آذری جهرمی؛

پایان وَس و دزدی‌های ارزش‌افزوده را پیگیری می‌کنم

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۸

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با اعلام خبر صدور دستور عودت تجهیزات ارائه‌شده توسط همراه اول به نهاد ریاست جمهوری با اعلام اینکه «به من تهمت می‌زنند تا فسادهای خودشان را بپوشانند» تأکید کرد: هم پایان وَس و دزدی‌های ارزش‌افزوده را پیگیری می‌کنم و هم آن پنج هزار میلیارد تومانی که در واگذاری مخابرات از مال مردم که معلوم نیست تکلیفش چه شده!​

در پی تأکید محمدجواد آذری جهرمی بر پایان وس و توقف خالی کردن جیب مردم از طریق سرویس ارزش افزود، موج تخریبی علیه وزارت ارتباطات شکل گرفت.

در همین راستا، اواخر هفته گذشته شایع اهدای ۲۰۰ لپ‌تاپ توسط وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به نهاد ریاست جمهوری مطرح و در همین راستا نیز اسنادی منتشر شد. این در حالی است که اساساً در اسناد منتشرشده هیچ نشانی از دستور وزیر ارتباطات برای اهدای ۲۰۰ لپ‌تاپ وجود نداشت.


آذری جهرمی هم چهارشنبه گذشته در واکنش به این ادعا در حاشیه جلسه هیئت دولت گفته بود: «من یادم نمی‌آید که به نهاد ریاست جمهوری یا جای دیگری لپ‌تاپ هدیه داده باشم، از دفترم خواسته‌ام این موضوع را پیگیری کنند و گزارشش را به من بدهند؛ اما چیزهای دیگری مانند واگذاری مخابرات در ده سال قبل را به خاطر دارم. این‌که مخابرات را واگذار کردند و از محل درآمدهای آن، مشغول پرداخت قسط شدند. به یاد دارم که پنج هزار میلیارد سهام مردم در آنجاست که هنوز تعیین تکلیف نشده است. علاقه‌مند هستم که این موضوعات پیگیری شود. سایبری‌های عزیز بدانند از پایان «وس» (خدمات ارزش‌افزوده) کوتاه نمی‌آیم.»

در پی پیگیری وزیر ارتباطات درباره این موضوع او در حساب کاربری خود در اینستاگرام ذیل عنوان «شفاف‌سازی در برابر فیک نیوز» نوشت: من که با مردم مطلب پنهان و محرمانه‌ای ندارم. گفته بودند «جهرمی ۲۰۰ تا لپ‌تاپ به نهاد ریاست جمهوری هدیه داده است!». دروغ محض برای پوشاندن فسادهای خود! من هیچ اطلاعی نداشتم. خواستم که به جدیت پیگیری کنند.»

او ادامه داد: «امروز مسئول مربوطه نهاد نامه زد و عذرخواهی کرد. از مدیرعامل همراه اول که تجهیزات داده بود خواستم دیگر تکرار نشود و آن تجهیزات برای هوشمند سازی مدارس سیستان و بلوچستان به کار گرفته شود. همه می‌دانند که درباره‌ی حق‌الناس با کسی تعارف ندارم! با این تهمت‌های ناروا نمی‌توانید ذهن مردم را از واقعیت‌های فسادها منحرف کنید. اصلاً من قاتل بروسلی، اما هم پایان وس و دزدی‌های ارزش‌افزوده را پیگیری می‌کنم و هم آن ۵۰۰۰ میلیارد تومانی که در واگذاری مخابرات از مال مردم که معلوم نیست تکلیفش چه شده!».

وزیر ارتباطات در صفحه خود نامه‌های ردوبدل شده بین وزارت ارتباطات و همراه اول را منتشر کرد. اولین نامه در تاریخ ششم مهرماه به مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار با این مضمون صادرشده است: «به تبعیت ازنظر وزیر ارتباطات برای جلوگیری از هرگونه فرآیندهای مشابه و تأمین تجهیزات از منابع دیگر، از پذیرش حمایت آن شرکت پوزش می‌طلبیم و درخواست می‌شود نماینده‌ای به‌منظور عودت تجهیزات معرفی کنید.»

در قسمتی از نامه بعدی که همان روز از سوی شرکت ارتباطات سیار به دفتر وزیر ارتباطات ارسال‌شده آمده است: «ازآنجاکه دسترسی به حضرتعالی میسر نبود، موضوع از طریق حوزه وزارتی پیگیری شد و پاسخ استمزاج این بود که در صورت وجود روال قانونی در شرکت ارتباطات سیار، بلامانع است. بدین‌وسیله از شرایط مستحدثه عذرخواهی نموده و نامه استرداد تجهیزات مذکور به شرکت ارسال شد.»

نامه 1

نامه 2

منبع: روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *