تاثیر ICT بر ارتقاء شفافیت و مشارکت عمومی در پروژه های ملی انکار ناپذیر است

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۷

ایجاد سامانه مدیریت پروژه های ملی به منظور ارتقاء شفافیت و مشارکت هرچه بیشتر ذینفعان با استفاده از ابزار ICT از راهکارهای موثر در مدیریت پروژه ها است.

چهاردهمین کنفرانس بین المللی مدیریت پروژه صبح امروز همزمان با گرامیداشت روز مهندس با حضور «مسعود نیلی» مشاور اقتصادی رئیس جمهوری، «امیر ناظمی» معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، «عباس آخوندی » وزیر اسبق راه و شهرسازی و جمعی از استادان و صاحبنظران فنی مهندسی و مدیریت پروژه برگزار شد .

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران با حضور در این کنفراس ضمن تاکید بر تاثیر ICT بر ارتقاء شفافیت و مشارکت عمومی در پروژه های ملی گفت : مشارکت و شفافیت دو مشخصه کلیدی در تمام پروژه های ملی است و مردم به عنوان ذینفعان اصلی پروژه های ملی حق دارند که در جریان منابع مالی پروژه و خروجی ها و منافع حاصل از آن قرار بگیرند .


وی افزود: چشم انداز من از موفقیت مدیریت یک پروژه بزرگ، رعایت شفافیت در قلمرو پروژه است. این که مسئول پروژه بتواند شرح دهد، اجرایی شدن طرحش به کدام نیاز مردم پاسخ می دهد؟ اصلا اهمیت پروژه چیست؟ خروجی اصلی آن کجا است؟

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات شفافیت در هزینه و زمانبندی پروژه ها را از دیگر اجزای پروژه عنوان کرد و افزود : شجاعت در بیان مشکلات و اعلام شکست پروژه ها به مثابه پلی برای رسیدن به موفقیت است و می بایست بیاموزیم که بیان شکست ها و ناکامی ها به منزله نا امید شدن نیست بلکه فرصت های جدیدی را پیش روی ما قرار می دهد .

چهاردهمین کنفرانس بین المللی مدیریت پروژه کنفرانس با حضور بیش از ۱۵۰۰نفر شرکت کننده، بزرگترین گردهمایی متخصصان مدیریت پروژه کشور است. در این رویداد، علاوه بر سخنرانی مدیران، کارگاه‌های متعدد آموزشی و سخنرانی در ۶ سالن به صورت موازی برگزار می‌شود.

الزامات ساختاری تامین مالی در مدیریت پروژه، چالش‌ها و راهکارهای انتخاب و پیاده‌سازی سیستم مدیریت پروژه در سازمان‌های پروژه‌محور، ارائه مدل ریاضی استوار زمان‌بندی طرح با منابع محدود، هدف‌محوری در سازمان‌های پروژه‌محور، چالش‌های چابک‌سازی اثربخش، فرصت‌ها و خطرها، اهمیت رویکرد نهاد محور از جمله کارگاه‌های متعددی است که در این روز برای علاقه‌مندان به مدیریت پروژه برگزار خواهد شد.

منبع: روابط عمومی و امور بین الملل سازمان فناوری اطلاعات ایران :

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *