دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور:

ارائه خدمات مجازی به مردم نیاز به اعتماد دارد

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸

دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور بر اهمیت ایجاد و حفظ اعتماد برای ارائه خدمات مجازی به مردم در جامعه تاکید کرد.

به گزارش وبنا به نقل از مرکز ملی فضای مجازی کشور، سید ابوالحسن فیروزآبادی در بازدید از هلدینگ دفاتر پیشخوان دولت افزود: اعتماد، پایه فعالیت شرکت های خدماتی در حوزه فضای مجازی است و برای توسعه اقتصاد خدماتی در کشور باید این شرکت‌ها بتوانند امنیت، حریم خصوصی، پایداری و منافع افراد را حفظ کنند.

وی با اشاره به اینکه امنیت در اولویت نخست اهمیت قرار داشته و پایداری و خدمت مبتنی بر مصلحت عامه در اولویت های بعدی است، گفت: در حال حاضر روند اقتصاد دنیا به سمت اقتصاد خدماتی و رسیدن به سطح ۷۰ درصد اقتصاد است و ما نیز معتقدیم در کشور باید بخش خدمات توسط بخش خصوصی توسعه یابد و اگر این مهم اتفاق بیفتد ما در جامعه شاهد شفافیت بیشتر در تمامی سطوح حاکمیتی خواهیم بود.


فیروزآبادی تاکید کرد: توسعه اقتصاد خدماتی از اهداف و الزامات عصر ما است که البته باید مبتنی بر نوآوری و ارائه خدمات همگرا باشد.

دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور تصریح کرد: اگر خدمات مورد نیاز مردم شناسایی و ارائه شود، اقتصاد نوآوری و کارآفرینی در کشور توسعه خواهد یافت که این مهم در کشور ایجاد اشتغال خواهد کرد. همچنین به دلیل چند رشته ای و پیچیدگی خدمات با ظهور فضای مجازی باید خوشه های همگرا تشخیص داده شده و خدمات متناسب با عصر جدید ارائه شود.

وی با تاکید بر ایجاد و حفظ اعتماد و توسعه هوشمند و هدفمند، افزود: حاکمیت به دنبال ارائه خدمت ارزان به بیشترین جمعیت و طبقات پایین جامعه است و شورای عالی فضای مجازی کشور به عنوان سیاست گذار کلان این حوزه بر این مهم تاکید دارد.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *