بیانیه پایانی فین‌استارز منتشر شد

لزوم توجه ویژه به تکنولوژی‌های مالی برای تضمین آینده صنعت مالی کشور

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸

بیانیه پایانی فین‌استارز با تاکید بر لزوم توجه ویژه به حوزه تکنولوژی‌های مالی و کمک به رفع چالش‌های آن از سوی نهادهای حاکمیتی، قانون‌گذاران، سیاست‌گذاران و سایر نهادهای مرتبط در پایان چهارمین روز از برگزاری نمایشگاه فین‌استارز منتشر شد.
به گزارش وبنا به نقل از روابط عمومی فرابورس ایران، دست‌اندرکاران فین‌استارز طی این بیانیه تعهد خود را برای تلاش بی‌وقفه به‌ منظور رفع چالش‌های فناورانه صنایع مالی کشور از جمله بازار سرمایه، بازار پول و صنعت بیمه اعلام کرده‌ و از همه صاحب‌نظران، سرمایه‌گذاران، مدیران و سایر فعالان اکوسیستم نوآوری دعوت کرده‌اند برای کمک به توسعه کسب‌وکارهای نوپای فین‌تک به فین‌استارز بپیوندند.

متن کامل بیانیه پایانی فین‌استارز که به منظور تبیین اهداف و برنامه‌های آتی این رویداد منتشر شده، به شرح زیر است:

سپاس خداوند را که برای چهارمین سال متوالی توفیق داد تا نخبگانی از نوآوران مالی کشور زیر چتر فین‌استارز گرد هم بیایند تا بار دیگر با ارائه خلاقیت‌ها و نوآوری‌های خود اعلام کنند که می‌توانند راهبری انقلاب فین‌تک در کشور را در دست بگیرند.


اکنون با توجه به نیاز روزافزون کشور به توسعه صنایع داخلی و ارتقای تولید، رسالت متعالی فین‌استارز از یک سو رفع بهینه نیازهای صنعت مالی با استفاده از توان تکنولوژیک کسب‌وکارهای خلاق و نوآور و از سوی دیگر کمک به رشد این کسب‌وکارها از طریق جذب سرمایه‌های مالی، فنی، مدیریتی و توسعه بازار در جهت پیشرفت اکوسیستم نوآوری و کارآفرینی است.

بی تردید آینده صنعت مالی کشور در گروی توجه ویژه به حوزه تکنولوژی‌های مالی و حمایت از آن است؛ چراکه نوآوری‌های روزافزون و فناوری‌های نو، محرک تغییرات بنیادین در اکوسیستم خدمات مالی و عاملی توانمند برای تحولات اساسی در فضای کسب‌وکارهای مالی به شمار می‌آید.

بر این اساس ما اهالی فین‌استارز، با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب که مهم‌ترین ظرفیّت امیدبخش کشور را نیروی انسانی مستعد و کارآمد با زیربنای عمیق و اصیل ایمانی و دینی معرفی کرده، تعهد خود را برای تلاش بی‌وقفه به‌ منظور رفع چالش‌های فناورانه صنایع مالی کشور از جمله بازار سرمایه، بازار پول و صنعت بیمه اعلام می‌داریم و در این راستا می‌خواهیم همه کسب‌وکارهای فعال از جمله نهادهای مالی، بانک‌ها و بیمه‌ها قبل از هرگونه مذاکره با شرکت‌های خارجی، چالش‌های تکنولوژیک خود را در وهله اول به فین‌استارز اعلام کنند و درصورتی‌که توان داخلی برای حل آن موجود نبود به تامین‌کنندگان خارجی مراجعه شود.

از آنجا که تعلل نهادهای مسئول برای توجه ویژه به حوزه تکنولوژی‌های مالی، نتایج زیان‌بار و چه بسا جبران‌ناپذیری من‌جمله وابستگی تکنولوژیک به سایر کشورها را به همراه خواهد داشت، ما اهالی فین‌استارز خواستار آن هستیم که نهادهای ناظر، قانون‌گذاران، سیاست‌گذاران و تصمیم‌گیران حوزه اقتصاد کشور از جمله مجمع تشخیص مصلحت نظام، مجلس شورای اسلامی، قوه قضاییه، قوه مجریه و سازمان‌های وابسته با توجه به سرعت رشد تکنولوژی‌های مالی و نیاز مبرم کشور به فعالیت کسب‌وکارهای نوآور در این صنعت، برای رفع چالش‌های قانونی و مقرراتی در کنار ما به پیشرفت این حوزه کمک کنند.

در این راستا فین‌استارز به عنوان مجمعی از نمایندگان کسب‌وکارهای فین‌تک آمادگی دارد قبل از تصویب هرگونه مستند در حوزه تکنولوژی مالی به بررسی کارشناسی آن مقررات پرداخته و به نهاد مربوطه مشورت دهد.

هدف فین‌استارز، تبدیل شدن به یک خط توسعه‌ای برای کسب‌وکارهاست و در حاشیه آن خدمات متنوع فین‌استارز ارائه خواهد شد. ما فین‌استارزی‌ها از همه صاحب‌نظران، سرمایه‌گذاران، مدیران و سایر فعالان اکوسیستم نوآوری و کارآفرینی به ویژه در حوزه خدمات مالی دعوت می‌کنیم به فین‌استارز بپیوندند و در راستای نیل به این هدف متعالی در کنار ما گام بردارند.

تهران، ۵ اردیبهشت ١٣٩٨

شایان ذکر است فین‌استارز از سال ۲۰۱۶ آغاز به کار کرده و سال جاری برای چهارمین دوره پیاپی برگزار شد که مجموعه‌ای از خدمات از جمله جذب سرمایه، منتورینگ و برندینگ را به کسب‌وکارهای نوپا ارائه می‌دهد و زنجیره‌ای از برنامه‌ها و رویدادهای مختلف از جمله فین‌استارز پلاس را شامل می‌شود.

رویداد نمایشگاهی فین‌استارز پلاس همزمان با دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه با حضور فعالان اکوسیستم نوآوری، استارت‌آپ‌های فین‌تک، صاحبان ایده، شتاب‌دهنده‌ها، فرشتگان سرمایه‌گذار و صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه از دوم تا پنجم اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ برگزار شد تا مجالی برای شبکه‌سازی، دیالوگ سازنده‌، معرفی ایده‌ها و فرصت‌آفرینی در فضایی تعاملی باشد.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *