رییس سازمان فناوری اطلاعات:

برای تحقق اینترنت اشیا و حکمرانی هوشمند نیازمند گذر به IPv6 هستیم

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۷

رییس سازمان فناوری اطلاعات در سمینار گذر به IPv6 با تاکید بر ضرورت گذر شبکه IP کشور به نسخه ۶ این آی پی، تاکید کرد: پیش بینی که برای سال ۲۰۲۵ شده اتصال ۵۰ میلیارد اجزای مختلف برای بیش از ده برابر وضعیت موجود است به همین دلیل در جهان به سمت IPv6 حرکت کرده‌اند.
امیر ناظمی رییس سازمان فناوری اطلاعات در سمینار گذار به IPv6 در شبکه IP کشور، با اشاره به اینکه در سال‌های آینده با مفاهیمی مختلفی مانند اینترنت اشیا و حکمرانی هوشمند روبرو می‌شویم، گفت: در اینترنت اشیا موجودات زنده و اشیا به هم متصل می‌شوند و اطلاعات بسیاری بین آنها تبادل می‌شود و در این فضا احتیاج به آی پی هایی داریم که ظرفیت این حجم اتصال و تبادل اطلاعات را داشته باشند.
وی اتمام آی پی های نسخه ۴ را یکی از دلایل گذار به آی پی نسخه ۶ عنوان کرد و افزود: فضا برای آدرس‌های بیشتر، افزایش ظرفیت امنیتی و دریافت تعداد سرویس‌های بیشتر، تعدادی از ویژگی‌های آی پی های نسخه ۶ نسبت به نسخه ۴ آن است.
ناظمی مجموع آدرس‌هایی که نسخه ۴ آی پی ها دارند را ۳/۴ میلیارد بیان کرد و گفت: پیش‌بینی که برای سال ۲۰۲۵ شده اتصال ۵۰ میلیارد اجزای مختلف است که بیش از ده برابر وضعیت موجود است به همین دلیل در جهان به سمت IPv6 حرکت کرده‌اند.
وی با اشاره به اینکه ۲۵ درصد تجهیزات شبکه در جهان IPv6 است، افزود: ۴۹ کشور در جهان بیش از ۵ درصد از ترافیک خود را بر روی آی پی نسخه ۶ انتقال می دهند و در ۲۴ کشور این ترافیک بیش از ۱۵ درصد است و ۲۹ درصد از ترافیک اینترنت در جهان در IPv6 منتقل می شود.
ناظمی تصریح کرد: ۱۷ درصد وب سایت های دنیا نیز بر بستر IPv6 قرار دارد و کاربران در هند با ۴۴ درصد به عنوان نخستین و آمریکا به عنوان دومین کشور با ۲۱ درصد کشورهایی هستند که از IPv6 استفاده می کنند.
وی افزود: آی پی های نسخه ۴ در کشور بیش از ۱۲ میلیون است که بخشی از آپی های ما به IPv6 گذر کرده است و در حدود یک میلیون دامنه Ir وجود دارد.
معاون وزیر ارتباطات با اشاره به اسناد بالادستی و آیین نامه های سازمان تنظیم مقررات، تاکید کرد: سازمان فناوری اطلاعات براساس این اسناد وظیفه مهیا سازی فضا برای گذار از نسخه ۴ به نسخه ۶ است و در این حوزه اقداماتی را انجام داده که اجرای ۴ پروژه بخشی از این برنامه ها است.
رییس سازمان فناوری اطلاعات با اعلام آمادگی برای کمک به سازمان ها و شرکت ها برای گذر به IPv6، تاکید کرد: بر اساس اساسنامه سازمان فناوری اطلاعات این خدمت به عنوان یکی از خدمات این سازمان می تواند در اختیار فعالان این حوزه قرار بگیرد.

منبع: مرکز روابط عمومی واطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات


درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *