نشست فعالان وب اینبار با موضوع تبلیغات اینترنتی برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۰

وبنا – روز سه شنبه ۲۸ ام تیرماه ، ساعت ۵ بعد ازظهر مطابق سه شنبه آخر هر ماه نشست فعالان وب اینبار با موضوع «تبلیغات اینترنتی در ایران» برگزار شد. این نشت که با حضور مدیران وب سایت هایی همچون نت بینا، پرشین بلاگ، لوکوپوک، توکان، ای نتوورک و غیره در شرکت خاورزمین برگزار گردید٬ به بررسی مشکلات کنونی تبلیغات اینترنتی٬ دلایل آن و راهکارهای پیش رو پرداخت.

جلسه با تجربیات و بازخوردهای آژانس های تبلیغاتی در فضای تبلیغات اینترنتی آغاز شد. تعدادی از مدیران وب سایت ها بر این باور بودند که یکی از اشتباهات آژانس های تبلیغاتی همکاری با قشر محدودی از وب سایت ها و عدم پذیرش گروه های وسیع تری از وب سایت های می باشند. آنها از دیگر مشکلات این حوزه را عدم همکاری نزدیک آژانس ها و وب سایت ها برای تبیین و تثبیت تعرفه ها می دانند. همچنین توجه بیش از اندازه به آمار الکسا و رتبه بندی آن نیز در این جلسه مورد انتقاد قرار گرفت.

برخی دیگر٬ ضعف مدیریتی مدیران سایت ها و انتخاب های سلیقه ای و شخصی آنها را از دیگر معضلات تبلیغات اینترنتی دانسته و معتقدند مدیران وب سایت ها یا باید با یادگیری راه کارهای مدیریتی این نقطه ضعف خود را پوشش داده و یا با شرکتهای بزرگتر در وب ایران یکی شوند چرا که در غیر این صورت مدت زیادی قادر به فعالیت نخواهند بود.

عدم تمایل شرکت های بزرگ برای تبلیغات جامع در فضای اینترنت ایران یکی از مشکلات جدی نشدن این بازار تلقی گردید که به عقیده برخی از حاضرین ورورد یکی از رقبای اصلی در هر حوزه ای به تبلیغات اینترنتی٬ تمایل دیگر شرکت ها در آن حوزه را به شدت افزایش می دهد.

در این جلسه مدیرپرشین بلاگ ، آقای بوترابی، با اشاره به اهمیت تجمیع سرمایه و نیروی انسانی در دنیای اینترنت٬ هدایت شرکت های بزرگ٬ بانک ها و بیمه ها جهت عبور از بازار تبلیغات اینترنتی را یکی از راه کارهای سریع برای رونق بخشیدن به بازار تبلیغات اینترنتی می داند. وی همچنین به اهمیت ایجاد مراکز مطالعات و تحقیقات فعالیت های مجازی اشاره نمود.

میثم کیهانی٬ مدیر مسئول سایت ناربلا معتقد است نبود راه کارهای مناسب تبلیغات برای ارسال پیام هدفمند تبلیغاتی یکی از مشکلاتی است که شرکت ها را بطور جدی به استفاده از تبلیغات اینترنتی هدایت نمی نماید.

آقازاده از حاضرین جلسه مشتری شناسی و هدف گیری مشتری را از نکات قابل توجه آژانس های تبلیغاتی و مدیران سایت ها برشمرد. وی همچنین به اهمیت برگزاری سمینارها و کارگاه های آموزشی برای آشنایی مشتریان این حوزه با ابزارهای تبلیغات اینترنتی و منافع آن اشاره نمود.

ملایری٬ مدیر خاورزمین معتقد است یکی از معضلات مشتریان محاسبه بازگشت سرمایه برای تبلیغات اینترنتی است. وی افزود برای یک مشتری تبلیغات٬ بسیار مهم است که بداند سرمایه ای که صرف تبلیغات در اینترنت نموده است طی چه زمانی و چگونه بازگشت داشته است. برای حل این مشکل ارایه کنندگان راهکارهای تبلیغات اینترنتی باید ابزارهای مناسب را در اختیار کارفرمایان خود قراردهند. ملایری همچنین به اهمیت افزایش تنوع خدمات تبلیغات اینترنتی مانند رپورتاژ آگهی در رسانه های آنلاین٬ بازاریابی موتورهای جستجو و بازاریابی اجتماعی اشاره نمود.

شایان شلیله در این جلسه با بررسی کمپین یکی از شرکت های خارجی که در ماه گذشته در ایران اجرا شده است به بررسی مشکلات اجرای این کمپین پرداخت و به فروش فضای تبلیغاتی برخی از سایت های و وبلاگ های آی تی به قیمت بسیار پایین و عدم همکاری این سایت ها با مشاوران تبلیغاتی انتقاد کرد. وی در ادامه گفت با توجه به آمار و اطلاعاتی که ما از این کمپین تبلیغاتی داریم این امکان وجود داشت که با ورود مشاوران تبلیغاتی به این کمپین سهم بیشتری از هزینه تبلیغات این کمپین به وب فارسی وارد می شد.

در این جلسه مصطفی لامعی ( iclub.ir ) ، حمید محمود زاده ( locopoc.com ) ، حمید نعیمی ( speedup.ir ) ، فرزاد نجاریان ( ۳۱shab.com ) ، میلاد نوری ( tookan.ir ) رژین نقوی ( netbina.com ) مهدی بوترابی ( persianblog.ir ) ، میثم کیهانی ( narbella.com ) ، محسن پاک نیت ( goyait.com ) ، پویا رجامند webzzz.com ) ، شایان شلیله (webna.ir )، فروشگاه ( albasco.com ) و محسن ملایری ( khavarzamin.com ) حضور داشتند.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *