رویداد 7 شهر جشنواره وب و موبایل ایران در مشهد برگزار شد؛

جشنواره وب و موبایل ایران در مشهد از گپ و نشان تقدیر کرد

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸

رویداد جشنواره وب و موبایل ایران در مشهد، پنجشنبه ۱۱ مهر ۹۸ برگزار شد.

در این رویداد که با استقبال خوب فعالان اکوسیستم استارتاپی استان خراسان رضوی برگزار شد، برخی مسئولین کسب و کارهای آنلاین مشهد و افراد شاخص اکوسیستم کسب و کارهای مجازی در تهران به سخنرانی پرداختند.

رضا الفت نسب، سخنگوی اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی از آغاز مذاکرات در رابطه با بازبینی دستورالعمل نظارت بر تاکسی‌های آنلاین از هفته آینده خبر داد و گفت: « ‏ورود شهرداری‌ها به حوزه کسب‌وکارهای آنلاین نگرانی‌های جدی به وجود آورده است. ‏با چارچوب دستورالعمل نظارت بر تاکسی‌های اینترنتی موافقیم ولی با نکاتی نظیر پرداخت عوارض در کنار پرداخت مالیات بر ارزش افزوده مخالفیم.»
‏⁦


سرهنگ جواد جهانشیری، رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی که از سخنرانان جشنواره وب و موبایل ایران در مشهد بود ابراز امیدواری کرد تا رویکرد‌های امنیتی در دستاورد‌های نوآورانه مدنظر قرار گیرد.

مهدی انجیدنی، مدیرعامل پیام‌رسان گپ ‌در سخنرانی خود در رویداد جشنواره وب و موبایل ایران در مشهد، گفت: «‏در پژوهشی بر روی ۱۰ هزار کسب‌وکار مشخص شد که یکی از دلایل مهم شکست استارتاپ‌ها و کسب‌وکارها عدم وجود یا کافی نبودن سرمایه برای تبلیغات و بازاریابی است.»
‏⁦رضا اربابیان، بنیان‌گذار شیپور از دیگر سخنرانان این رویداد بود.

اربابیان ارزش حال حاضر شیپور را ۴۰ میلیون یورو اعلام کرد و گفت: «مهاجرت نیروی انسانی از چالش‌های حال حاضر کسب و کارهای آنلاین است. اخیرا ۱۰ نفر از ۴۰ نفر عضو تیم فنی شیپور مهاجرت کرده اند.»

‏محمد رحمانی، مدیر حقوقی ⁧‫اسنپ‬⁩ در رابطه با بایدها و نبایدهای حقوقی کسب و کارهای مجازی، گفت‬⁩: «کسب‌وکارهای مجازی در ابتدا باید ماهیت خود و‌ سپس براساس قوانین موجود مرجع خود در امور قانونی را برای اموری نظیر اخذ مجوز بشناسند.‏قوانین کسب‌وکارهای اینترنتی به قوانین مادر، عمومی و قوانین خاص حوزه استارتاپ ‏تقسیم می‌شود. باید قوانین را بررسی کنید و براساس آن مرجع مجوزدهی به کسب‌وکار خود را بشناسید. پس از شناخت مرجع مجوزدهی، کسب‌وکارها باید حامی‌های قانونی خود را بشناسند و با آن‌ها ارتباط برقرار کنند.»
او در رابطه با دستورالعهمل نظارت بر تاکسی‌های اینترنتی گفت: «‏قرار بود دستورالعملی توسط بخش خصوصی و بخش دولتی برای نظارت بر تاکسی‌های اینترنتی تهیه شود تا نظارت شهرداری بر کسب‌وکارها صورت گیرد. ‏دستورالعمل نظارت بر تاکسی‌های اینترنتی در واقع خطرناک است ولی می‌توان از حمایت‌های بخش دولتی و بخش خصوصی استفاده کرد و امیدوار بود.»

در پنل چالش‌های اکوسیستم استارتاپی که با حضور مهدی محمدی، مدیرعامل گرین‌وب، شایان شلیله، دبیر انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی، رویایی مدیرعامل پول تیکت، مصطفی پورعلی، مدیرعامل رشدانا، طبسی، مدیر عامل دای آمز و چرم فروشان مدیر عامل مانیشن برگزار شد، مشکلات کسب و کارهای مجازی استان خراسان رضوی از جمله بحث نیروی انسانی، نبود همدلی و اتحاد بین کسب و کارها و در دسترس نبودن آموزش مناسب مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در انتها از مسیریاب و نقشه نشان و پیام رسان گپ به عنوان دو کسب و کار برتر مشهد تجلیل شد.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *