سنجش ضریب نفوذ اینترنت در ایران

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۰

وبنا – سرپرست مرکزمدیریت توسعه ملی اینترنت از ایجاد سامانه هوشمند مدیریت ضریب نفوذ اینترنت خبر داد و گفت: براساس فرمول طراحی شده برای این سامانه، افرادی که طی یک سال گذشته از طرق مختلف حتی یک بار به اینترنت متصل شده باشند کاربر اینترنت محسوب می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، با توجه به نفوذ روزافزون اینترنت در زندگی مردم، محاسبه تعداد کاربران اینترنت می‌تواند با ارائه‌ تصویری مناسب از میزان و حوزه‌های نفوذ اینترنت در کشور، بستر مناسبی برای سیاستگذاری و برنامه‌ریزی در این حوزه ایجاد کند.

امروزه ضریب نفوذ اینترنت به عنوان یکی از شاخصهای اصلی توسعه یافتگی کشورها محسوب می‌شود و این ضریب نشان دهنده میزان دسترسی کاربران یک کشور به اینترنت است اما در چند سال اخیر ارقام متفاوتی از وضعیت ضریب نفوذ اینترنت در کشور اعلام شده که با توجه به تحلیل‌های کارشناسی صورت گرفته و اعلام نظر کارشناسان متخصص این آمار صحیح و واقعی نیست زیرا در تعیین این ضریب از منابع علمی و معتبر استفاده نشده است.

سرپرست مرکز مدیریت توسعه ملی اینترنت افزود پرتال ملی ضریب نفوذ اینترنت آماده بهره برداری است و از طریق سایت www.IRIU.ir خدمات خود را ارائه می دهد.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *