پلتفرم‌های ایرانی قابل استفاده در شرایط شیوع کرونا؛

امکان برگزاری رویدادها در قالب وبینار در ایسمینار

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۸

رویداد رفرش، نشست اینوتکس و رویداد آینده وب و موبایل ایران از جمله رویدادهایی هستند که به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شدند و یا برگزاری آن‌ها تا زمان نامشخصی به تعویق افتاده است.

با شیوع این ویروس به افراد توصیه شده است در همایش‌ها و محل‌های تجمع حضور پیدا نکنند. این موضوع درحالی برگزارکنندگان رویدادها حضوری را با زیان و ناامیدی مواجه کرده است که تاثیری بر وبینارها نداشته است و کاربران همچنان می‌توانند بدون نگرانی از سلامتی خود در رویدادهای مورد نظر خود شرکت کنند.

ایسمینار یک پلتفرم ایرانی است که در این شرایط می‌تواند میزبان رویدادهایی باشد که شانس برگزاری حضوری ندارند.


مانوئل اوهانجانیانس، بنیانگذار ایسمینار در گفتگو با وبنا در رابطه با خدمات این پلتفرم، گفت: «ایسمینار پلتفرم برگزاری و مدیریت وبینار و رویدادهای آنلاین است و امکان برگزاری وبینار و رویدادهای آنلاین، نظیر کلاس‌های آنلاین و جلسات آنلاین را فراهم کرده است. در وبینار هر آنچه در رویداد حضوری وجود دارد را می‌توان تجربه کرد. به این صورت که افراد در یک ساعت خاص از منازل خود آنلاین می‌شوند و از صدا، تصویر و فایل ارائه شده استفاده می‌کنند. شرکت‌کنندگان نیز به طور همزمان می‌توانند با ارسال صدا یا متن در بحث شرکت کرده، پرسش‌های خود را مطرح کنند و تصویر مورد نظر خود را ارسال کنند. این موضوع تعامل وبینار را از سمینارهای حضوری بیشتر می‌کند.»

بنیانگذار ایسمینار ادامه داد: «افراد می‌‍‌توانند به جای رویدادهای حضوری رویداد خود را در ایسمینار ثبت کنند و با ظرفیتی نامحدود از افراد ثبت‌نام کنند. برای مثال به جای ۲۰۰ نفر شرکت کننده می‌توانند ۱۲۰۰ نفر شرکت کننده داشته باشند. همچنین بخش همکاری در فروش ایسمینار به برگزارکنندگان رویداد برای افزایش تعداد ثبت نام‌ کننده‌ها کمک می‌کند.»

اوهانجانیانس با بیان اینکه با برگزاری وبینار، محتوای ارائه شده از بین نمی‌رود و در قالب ویدئو در وب‌سایت ایسمنیار قابل فروش است، گفت: «برگزارکننده یک‌‎مرتبه به صورت آنلاین محتوا را می‌فروشد و پس از آن تا زمانی که محتوای ارائه شده جذابیت داشته باشد می‌تواند از فروش آن پول درآورد.»

او در رابطه با نحوه درآمد ایسمینار از برگزاری این رویدادها گفت: «ایسمینار به ازای هر ساعت برگزاری وبینار ۱۸ هزار تومان از برگزارکنندگان دریافت می‌کند. برای فرهنگ‌سازی گسترش برگزاری رویدادها در قالب وبینار، هیچ کارمزدی از فروش بلیط‌ها از برگزارکنندگان دریافت نمی‌کنیم.»

او در پایان از شرایط پیش آمده به دلیل شیوع ویروس کرونا ابراز ناراحتی کرد و گفت: «هدف من از انجام این مصاحبه کمک به کسب و کارها و برگزارکنندگان رویدادها در شرایط فعلی است. با این حال نگرانم بعد از این مصاحبه به ما بگویند کاسب کرونا همانطور که در زمان قطع اینترنت به برخی گفتند کاسب قطع اینترنت. البته همه می‌دانند که ایسمینار از سال ۹۶ در حال فعالیت است.»

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *