نغمه عقیلی از افزایش 100 درصدی حضور دانش‌آموزان در استاد سلام در اسفند 98 خبر می‌دهد؛

کرونا استاد سلام را از تدریس خصوصی به سوی آموزش گروهی برد

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۹

استاد سلام، به عنوان یکی از بازیگران اصلی حوزه آموزش آنلاین ایران از رشد ۱۰۰ درصدی دانش‌آموزان آنلاین جدید در این پلتفرم در اسفند ۹۸ خبر می‌دهد. تعداد دانش‌آموزانی که در آبان، آذر و دی ۹۸ جذب پلتفرم استاد سلام شده اند به ترتیب برابر ۱۳۲، ۷۶ و ۱۰۲ دانش‌آموز بوده است. این درحالی است که این تعداد در اسفند ۹۸ با تعطیلی مدارس به ۳۹۰۵ نفر رسیده است.

از سوی دیگر تعداد کلاس‌‍‌های آنلاین ساخته شده در پلتفرم استاد سلام در اسفند ۹۸ برابر با ۵۵۱ کلاس بوده که رشد چشمگیری نسبت به کلاس‌های آنلاین ساخته شده در این پلتفرم در ماه‌های دی و آذر ۹۸ داشته است.

به گزارش وبنا، شیوع کرونا از ابتدای اسفند ۹۸ اقتصاد ایران را با سختی‌های زیادی مواجه کرده است. خانه‌نشینی مردم و لزوم رعایت فاصله اجتماعی کسب‌وکارهای زیادی را با کاهش شدید فروش روبه‌رو کرده است. البته برخی کسب‌وکارهای آنلاین نظیر فروشگاه‌های آنلاین، پلتفرم‌های برگزاری جلسات، وب‎سایت‌های نمایش آنلاین ویدئو و کسب‌وکارهایی که در زمینه آموزش آنلاین فعالیت می‌کردند، افزایش فروش و کاربر را گزارش کرده اند.


بنیان‌گذار استاد سلام تأثیر کرونا بر پلتفرم استاد سلام را شبیه یک تبلیغ می‌داند. به عقیده او نه تنها استاد‌سلام بلکه تمام کسب‌وکارهایی که در حوزه آموزش آنلاین فعالیت می‌کنند با شیوع کرونا از تبلیغی تأثیرگذار به نام «اجبار به در خانه ماندن» برخوردار شدند.

نغمه عقیلی با اشاره به افزایش چشمگیر تعداد معلمان جدیدی که در این مدت در بستر استاد سلام شروع به کار کردند، می‌گوید: «معلمان کنکور، معلمانی که از طریق اینستاگرام برای خود شاگرد پیدا می‌کردند و معلمانی که وب‌سایتی برای تدریس آنلاین نداشتند، با شیوع کرونا در استاد سلام پروفایل ساختند و شروع به فعالیت کردند.»

افزایش دانش‌آموز درآمد استاد سلام را افزایش نداد

بنیانگذار استاد سلام این افزایش تعداد دانش‌آموران و معلمان در پلتفرم با سلام را بر افزایش درآمد استاد سلام بی‌تأثیر می‌داند. او دلیل این موضوع را توقف تمام خدمات استاد سلام که مرتبط با ارتباط حضوری معلم و شاگرد بود، اعلام می‌کند و می‌گوید: «خدماتی نظیر فروش پیکیج تبلیغات آموزشگاه‌ها، فروش پکیج تبلیغات معلم، معرفی معلم و شاگرد و آگهی‌های اجاره کلاس که نیازمند ارتباطات حضوری معلم و شاگرد بودند، به دلیل شیوع کرونا متوقف شده و درآمدی که پیش از کرونا از محل ارائه این خدمات داشتیم به صفر رسیده است.»

افزایش کاربر تنها تأثیر کرونا بر استاد سلام نبوده‌است. استاد سلام که بیشتر بر پایه تدریس خصوصی می‌چرخید، با شیوع کرونا و قصد معلمان برای ادامه اموزش به صورت آنلاین به دانش‌آموزان به سمت آموزش گروهی رفت. عقیلی در این مورد از راه‌اندازی نوعی کاربری جدید برای تسهیل برگزاری دوره‌ها در بستر استاد سلام خبر می‌دهد.

به طور تمام وقت کار می‌کنیم

عقیلی با توجه به تولید و انتشار محتوای متنی و ویدئویی در رابطه با آموزش آنلاین و نحوه کار در کلاس آنلاین پیش از شیوع کرونا، تمرکز فعلی استاد سلام در شرایط فعلی را بخش فروش اعلام می‌کند. البته تعطیلی مدارس و استقبال گسترده از استادسلام اختلالاتی را نیز به لحاظ فنی به همراه داشته است. بنیان‌گذار استاد سلام این اختلالات را جدی نمی‌داند و می‌گوید: «اگر معلمی ۱۰ ساعت در استاد سلام کلاس برگزار می‌کند شاید ۱۵ دقیقه با اختلال مواجه شود و به همین دلیل به طور کلی رضایت معلمان را کسب کرده‌ایم.»

عقیلی در رابطه با اهمیت اعتماد معلمان به استارتاپ استاد سلام می‌گوید: «در هیچ کسب‌وکاری هیچ کس مشتریان خود را به جایی معرفی نمی‌کند ولی با توجه به تمهیداتی که استاد سلام برای حفظ اطلاعات دانش‌آموزان اندیشیده و اجرایی کرده است، معلمان اعتماد کردند و دانش‌آموزان خود را به پلتفرم استاد سلام آوردند. در حال حاضر امینت اطلاعات دانش‌‌آموزان در استاد سلام به نحوی است که امیدواریم با کسب اعتماد معلمان روند حضور آن‌ها به همراه دانش‌آموزانشان در استاد سلام در دوران پساکرونا نیز ادامه داشته باشد.»

عقیلی از ابتلای یکی از نیروهای کلیدی استاد سلام به کرونا خبر می‌دهد و با اشاره به فشار مضاعف کار در این دوران می‌گوید: «اعضای تیم، حتی آن‌هایی که همکاری کمتری با استادسلام داشتند، برای جوابگویی به افزایش قابل توجه کاربران به طور تمام وقت مشغول فعالیت هستند.»

 

 

 

۶ دیدگاه برای این مطلب ارسال شده است

  1. مدرسه ما کلا از اسفند با استاد سلام کلاساشو آنلاین کرد خیلی خوب بود معلمای خودمونم بودن یهبارم که نمی تونستم برم توی کلاس به معلمم گفتم از سایت بهم ز زدن درست شد آدرسو اشتباه میزدم بنظرم بهتر از مدرسه رفتنه 🙂

  2. من مدتهاست این تیم و میشناسم و برای همسرم ازشون کلاس آنلاین گرفته ام یکسال پیش و خیلی از کارشون راضی هستیم
    سلامت باشند و پایدار

  3. سلام سایت استاد سلام رو یکی از دوستان من بهم معرفی کردند برای تدریس من الان نزدیک به ۲ سال هست که دارم تدریس میکنم واقعا از کیفیت کار و پشتیبانی این سایت خیلی راضی هستم و در حال حاضر هم از کلاس های انلاینشون استفاده میکنم همیشه موفق باشید

  4. خیلی دوست دارم کلاس آنلاین رو به عنوان مدرس تجربه کنم
    در بخش تست آزمایشی هم ورود کرده اما متاسفانه شخصی در دسترسم نبود که بخواهیم دو نفره امتحان کنیم … امیدوارم بزودی من هم از مدرسین فعال استاد سلام باشم

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *