دستوری مبنی بر فیلترینگ سایت بلاگفا وجود ندارد

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۸۹

مدیر بلاگفا با اشاره به فیلترینگ صفحه اول سایت بلاگفا گفت: با توجه به مورد مشابهی که برای سرویس دهنده دیگری هم ایجاد شد، احتمال می رود این مساله به دلیل اشتباه در سیستم فیلترینگ باشد که در این صورت از مسؤولان امر خواسته می‌شود هر چه سریعتر نسبت به رفع فیلتر سایت اقدام کنند.

به گزارش «وبلاگ نیوز» علیرضا شیرازی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: فیلتر سایت بلاگفا حتی به صورت موقت، خدشه به اعتبار سایت و موجب ضرر مالی است.

او افزود: اگر این فیلترینگ با دستور کارگروه تعیین مصادیق بوده باشد، با توجه به اینکه در استعلام از دادسرای جرایم رایانه‌یی دستوری مبنی بر فیلترینگ سایت وجود ندارد، با توجه به ماده ۲۰ ، ۲۱ و ۲۳ قانون جرایم رایانه‌یی که مسؤولیت کیفری اشخاص حقوقی (سرویس دهنده‌ها و سایت‌های میزبان) را مشخص می‌کند، کارگروه مرتکب تخلف شده است.

شیرازی همچنین تصریح کرد: ادعای اینکه در سایت محتوای غیر اخلاقی منتشر شده، با توجه به اینکه فیلترینگ مربوط به صفحه اصلی سایت بلاگفاست، نمی تواند درست باشد.

دسترسی به صفحه اصلی بلاگفا از صبح امروز به دلیل فیلتر شدن برای مخاطبان امکان‌پذیر نیست، اما وبلاگ‌های این سرویس‌دهنده قابل دسترس‌اند. همچنین این مشکل برای ‌سرویس پرشین‌بلاگ نیز ایجاد شده بود که اکنون برطرف شده است. علاوه بر این دامنه کلوب دات کام هم از بعد از ظهر امروز مسدود شده است.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *