معرفی وبسایت؛

شروع هوشمندانه؛ کلید ورود به دنیای مهارت‌های دیجیتالی

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸

در جهانی زندگی می کنیم که سرعت بالایی دارد، ما نیز برای موفقیت باید سرعت بالایی در تصمیم گیری و انتخاب های مان داشته باشیم. اینکه چه مهارتی را یاد بگیریم، در چه حوزه ای تبدیل به یک متخصص شویم و در نهایت شغلی را انتخاب کنیم که در آینده از آن مطمئن باشیم، یکی از همین تصمیم گیری و انتخاب های سرنوشت‌ساز است.

در دنیای بیرونی، اگر شما بخواهید از یک نقطه به نقطه دیگری بروید، به ۴ مورد نیاز دارید. اول باید بدانید در چه جایی هستید. دوم اینکه باید بدانید که کجا می‌خواهید بروید. به عبارتی، مقصد هم مشخص باشد. علاوه بر این دو، مسیر را باید در ذهن داشته باشید و در مرحله آخر به دنبال وسیله‌ای برای حرکت بین این دو نقطه باشید.

ما در اولین قدم در راه متخصص شدن (یادگیری)، باید مشخص کنیم که کجا قرار داریم؟ روحیات و موقعیت مان را مشخص کنیم؟ در چه زمینه هایی استعداد داریم؟ به مهارت های نرم علاقه داریم یا به مهارت های سخت؟


در مرحله بعد، باید هدف ما مشخص شود. قرار است در چند سال آینده کجا باشیم؟ چه کیفیتی داشته باشیم و کجا مشغول به کار باشیم؟ و بعد به دنبال ترسیم مسیر و بعد هم راهنمایی برای مسیر باشیم.

شروع هوشمندانه که محصول آکادمی کوشش است با هدف از بین بردن انتخاب های ناآگاهانه «مهارت و تخصص با شرایط و موقعیت های بازار کار واقعی و همین طور استعداد و علاقه دانشپذیران شکل گرفته است»

توانمندسازی نوآموزان

در واقع دانشپذیر قبل از اینکه قدم در مسیر اصلی بگذارد و شروع به یادگیری مهارت و تخصص جدید کند، به کمک محتوای غنی «شروع هوشمندانه» با موقعیت شغلی، چشم انداز، وظایف، میزان فعالیت، فشارهای کاری، اندازه بازار، نیاز بازار در آینده و …. آشنا شده و با آگاهی کامل و همچنین با سبک و سنگین کردن شرایط خود، وارد فیلد مد نظر خواهد شد.

انتقال تجربه

در دنیا و در ایران تعریف مطلقی برای منتور وجود ندارد و هر کسی از دیدگاه خودش به این موضوع نگاه می کند.

گروهی اعتقاد دارند، برای منتور الزامی وجود ندارد که حتما صاحب کسب و کاری موفق یا شکست خورده باشد و یا در زمینه ای مثل برنامه نویسی، مدیر فنی، طراحی تجربه کاربری، مدیر مارکتینگ، سرمایه‌گذاری و …. صاحب تجربه در چندین پروژه و یا کسب و کار باشد. بلکه می تواند با مطالعه بسیار دقیق و کاربردی بر روی پروژه یا کسب و کارهای بزرگ، بینش عمیقی بدست بیاورد و با چشم‌انداز حاصل، مسیر را برای دیگران ترسیم و به اصلاح راه‌های اشتباه رفته کمک کند.

اما در مقابل گروهی مخالف این نظر و دیدگاه هستند، آنها معتقدند زمانی می‌توانیم به یک فرد لقب منتور را اتلاق کنیم که خود در گام اول و یا پس از چند شکست قله را فتح کرده باشد(کسب و کار موفقی ایجاد کرده باشد، نرم افزار کاربردی و پرطرفداری ساخته باشد، سابقه چند ساله مدیریت مارکتینگ شرکتی را داشته باشد و یا ….) آنگاه می تواند تجربیات اش را در اختیار دیگران قرار دهد.

ما در محصول شروع هوشمندانه از گروه دوم بهره خواهیم برد، از متخصصانی که علاوه بر دانش عمیق، بینش و درک بالایی از کارهای اجرایی دارند. آنها با کوله‌ باری از تجارب موفقیت و شکست در حوزه تخصصی، علاقمند به انتقال دانش و تجربه خود هستند.

بر همین اساس، محتوای «شروع هوشمندانه» تعاریف و آموزش های کلیشه ای، کتابی و اینترنتی نیست! مربیان ما، گزیده سالها تجربه و فعالیت تخصصی در شرکت های بزرگ و استارتاپی را در اختیار شما قرار می دهند.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *