پاسخ مدیر تجاری اسنپ به انتقادات مدیرعامل الوپیک در رابطه با ارزان‌فروشی اسنپ‌باکس؛

سیستم قیمت‌گذاری اسنپ پویاست و قیمت‌های اسنپ به صورت دستی کم و زیاد نمی‌شود

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۹

اسنپ به انتقادات مدیرعامل الوپیک در رابطه با قیمت‌شکنی اسنپ پاسخ داد.

مهدی نایبی در گفتگو با وبنا ضمن انتقاد از ارائه سوبسیدهای ۵۰ درصدی اسنپ‌باکس، قیمت‌شکنی اسنپ‌باکس را به دلیل نداشتن مزیت رقابتی قلمداد کرد. اسنپ نیز در پاسخ به این انتقادات به ارائه توضیح پیرامون نحوه قیمت‌گذاری در اسنپ‌باکس اکتفا کرده است.

مدیر تجاری اسنپ در این رابطه به وبنا می‌گوید: «سیستم‌ قیمت‌گذاری در اسنپ پویاست و هر سفر تابع ۴ فاکتور «قیمت پایه»، «مسافت سفر»، «مدت زمان سفر» و «نسبت عرضه و تقاضا» است. به عبارت دیگر مکانیسم قیمت‌گذاری در اسنپ همواره بر اساس این فاکتورها محاسبه می‌شود و هیچ‌گاه به صورت دستی افزایش یا کاهش ندارد.»


فرید شهابی ادامه می‌دهد: «در عین حال، برای حفظ توامان حقوق ارائه‌دهنده و مصرف‌کننده خدمات (راننده و مشتری)، این مکانیسم را به گونه‌ای طراحی کرده‌ایم که نسبت عرضه و تقاضا از یک حدی بیشتر و یا کمتر بر قیمت‌ها تاثیر نگذارد. در نهایت این کار باعث می‌شود که قیمت‌ها یک بیشینه و کمینه داشته باشد.»

مدیر تجاری اسنپ با بیان اینکه اسنپ سرویس کارباکس را راه اندازی کرد تا بتواند نقش به‌سزایی در اجرای طرح «فاصله گذاری اجتماعی» داشته باشد، می‌گوید: «این سرویس همچنین تاثیر چشمگیری بر بهبود درآمدزایی رانندگان خودرو دارد و آنها می‌توانند علاوه بر درخواست سفر از سوی مسافران، درخواست‌های ارسال بسته را هم دریافت کنند. با این شیوه، راننده‌ها می‌توانند درخواست‌های بیشتری در طول روز داشته باشند و بنابراین در این وضعیت اقتصادی به بهبود درآمدشان کمک می‌شود. همچنین با توجه به افزایش درخواست‌های جابه‌جایی بسته، رانندگان سرویس خودرو به سایر سرویس‌های این سامانه در جابه‌جایی بسته کمک می‌کنند و در نتیجه سرعت قبول درخواست‌ها بیشتر می‌شود و هیچ بسته‌ای روی زمین نمی‌ماند.»

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *