دبیر انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی در رابطه با دستورالعمل نظارت بر تاکسی‌های اینترنتی؛

تجمیع اطلاعات کاربران در سامانه سماس مخل توسعه کسب و کار اینترنتی است

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۸

انتشار دستورالعمل نظارت بر تاکسی‌های اینترنتی سبب واکنش‌های زیادی در بین فعالان اکوسیستم استارتاپی و کسب و کارهای آنلاین شده است.

پرداخت عوارض به شهرداری و تجمیع اطلاعات در سامانه ای به نام سماس از جمله موارد بحث برانگیز این دستورالعمل است.

دبیر انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی در رابطه با دستورالعمل نظارت بر تاکسی‌های اینترنتی به خبرنگار وبنا، گفت: «فارغ از جایگزین شدن پرداخت عوارض به شهرداری به جای مالیات بر ارزش افزوده، تجمیع اطلاعات کاربران در سامانه ای به نام ⁧‫سماس‬⁩ از همه نظر خلاف و‌ مخل توسعه کسب و کار اینترنتی محسوب می‌شود و بدعتی بسیار اشتباه در دولت ⁧‫است.»


شایان شلیله ادامه داد: «‏اتصال به سامانه برای ارسال اطلاعات کاربران و سفر غیرمنطقی است و امنیت کسب و کار و کاربر را به خطرخواهد انداخت. این موضوع می تواند در آینده روش جایگزین مجوز از شهرداری ها باشد. اتصال به چنین سامانه ای، در آینده می تواند الزامات فنی‌ای داشته باشد که از آن بتوان سواستفاده کرد.»

شلیله با منفی ارزیابی کردن تاثیر دستورالعمل نظارت بر تاکسی‌های اینترنتی، گفت:«‏حداقل چالش چنین مواردی، عدم استقبال برای راه اندازی و سرمایه گذاری در استارتاپ های سالم، شفاف و بدون نیاز به رانت برای ورود به عرصه خدمات شهری است. با چنین رویکردی کیفیت خدمات شهری و شفافیت را به سادگی فدای تصمیمی اشتباه می‌کنیم. بدون شک روش های درست و قانونی دیگری برای نظارت وجود دارد. با توجه به جمع دیدگاه های دوستان صاحب تاکسی، از نظر من فرقی ندارد که عوارض یا ارزش افزوده بدهید، فقط باید کسی ضرر نکند. اما بخش های جدید منتشر شده از این آیین نامه به شدت برای توسعه کسب و کارهای اینترنتی خطرناک و غیرکارشناسی است.»

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *