فعالیت مرکز توانمندسازی کسب و کارهای نوپا با تقسیم کشور به ۵ منطقه برون سپاری شد

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷

فعالیت مرکز توانمند سازی کسب و کارهای نوپا برون سپاری می شود.

به گزارش وبنا، روزنامه فناوران به روایت امیر ناظمی رییس سازمان فناوری اطلاعات از جزییات فعالیت مرکز توانمندسازی کسب و کارهای نوپا خبر داد.

طبق این گزارش، کشور به ۵ منطقه تقسیم شده و در هر منطقه با استفاده از مناقصه، کارگزارانی انتخاب شده‌اند و آنها تعهداتی دارند. برای مثال هر کارگزار باید در هر استان دو استارتاپ‌ویکند و در هر منطقه ۵ نشست مدل Ted Talks برگزار کند.


همچنین جذب سه شرکت به VCها و ایجاد دو تامین سرمایه جمعی برای استارتاپ‌ها از دیگر تعهدات هر کارگزار است.

بودجه برای هر منطقه حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است اما کارگزاران می توانند خودشان سرمایه اولیه (Seed Money) بدهند و سهام از کسب و کارها بگیرند.
سایت ictstartups.ir نیز طبق توافق با نهادهای درگیر از جمله معاونت علمی و فناوری و صندوق نوآوری، به پنجره واحد ارتباط دولت با کسب‌وکارهای نوپا تبدیل شده و کلیه حمایت‌ها و تعاملات از این طریق آن صورت میگیرد

این پنجره واحد از اواسط بهار کار خود را به طور رسمی آغاز می‌کند.

سایت را هم سازمان نظام صنفی مدیریت کند تا در عمل غیردولتی مدیریت شود.

مدیرکل حقوقی سازمان فناوری اطلاعات ایران در گفتگو با وبنا گفت: «در گذشته مرکز توانمند سازی کسب و کارهای نوپا به مشاوره و کمک به استارتاپ ها می پرداخت. بعد از ریاست دکتر ناظمی در سازمان فناوری اطلاعات ایران رویکرد تغییر کرد و کشور به ۵ منطقه کلی تقسیم و مناقصات مربوطه صورت گرفته است. پیمانکاران مشخص شده اند و براساس دستورالعمل های جدید در این مناطق پنج گانه به توانمندسازی استارتاپ ها خواهند پرداخت. »

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *