بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای اعلام کرد؛

ثبت‌نام ۱۱۸ تیم و شرکت از ۲۴ استان در ساختار حمایتی همگرا «سال ۱۳۹۹»

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۸

ثبت‌نام از متقاضیان عضویت در دور دوم ساختار حمایتی بنیاد ملی بازی­‌های رایانه‌­ای (همگرا) برای سال۱۳۹۹ به پایان رسید و ۴۲ شرکت و ۷۶ تیم، ثبت‌نام خود را نهایی کردند.

ثبت نام متقاضیان عضویت دور دوم همگرا که از ۱۴ بهمن ماه آغاز شده بود، ۳۰ بهمن به اتمام رسید و اعضای سابق همگرا و متقاضیان جدید با ارائه مدارک کافی ثبت‌نام خود را برای دریافت رتبه در ساختار همگرا «سال ۱۳۹۹» انجام دادند.
در ثبت نام دور جدید همگرا، ۱۱۸ تیم و شرکت از ۲۴ استان کشور مشارکت داشتند که در این میان استان تهران با بیش از ۵۰ درصد بیشترین سهم ثبت‌نام را به خود اختصاص داده‌است.

براساس اعلام دبیرخانه همگرا، تمامی درخواست‌های عضویت پس از تکمیل و تجمیع پرونده‌ها در دبیرخانه همگرا مورد ارزیابی کارشناسی کافه­‌بازار، تپسل، کمیته ارزیابی تولید و کمیته ارزیابی فرهنگی قرار خواهند گرفت و طبق برنامه‌ریزی انجام شده رتبه‌­ها تا پایان اسفند ماه به شرکت‌/تیم‌های حائز شرایط اعلام خواهد شد.


تیم­‌ها و شرکت­‌های دارای رتبه در سال ۱۳۹۹ یک سال فرصت خواهند داشت تا از خدمات حمایتی داخلی و بین‌المللی ساختار همگرا برای ارتقاء کیفی باز‌ی‌ها و توسعه بازار محصولات خود استفاده نمایند.

ساختار حمایتی همگرا «سال ۱۳۹۹» شامل ۴ سطح (۷ رتبه) است که سطح یک از «بازی‌سازان رشدیافته» (رتبه‌های سیمرغ و هما)، سطح دو از «بازی‌سازان در حال رشد» (رتبه‌های ققنوس و شیردال)، سطح سه از «بازی‌سازان نوپا» (رتبه‌های هدیوش و یوز) و سطح چهار از «تیم‌های بازی‌سازی مستعد» (معرفی‌شده از طرف مبادی) تشکیل خواهد شد.

حمایت‌های همگرا همچون سال گذشته به طور غیرمستقیم و از طریق خرید خدمات، توسط بازی‌سازان عضو از «همکاران حمایتی همگرا» و یا «فهرست تامین‌کنندگان خدمات مورد تایید همگرا» و تامین بخشی از هزینه‌ها طبق شیوه­‌نامه جدید توسط ساختار همگرا صورت خواهد گرفت.

گفتنی است که ساختار حمایتی همگرا پس از طی شدن چند سال فرآیندهای فکری و نیازسنجی و با هدف مشخص «حمایت همسو با نیازهای بازی‌سازان» برای نخستین بار در سال ۱۳۹۶ آغاز و دور اول ثبت‌نام اعضا و همکاران حمایتی در همان سال انجام شد و سال ۱۳۹۷ برای نخستین دوره، حمایت‌ها به بازی‌سازان عضو اختصاص یافت.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *