واکنش ها به ابلاغیه پیگرد قانونی ارائه کالای قاچاق در فضای مجازی؛

در درگاه ورودی کالا به کشور و فروشگاه های اینترنتی با قاچاق مبارزه شود / فروش جنس قاچاق را در وبسایت های C2C و پلتفرم های نیازمندی چگونه باید کنترل کرد؟

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸

انتشار ابلاغیه پیگرد قانونی ارائه کالای قاچای در فضای مجازی از سوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز واکنش های زیادی را در پی داشت.

یکی از صاحبان کسب و کارهای اینترنتی در این مورد در شبکه های اجتماعی نوشته است: «ما چطور می توانیم تمام کالاها را کنترل کنیم که چطور وارد کشور شده است. برای مثال فردی که می خواهد کالایی را که هدیه گرفته یا قدیمی است در اینترنت بفروشد باید برگه گمرکی بگیرد؟ برای ۳۰۰ هزار کالا چگونه باید چنین کاری کرد؟ دیوار وشیپور چه تدبیری بیاندیشند؟ به تک تک خانه ها مراجعه کنند و کالاها را برای فروش تایید کنند؟ با این روند تمام رسته ها اعم از فروشگاه های اینترنتی، مارکت پلیس ها، سایت های درج آگهی، وبسایت ها و شرکت های تبلیغاتی که به هر نحوی در فضای مجازی فعالیت می کنند تعطیل می شوند.»

در واکنشی دیگر شایان شلیله، دبیر انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی تهران در توییتر نوشت: «اجبار کردن پلتفرم ها که ارتباط بین فروشنده و خریدار برقرار می کنند و سایت های آگهی و شبکه های تبلیغاتی به اینکه نظارت و کنترل داشته باشن روی کالای قاچاق شدنی نیست. مبارزه با قاچاق موضوع مهمی هست و در درگاه ورودی کالا به کشور و یا فروشگاه های اینترنتی باهاش مبارزه بشه»


رضا الفت نسب، عضو هیات مدیریه اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی نیز در این مورد در توییتر نوشت: « اعلام می کنم به عنوان عضو هیات مدیره اتحادیه با این روش محالف هستم. یکی از سوالات جدی بنده از ستاد قاچاق کالا این است که وبسایت های C2C و پلتفرم های نیازمندی که کاربران اقدام به ثبت کالا یا آگهی می کنند چگونه باید کنترل شود که جنس قاچاق است یا خیر. تشخیص کالای قاچاق با کجاست؟»

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *