رئیس مرکز تعاملات بین‌المللی معاونت علمی:

تحقق اقتصاد دانش‌بنیان اولویت اصلی معاونت علمی است

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۷

رئیس مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی گفت: مهم ترین اولویت معاونت علمی در کشور، تحقق اقتصاد دانش بنیان است که این مهم در تمام بخش های معاونت علمی به صورت جدی پیگیری می شود.

به گزارش وبنا به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، علی‌مرتضی بی‌رنگ در جمع هیئتی عالی رتبه از زنان فعال در حزب های سیاسی و اجتماعی کشور لبنان در بازدید از پارک فناوری پردیس، گفت: اصلی ترین ماموریت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تحقق اقتصاد دانش بنیان در کشور است که این کار را در محورهای مختلف از جمله توسعه فناوری های پیشرفته، توسعه اکوسیستم کارآفرینی و حمایت از شرکت های دانش بنیان انجام می دهد.

رئیس مرکز تعاملات علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری عنوان کرد: این موفقیت ها تنها محدود به حوزه نانو نیست بلکه در سایر حوزه های فناوری پیشرفته همچون بیوتکنولوژی هم ایران رشد خوبی یافته است و در زمینه تولید داروهای بیوتکنولوژی جایگاه خوبی در جهان داریم.


بی‌رنگ ادامه داد: در زمینه توسعه اکوسیستم کارآفرینی نیز معاونت علمی از راه اندازی مراکز نوآوری و شتاب دهنده ها حمایت کرده و فضا را برای توسعه استارت آپ ها و شرکت های نوپا مهیا کرده است که یکی از موفق ترین برنامه ها تحت مدیریت مرکز شتاب دهی نوآوری پارک فناوری پردیس به پیش می رود.

وی با اشاره به راه اندازی مراکز نوآوری در بیشتر دانشگاه های کشور با حمایت معاونت علمی، گفت: این مراکز به دانشجویان و فارغ التحصیلان کمک می کند که شرکت های خود را راه اندازی کنند.

رئیس مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوریتصریح کرد: در حوزه حمایت از شرکت های دانش بنیان نیز معاونت علمی بیش از یکصد عنوان خدمت تخصصی را به بیش از ۴ هزار شرکت دانش بنیان ارائه می کند و برای رفع مشکلات پیش روی آنها و نیز توسعه کسب و کار این شرکتها در داخل و خارج تلاش می کند.

بی‌رنگ عنوان کرد: برای توسعه همکاری های بین المللی در حوزه علمی و فناوری نیز برنامه های جامعی داریم تا از این طریق بتوانیم با کشورهای دیگر در زمینه تبادل فناوری همکاری های مشترک داشته باشیم.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *