شایان شلیله در اختتامیه یازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران

بیش از ۱ میلیون‌ نفر در رأی گیری مردمی جشنواره وب و موبایل ایران شرکت کردند/دولتی ها می آیند و میروند ما بودیم و هستیم

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۷

شایان شلیله در اختتامیه یازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران: کنارهم بودن ما پاسخ ماست به سازمان ها و نهادهاست که اتحادی داریم و می خواهیم کشور خود را بسازیم. می‌خواهم از تجاربم در چند سال گذشته بگم. پارسال خواستم مهاجرت کنم منصرف شدم و وضع امسال اوضاع بدتر شد.

مشکل بزرگ این است که با خیلی از سازمان ها همزبان هستیم ولی همکلام نیستیم. جشنواره وارد دهه دوم زندگی خودش شده است. امسال می‌خواهیم اهداف جشنواره را بازتعریف کنیم.

امسال بیش از ۱ میلیون‌نفر از مردم در رأی گیری جشنواره وب و موبایل ایران شرکت کردند.


همکاری با روبیکا اتفاق بدی نبوده است. اگر اعتقاد نداشتم که همکاری با روبیکا به نفع اکوسیستم خواهد بود اینکار‌ را نمی کردم. خوب یا بد رسانه ما صدا سیماست و روبیکا پای استارتاپ ها را به صدا سیما باز کرده است.

فاصله بسیار عمیقی در کار تیمی با کشورهای غربی داریم. به همین دلیل شتابدهنده ما موفق نبودند به عنوان صاحب کسب و کار هدف اول ما این است که آخر ماه حقوق کارکنان را بدهیم و هدف ما تغییر فرهنگ جامعه نیست.

ما هیچ‌ نگاه جنسیتی در جشنواره وب و موبایل ایران نداشتیم. اگر می خواهید فرهنگ سازی کنید از شرکت خودتان شروع کنید. امسال هما راد، المیرا جمالیان، شادی هاشمی از عناصر کلیدی جشنواره بودند

روی آدم های صادق و راستگو سرمایه گذاری کنید حتی اگر چیزی بلد نیستند چون اگر یاد بگیرند به شما وفادار خواهند بود.

بزرگترین اشتباهم راه اندازی جشنواره بود. اگر‌جشنواره وب و جشنواره موبایل ادغام نمی شدند از بین نمی رفتند.

اشتباه دیگرم این بود که یاد نگرفتم نه بگویم. با محسن ملایری ۹ ماه کار کردیم بدون اینکه برگه ای باهم امضا کنیم. در تمام شراکت های بعدی اشتباهم این بود که فکر کردم همه مثل محسن ملایری هستند.

شش سال پیش پروداکت‌ امروز را ساختیم. محصولی نسازید که مارکت می‌خواهد ولی نمی تواند از آن استفاده کند.

بزرگترین اشتباهم جذب سرمایه زیاد بود. پول خراب می کند. فقط پول دولت استارتاپ را خراب نمی کند شما هم باید حواست باشد اگر ۱۰۰ تا می خواهی ۵۰۰ تومان نگیرید.

ما فکر می کنیم مدیرعامل باید همه چیز را بداند در صورتی که اینطور نیست. از ندانستن نترسید و ادم بی سواد در تیم نیاورید که به چالش کشیده نشوید. این چالش شما را پیروز خواهد کرد.

گاهی تصمیم ها درست است ولی به بدترین شکل ممکن اجرا می شود. در یکی دو سال اخیر همه می‌دانستیم مشکل پیش می آید، برخی آرام سرعت کم کردند و برخی هم ترمز دستی کشیدند و واژگون شدند. ترمز‌دستی نکشید.

هدف همه ما توسعه کشور است چه با تیشرت چه کراوات زده و با هر ظاهر دیگری. ما همه می خواهیم ایران را بسازیم. مقام های دولتی می آیند و می‌روند ما بودیم و هستیم.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *