در رویداد هفت‌شهر جشنواره وب و موبایل ایران در شیراز مطرح شد؛

دومین کارخانه نوآوری ایران در شیراز افتتاح می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۸

شیراز هفتمین میزبان بخش استانی جشنواره وب و موبایل ایران بود.

رویداد هفت‌شهر جشنواره وب و موبایل ایران، ۱۹ دی ۹۸ با برگزاری در شهر شیراز در حالی به کار خود پایان داد که با موفقیت توانست نظرها را هر چه بیشتر به توانایی‌ها و چالش‌های کسب و کارهای آنلاین استان‌های مختلف جلب کند، تا «ایران فقط تهران نیست» محدود به شعار نماند و تجربه کسب و کارهای آنلاین بزرگ از پایتخت به شهرهای ایران منتقل شود.

هفت‌شهر جشنواره وب و موبایل ایران در شیراز نیز همانند اصفهان، مشهد، رشت، قزوین، یزد و بابلسر با سخنرانی رضا الفت‌نسب، عضو هیئت مدیره اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی آغاز شد.


الفت‌نسب گزارش کوتاهی از عملکرد اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی در دو سال گذشته ارائه داد که از عضویت حدود ١٣١٢ کسب و کار آنلاین، مختومه شدن ۶ هزار شکایت در این اتحادیه، انجام ٢۴۵٠ بازرسی موفق در بازدید از وب سایت‌ها و ثبت ۲۵۴۵ نامه در راستای حمایت از کسب و کارهای آنلاین حکایت داشت.

عضو هیئت مدیره اتحادیه کسب و کارهای مجازی درخواست کرد تا به اتحادیه حق دهند در راستای حفظ اعتماد عمومی به کسب و کارهای آنلاین به شکایات رسیدگی کند.

از مهمانان دولتی حاضر در رویداد هفت شهر جشنواره وب و موبایل ایران در شیراز می توان به مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس و فرماندار شیراز اشاره کرد.

محمدرضا امیری، فرمانداری شیراز برای لحظاتی کوتاه پشت تریبون رفت تا از برگزاری رویداد هفت‌شهر جشنواره وب و موبایل ایران در شیراز قدردانی کند.

مهرداد سهرابی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس ضمن تقدیر از برگزار جشنواره وب و موبایل ایران در شیراز، گفت: «با تلاش‌ها و حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، استانداری فارس به همراه گروه سرمایه‌گذاری عطار و کارخانجات مخابراتی ایران دومین کارخانه نوآوری کشور با حضور ریاست جمهوری به زودی در شیراز افتتاح خواهد شد. امید می‌رود با فضا‌ها و زیرساخت‌های ایجاد شده، راه برای فعالیت کسب و کار‌ها در استان فارس فراهم شود.»

میلاد شاکری، بنیانگذار ایران تیک از گسترش خدمات دهی ایران تیک به سراسر ایران خبر داد و گفت: «اکنون ایران تیک ملی شده است و خدمات آن منحصر به شهروندان شیراز نیست.»

او ادامه داد: «با گسترش خدمات خود به سراسر ایران توانستیم انحصار فروش بلیط سینما را بعد از ده سال از بین ببریم.»

در ادامه ثنا خالصی، بنیانگذار کمدا از تفاوت‌های شیراز و تهران و تاثیر این تفاوت‌ها بر کسب و کار خود سخن گفت.

خالصی از مهاجرت خود به تهران برای گسترش تیم فنی کمدا خبر داد و گفت: «دهه هفتادی‌ها و همچنین خانم‌ها ۷۰ درصد تیم کمدا رو تشکیل می‌دهند.»

اصل، اخذ مجوز از اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی است

 

محمد رحمانی، مدیر حقوقی اسنپ که در تمام رویدادهای هفت شهر جشنواره وب و موبایل ایران در رابطه با مباحث و چالش‌های حقوقی کسب و کارهای آنلاین صحبت می‌کرد.

رحمانی اصل را برای کسب و کارهای آنلاین دریافت مجوز از اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی قلمداد کرد و گفت: «تخلفات و حقوق گسب و کارهای براساس قوانین نهادی که از آن مجوز گرفته اند، مورد بررسی قرار می‌گیرد. بنابراین اهمیت دارد توجه کنید که مجوزها صرفا یک کاغذ نیستند. تا پیش از ابلاغ دستورالعمل نظارت بر تاکسی‌های اینترنتی از سوی وزارت کشور، اسنپ صرفا با مجوز اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی فعالیت می‌کرد.»

از نقاط قوت برگزاری رویداد هفت‌شهر جشنواره وب و موبایل ایران انتقال تجربه به فعالین اکوسیستم استارتاپی استان‌های مختلف ایران بوده است.

اشکان آرمندهی، مدیر عامل دیوار، امیرحسین ناطقی، بنیانگذار بازی کوئیز آف کینگز، رضا اربابیان، مدیر عامل شیپور، علیرضا صادقیان، مدیرعامل چیلیوری، حمید محمدی، بنیانگذار دیجی کالا و ژوبین علاقبند، مدیرعامل اسنپ از جمله افراد موفقی هستند که در شهرهای گذشته تجربه خود را به فعالان استارتاپی استان‌های مختلف انتقال دادند.

مجید حسینی نژاد، بنیانگذار علی‌بابا برای انتقال تجربه خود به رویداد هفت شهر جشنواره وب و موبایل شیراز آمده بود.

با این تفاوت که او پرسش به پاسخ شرکت‌کنندگان را به سخنرانی ترجیح داد و تمام وقت خود را به این امر و بیان نکات آموزنده اختصاص داد.

حسینی نژاد از سرمایه گذاری و تیم سازی در استارتاپی به نام ‎دابی با تیم چهار نفره در حوزه هوش مصنوعی خبر داد و گفت: «هوش مصنوعی این روزها بهترین حوزه برای ورود است. در این حوزه وقت گذاشته و اشتغال برای خود و کشور ایجاد کنید.»

او در پاسخ به جمعی از خبرنگاران در رابطه با حضور او به عنوان نماینده ای از دل استارتاپ‌ها در جمع اتاق بازرگانی و اقداماتی که برای حمایت از استارتاپ‌ها انجام داده است، به روایت حضورش؛ ناامیدی و در نهایت تلاش و امیدش پرداخت. بنیان‌گذار علی بابا گفت: «روزی که وارد اتاق بازرگانی شدم، دو هدف پیش روی من قرار داشت. اولی توسعه گردشگری و دومی تغییر ساحتار سنتی اتاق بازرگانی و پیوند آن با استارتاپ‌ها بود. در ادامه قید دومین هدف را کامل زدم؛ در واقع تا به امروز وقت کافی برای این مسئله نداشته ام.»

قطع امید از تغییر ساختار سنتی اتاق بازرگانی تهران

او با عنوان این موضوع که در نخستین روزهای ورود به اتاق بازرگانی با لیستی بلند بالا مواجه شده، افرود: «لیست بلند بالایی در اختیارم قرار دادند و عنوان کردند این برنامه های شماست که باید اجرایی کنید! از ابتدا وظایف همین بوده و در آینده نیز همین خواهد بود.»

او با اشاره به این موضوع که ساختار اتاق بازرگانی بر پایه حفظ یک سری منافع اقتصادی بنا شده است؛ اضافه کرد: «با توجه به این موضوع بعد دو سه ماه تصمیم گرفتم با استعفا به کار خودم پایان دهم که با مقاومت دوستان در اتاق بازرگانی مواجه شدم. در نهایت تصمیم بر این شد که کمیسیون گردشگری قبلی در اتاق بازرگانی را از بین برده و کمیسیونی جدید با افراد استارتاپی ساختیم.»

حسینی‌نژاد با اشاره به این موضوع که در ساختار جدید تلاش شد چشم انداز ۵ سال آینده را بدون هیچ محدودیت ببینند؛ ادامه داد: «در این چشم انداز دیدم که با از بین بردن محدودیت ها، تصویری فوق العاده پیش روی ما قرار گرفت. تنها نیازی که رسیدن به هدف به آن نیاز داشت، رسیدن به نوآفرینی بود. با شناسایی این نیازها و نوآفرین‌ها و چندبار رفت و آمد به مجلس و جلسه با وزیر و مشورت با کارشناسانی از حوزه گردشگری؛ استارت مسیر را زدیم.»

بنیان‌گذار علی بابا با اشاره به نتیجه تمام تغییرات گفت: «در جلسه‌ای که با وزیر داشتیم به ما قول داد با بررسی تمام نوآفرین‌ها تمام قدم‌های اجرایی را بردارند. در نهایت امروز نتیجه تمام تغییر و تحولات این است که قرار است در یک ماه آینده وزیر به بازدید از کارخانه نوآوری و نیمی از افراد و تیم های اجرایی که در آنجا مستقر کرده‌ایم، بیاید.»

پنل بررسی چالش‌های اکوسیستم استارتاپی استان فارس با حضور وحید سهرابپور،مدیر عامل شتابدهنده کوانتوم، محمد رشیدی، عضو هیئت مدیره فرانش، شهریار عرب‌پور، بنیان‌گذار شیراز فود، حامد تکمیل، هم‌بنیانگذار پارس کدرز و کاووس صمیمی، بنیان‌گذار دکتر تو  و با مدیریت محمد مهدی دمیرچی، خبرنگار وبنا برگزار شد.

در این پنل چالش منابع انسانی مورد توجه قرار گرفت و سرمایه‌گذاری نکردن در این حوزه عامل زیان گسترده استان فارس در آینده عنوان شد.

در پایان از «پارس کدرز»، «دکترتو» و «شیرازفود» به عنوان استارتاپ‌های برگزیده شیراز تقدیر شد.

،

با اتمام بخش استانی دوازدهمین دوره جشنواره وب و موبایل ایران، باید منتظر پایان مرحله اول داوری آثار ثبت شده ماند تا در مرحله دوم داوری با برگزار نشست داوران، ۵ کاندید هر گروه مشخص شود.

اسامی وبسایت‌ها و اپلیکیشن‌های برگزیده گروه‌های مختلف پس از اتمام مرحله سوم داوری، در اختتامیه دوازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران که ۲۴ و ۲۵ بهمن ۹۸ در تهران برگزار می‌شود، اعلام خواهد شد.

۲ دیدگاه برای این مطلب ارسال شده است

  1. امیدوارم ازجوانان وطن حمایت شود تابتوانند رشد کنندواقتصادمملکت شکوفاشود افرین به جوانهای شیرازی

  2. با سلام
    در ابتدا آرزوی موفقیت برای تمامی افراد زحمتکش و متفکر که باعث پیشرفت کشورمان هستند دارم. اما تنها یک سوال ذهن بنده را مشغول کرده است که آیا بدون داشتن ارتباطات لازم در سازمانها و ادارات مربوطه آیا فردی همانند بنده هم که ارتباط با هیچ وزیری ندارم در این زمینه ها موفق خواهم بود یا فقط خاص افراد بخصوص میباشد؟ لطفا راهنمایی بفرمایید.
    با تقدیم احترام

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *