تغییر الگوریتم گوگل در راستای مرتب کردن بهتر نتایج جستجو

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۰

وبنا – حمید محمودزاده – گوگل الگوریتم به نام پانادا را که کیفیت محتوای سایت ها را در ترتیب نتایج جستجو دخیل می کند، را در زبان فارسی آغاز به اجرا نمود. این تغییر می تواند بازدیدهای بسیاری از سایت ها را تا ۵۰% درصد تغییر دهد.  

این الگوریتم، کیفیت محتواها را از روش های مختلف بررسی کرده و آن را در رنک دادن به وب سایت ها در نتایج جستجو دخیل می کند. گوگل هدف اصلی خود را از اجرای الگوریتم پاندا ترغیب صاحبان وب سایت و وبلاگ ها برای تولید محتوای با کیفیت و رساندن محتواهای با کیفیت به جستجوکنندگان در این موتور جستجو اعلام نموده است. 

اما چگونه یکی آگهی با کیفیت بالا برای تبلیغ کسب وکار و معرفی محصولات و خدمات خود درج نماییم؟ گوگل اعلام نموده است برای درج یک محتوای با کیفیت،  بهتر است سوالات زیر را در مورد محتوای تولید شده از خود سوال نمایید، در صورتیکه به جواب های منطقی در مورد این سوالات رسیدید، محتوای شما به یک محتوای با کیفیت نزد موتور جستجوی گوگل نزدیکتر می گردد:

  • چگونه بیننده به اطلاعات داده شده شما، اعتماد کند؟
  • آیا اطلاعات نوشته شده در مورد خدمات و محصولات شما توسط یک شخص متخصص در حوزه کسب و کار شما نوشته شده است؟
  • آیا محتویات آگهی خدمات و محصولات شما از جایی کپی شده است یا یک محتوای اصل و جدید می باشد؟
  • آیا کاربر این اطمینان را می کند که به حساب شما بابت محصولات و خدمات شما پول واریز کند؟
  • آیا محتوای نوشته شده در آگهی شما دارای غلط املایی یا جمله بندی می باشد؟
  • آیا محتوای آگهی شما شامل اطلاعاتی می باشد که فقط برای موتورهای جستجو طراحی شده است، یا نه براساس نیاز مخاطب طراحی گردیده ؟
  • آیا محتوای شما از نظر ارزش اطلاعاتی نکات ویژه و قابل توجهی نسبت به محتوهای مشابه دارد؟
  • چقدر در محتوای آگهی خود برای مرور و بهتر کردن آن دقیق می شوید؟
  • آیا اطلاعات شما در مورد محصولات و خدمات کسب و کارتان برای مشتریان کامل و جامع می باشد؟
  • آیا فکر می کنید که آگهی شما ارزش این را دارد که مشتریان آن را با دیگران به اشتراک گذاشته و به آنها توصیه کنند؟
  • آیا آگهی شما در بستری ارائه می شود که در کنار آن کلی بنرهای زرق و برق دار می باشد که بیننده را آزار می دهد؟

توضیح کار الگوریتم پانادا گوگل بسیار سخت و دشوار می باشد، اما پاسخ منطقی به سوالات بالا می تواند شما را در تولید یک محتوای با کیفیت در راستای جذب بیشتر مخاطب و قرار گرفتن آگهی شما در رده های بالای گوگل کمک نماید.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *