حسین سلاح ورزی، نائب رئیس اتاق بازرگانی در اختتامیه یازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران

نباید فقط در حوزه اقتصادی به صنعت ICTتوجه کرد بلکه برای توسعه همه جانبه کشور باید از ICT بهره جویی کرد

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۷

حسین سلاح ورزی، نائب رئیس اتاق بازرگانی در اختتامیه یازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران: اگر انتظار داریم که سیستم با کیفیت و خوب داشته باشیم باید خودمان که اعضای سیستم هستیم در آن چارچوب باشیم.

نگاه مدیران و سیاستمداران به بهره‌وری صرفا کاهش نیروی انسانی بوده است. مفهوم کارآفرینی نباید تنزل پیدا کرده و به اشتغال زایی تبدیل شود.

نباید فقط در حوزه اقتصادی به صنعت ICTتوجه کرد بلکه برای توسعه همه جانبه کشور باید از ICT بهره جویی کرد.


همه محاسبات اقتصاد کلان نشان می دهد که تا ۱۴۰۰ نرخ افزایش سرمایه و رشد اقتصادی نمی تواند شرایط خوبی را برای کشور ایجاد کند و تنها مسیری که می تواند باعث تحرک شود بحث خدمات و ICT است

صنعت ICT می‌تواند از از بین رفتن منابع طبیعی جلوگیری کند. ICT می‌تواند تهدید بیکاری را تبدیل به فرصت کند اگر تصمیم‌گیران کشور این عزم را داشته باشند.

اینکه سیستم مالیاتی و تامین اجتماعی با کسب و کارهای مبنتی بر نوآوری مانند کسب و کارهای سنتی رفتار می کند ناشی از ناآگاهی نیست بلکه خود را به خواب می زنند.

موضوعات متعددی در زمینه مقررات زدایی با همکاری اتحادیه کشوری کسب و‌کارهای مجازی و انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی مطرح شده و در حال جلو‌رفتن است.

پیشرو بودن در شرایط کنونی هزینه دارد و باید این هزینه را بپذیرید. خیلی از شما می‌توانستید از این کشور بروید ولی ماندید که ایران بهتری‌را در پیشرو داشته باشیم

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *