سرمایه گذاری راهبردی بوتان‌ران در آسان‌بار

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸

با راهبری واحد مشاوره تامین مالی گروه فیروزه، شرکت حمل و نقل سراسری بوتان‌ران به عنوان شرکتی پیشرو در صنعت حمل و نقل کشور، در استارتاپ آسانبار سرمایهگذاری نمود.

در راستای استراتژی شرکت بوتانران بهجهت ورود به حوزه حمل و نقل آنلاین، سرمایه‌گذاری در شرکت آسان بار با مشاوره گروه فیروزه به عنوان شرکت پیشرو در ارائه خدمات تأمین مالی، با موفقیت به اتمام رسید.

این معامله از طریق آورده نقدی و با هدف در اختیار گرفتن سهام مدیریتی شرکت آسان بار صورت پذیرفته است.


از دیگر سهام‌داران استارتاپ آسان‌بار شرکت رهنما ونچرز می‌باشد.

درباره بوتانران

شرکت حمل و نقل سراسری بوتانران از سال ۱۳۷۴ تاکنون به ارائه خدمات حمل و نقل داخلی و بینالمللی پرداخته است. بوتانران که بهعنوان شرکتی پیشرو در حوزه حمل و نقل در کشور شناخته شده است، در زمینه پروژههای حمل و نقل گاز مایع، فرآوردههای پتروشیمی، مواد نفتی و کالای عمومی در داخل کشور و همچنین به صورت ترانزیت، صادرات و واردات به شیوههای گوناگون حمل و نقل چند وجهی، جادهای، ریلی، دریایی و هوائی فعالیت مینماید. این شرکت همواره در تلاش بوده تا از تکنولوژی روز دنیا در زمینه فعالیت خود استفاده نماید و تاکنون بخش عمدهای از سیستمهای عملیاتی و پشتیبانی خود را مطابق با استانداردهای مطرح بینالمللی بروزرسانی کرده است.

از جمله راهبردهای تجاری مهم بوتانران، توسعه بازار داخلی و بینالمللی، اضافه نمودن خدمات جدید به سبد حمل و نقل و توسعه خدمات لجستیکی میباشد، در این راستا، شرکت تصمیم به سرمایهگذاری و ورود به حوزه حملونقل آنلاین نموده است تا گامی بلند برای رسیدن به راهبردهای اجرایی خود برداشته باشد. همچنین این سرمایهگذاری همسو با سیاستهای دولت در بکارگیری از تکنولوژی بهمنظور افزایش شفافیت و کارایی بازار حمل و نقل کشور بوده است و بر اساس دستورالعمل جدید سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای کشور، سرمایهگذاری در آسان بار، بوتانران را به اولین شرکت حمل و نقل بزرگ مقیاس هوشمند تبدیل خواهد نمود.

درباره آسان بار

آسان‌ بار برندی ثبت شده برای شرکت فناوران داده پردازش فرتاک رایانه است که از آذر ماه سال ۱۳۹۵ فعالیت خود را آغاز کرده و هم اکنون به عنوان بزرگترین سامانه اینترنتی ارائهدهنده خدمات حمل‌و‌نقل بار در سراسر ایران فعالیت می کند. آسان‌ بار پل ارتباطی رانندگان و شرکت‌های حمل‌ونقل در بستر اینترنت است. شرکت‌های حمل‌ونقل از طریق اپلیکیشن آسان بار، بارهای خود را با تمامی جزئیات اعلام می کنند؛ سپس رانندگان بدون نیاز به حضور در پایانه‌های حمل‌ونقل، از طریق اپلیکیشن آسان ‌بار، بارهای اعلام شده توسط شرکت‌هایحمل‌و‌نقل را مشاهده، ارزیابی و انتخاب می‌کنند.

پلتفرم آسان بار، از یک طرف دسترسی به بارهای مناسب را برای رانندگان تسهیل مینماید و از طرف دیگر، این امکان را به شرکت‌های حمل ‌و نقل میدهد تا در مدت زمان کمتری راننده مناسب و تایید شده توسط آسان‌بار را برای حمل بار خود انتخاب نموده و از طریق اپلیکیشن، بار خود را از مبدا تا مقصد پیگیری کنند.

یکی از نکات قابل توجه در خدمات آسان بار، ارائه هوشمندانه بار به راننده ها بر اساس پارامترهای تاثیرگذار است.

در حال حاضر روزانه بیش از ۲۰۰۰ سفارش حمل بار در آسان بار ثبت می گردد و بیش از ۴۰ هزار راننده از این خدمات بهره می برند.

درباره رهنما

شرکت رهنماکامیابان نخستین در سال ۱۳۷۹ فعالیت خود را در حوزۀاینترنت و فناوری آغاز کرد و آن را به حوز‌ه‌های ارتباط با اپراتورهایتلفن‌همراه، ارائـۀ خدمات محتوایی، سرمایه‎‌گذاری بر کسب‌و‌کارهایفناورانه، تبلیغات دیجیتال و توسعه منابع انسانی گسترش داد.

تجربه‌های متعدد رهنما در راهاندازی کسبوکارهای اینترنتی از اولینروزهای راه افتادن اینترنت در ایران باعث شده که علاوه بر کمکهایمالی، تاثیر بهسزایی بر روی استارت‌آپها در انتخاب گام‌های صحیحدر مرحله‌ی بذری داشته و سرمایه‌گذاری هوشمند در مرحله بذری جذب سرمایه‌ به حساب آید.

رهنماونچرز، بازوی سرمایه‌گذاری شرکت رهنما تا کنون ۴۹ مورد سرمایه‌گذاری مشتمل بر آسان‌بار داشته است. برخی از شناخته‌شده‌ترین سرمایه‌گذاری‌های گروه رهنما، کافه‌بازار، دیوار،تپسل، فوتبالی، تلوبیون، پوشه، میاره، مامان‌پز، مکتب‌خونه، سنجاق، استودیوی فن‌افزار، کوئرا، ویرگول، دیجیاتو و سلام‌سینما هستند.

درباره گروه مالی فیروزه

گروه مالی فیروزه در سال ۱۳۸۴ تأسیس گردید. در حال حاضر گروه مالی فیروزه با بهره مندی از ۱۸۰ نیروی انسانی متخصص و ماهر در علوم مدیریت، اقتصاد و مالی خدمات مالی یکپارچه ای همچون مشاوره تأمین مالی (سرمایه و بدهی)، ادغام و تملیک، خرید و فروش، سبدگردانی، کارگزاری و مشاوره سرمایهگذاری اختصاصی ارائه می دهد. این گروه در زمینه کسب و کارهای دانش بنیان پیشرو بوده و بعنوان مشاور، سهامدار و سرمایه گذار در نمونه های موفق ایرانی همچون سرآوا، اسنپ، دیجی کالا، شیپور و الوپیک فعال بوده است.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *