مدیران پنج سرویس‌بلاگ بزرگ، در کنار یکدیگر

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۸۷

وبنا – پنجمین و ششمین شماره‌ی مجله‌ی وبلاگ‌نویسی «شماها» به طور همزمان و با موضوع سرویس‌بلاگ‌ها منتشر شد. در این شماره با مدیران پنج سرویس مطرح وبلاگ‌نویسی گفتگو شده است.


نشریه‌ی الکترونیک شماها که با از چند ماه گذشته با موضوع وبلاگ‌نویسی تخصصی فعالیت می‌کند، شماره‌ی پنجم و ششم خود را به طور همزمان و با موضوع «سرویس‌بلاگ‌ها» منتشر کرد. در این شماره‌ی با مدیران سرویس‌های پرشین‌بلاگ، پارسی‌بلاگ، وردپرس، بلاگ‌اسکای و میهن‌بلاگ مصاحبه شده است. در این شماره بررسی جامعی نسبت به موضوع سرویس‌بلاگ‌ها نگاه شده و از زاویه‌های مختلفی مانند امکانات فنی سرویس‌ها، جامعه‌ی کاربران، گرافیک صفحات داخلی، ارتباط با کاربران و استانداردهای یک سرویس‌بلاگ مورد بررسی قرار گرفته است.


همچنین در این شماره‌ گزارش‌هایی از کاربران سرویس‌های مختلف تهیه شده و نظر آن‌ها نسبت به سرویسی که در آن می‌نویسند و سرویس‌های دیگر منعکس شده است. نگاه قانون به وبلاگ‌نویسی، مدیریت سرویس‌بلاگ‌ها و حقوق متقابل کاربران و مدیران سرویس‌ها، از مطالب دیگر این شماره است. در یادداشت سردبیر می‌خوانید: «در کشور ما هر سرویس‌بلاگی برای خودش جزیره‌ای جدا افتاده است. شاید بشود با ارجاع به اختلافات فرهنگی بین ایران و کشورهای پیشرفته یا ارجاع به وحدت زبان در بسیاری کشورها از این پرسش دور شد ولی به هر حال، سرویس‌بلاگ‌های ما به اهداف بیرون از مرزهای ایران به عنوان اولویت‌های سوم و چهارم نگاه می‌کنند؛ در حالی که تبادل سرمایه‌ی اقتصادی و فرهنگی سرویس‌بلاگ‌ها با جامعه‌ای بزر‌گ‌تر می‌تواند مفهوم سرویس‌بلاگ و وبلاگ‌نویسی فارسی را کاملا متحول کند.» برای خواندن این پرونده، می‌توانید به آدرس www.shomaha.ir مراجعه کنید.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *