مدیر ارشد تکنولوژی 19 کالا در گفتگو با وبنا:

قطع اینترنت فروش مجموعه ۱۹ کالا را ۷۵ درصد کاهش داد

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۸

قطع اینترنت فروش مجموعه ۱۹ کالا را ۷۵ درصد کاهش داد.

رضا دلاوری، مدیر ارشد تکنولوژی ۱۹ کالا در گفتگو با وبنا در رابطه با تاثیر قطع اینترنت بر ۱۹ کالا گفت: «این مجموعه در طی زمان اختلال در شبکه اینترنت ایران دچار زیان و خسارت‌های عمیقی شد. به طوری که فروش این مجموعه با کاهش شدید به میزان ۷۵ درصد مواجه شد. کاهش شدید فروش و ضد برندینگ از دیگر زیان‌های قطع اینترنت به ۱۹ کالا بود. به دلیل اختلال‌های بسیار بالای درگاه‌های بانکی (IPG) مشتریان قادر به ثبت سفارش نبودند. این اختلالات علاوه بر موفقیت آمیز نبودن اقدام برای خرید، اثر روانی منفی بر مشتریان بالفعل و بالقوه داشت زیرا باعث عدم اطمینان به فروشگاه‌های اینترنتی شد، همچنین فقدان ابزارهای آنالیز رفتار مشتری و دیگر ابزارهای دیجیتال مارکتینگ جهت بهبود قیف بازاریابیmarketing funnel نرخ تبدیل کاربر به مشتری را به شدت تحت تاثیر قرار داد. عدم دریافت درخواست‌های وب سرویس‌ها و ماژول‌های خارجی استفاده شده در سایت نه تنها در فروش و بازدید اثر منفی به جای گذاشت بلکه باعث اختلال در قسمت‌هایی زیادی از سایت گردید که به لحاظ UX باعث تداعی یک سایت ضعیف و بدون هویت در ذهن کاربر شد.»

دلاوری کاهش شدید بازدید از وبسایت ۱۹ کالا را به عنوان آسیب دیگر قطع اینترنت به آن فروشگاه اینترنتی قلمداد کرد و گفت: «عدم دسترسی سایت گوگل نزدیک به ۶۵ درصد از ترافیک سایت از طریق سرچ طبیعی (Organic search) گوگل حاصل می‌شود و در بین کاربران استفاده از آن متداول است را کاهش داد زیرا با وجود آشنایی نسبت به نام سایت/برند، کاربران عادت دارند نام سایت را در موتور جستجو سرچ کنند و همچنین کاهش بازدید سایت از مبادی ( بنر، بک لینک، ریپورتاژ، شبکه های اجتماعی، انجمن ها و …) سایت‌های دارای سرورهای خارجی.»


او در رابطه به کاهش تولید محتوای کالا بر اثر قطع اینترنت گفت: «در رابطه با کاهش تولید محتوا می توان به عدم دسترسی به وب‌سایت رسمی تولیدکنندگان گوشی‌های موبایل برای استخراج اطلاعات و مشخصات مربوط به گوشی‌ها و کاهش و در واقع به صفر رسیدن ترجمه و تولید مقالات علمی و تکنولوژی (محتوا) بر اساس رفرنس‌های بین المللی اشاره کرد.»

دلاوری ادامه داد: « قطع اینترنت سبب توقف توسعه و باگ زدایی فنی شد. با تمامی این موارد این سایت فروشگاهی در این برهه زمانی نه تنها توقف رشد بلکه زیان ها و خسارات مالی، روانی عمیقی را تجربه کرد. امید است مسئولان ذی ربط با جدیت این مشکلات عجیب و عمیق را درک و لمس کنند تا بار دیگر شاهد این واقعه تلخ در اکوسیستم نوپای ایران نباشیم.»

شایان ذکر است مجموعه ۱۹ کالا به عنوان مرجعی در حوزه گوشی موبایل چه به لحاظ محتوا و چه به لحاظ فروش گوشی موبایل و لوازم دیجیتال در حال فعالیت است.

 

یک دیدگاه برای این مطلب ارسال شده است

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *