مجری سند حمایتی و برنامه اقدام توسعه خدمات فضای مجازی کودک؛

جشنواره بازی‌های ویدیویی، اقبال مردمی به بازی‌های ایرانی را بیشتر می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷

مجری سند حمایتی و برنامه اقدام توسعه خدمات فضای مجازی کودک وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: یکی از بخش‌های مورد توجه در برنامه توسعه خدمات فضای مجازی کودک، بازی‌های رایانه‌ای است.

به گزارش وبنا به نقل از روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، خسرو سلجوقی افزود: در سند حمایتی و برنامه اقدام توسعه خدمات فضای مجازی کودک تلاش کرده‌ایم عناصر فعال در زیست‌بوم را شناسایی کرده و برای توسعه خدمات حوزه کودک بکوشیم.

وی افزود: با توجه به اهمیتی که بازی‌های رایانه‌ای دارد تولید کنندگان محتوای ویدیویی را تشویق کرده‌ایم که انیمیشن‌های خود را به صورت بازی در بیاورند. همچنین با یکی از بازی‌سازان کشور پیگیر این موضوع هستیم که انیمیشن‌ها و فیلم‌های تلویزیونی در هنگام پخش، به بازی نیز تبدیل شوند.


سلجوقی با بیان این که ورود دولت به حوزه بازی‌سازی نتیجه خوبی ندارد و بخش خصوصی باید در این زمینه فعال‌تر شود گفت: بازی ویدیویی در دنیا دیگر صرفا یک کار برای سرگرمی نیست و نقش مهمی در حوزه‌های مختلفی چون آموزش و سلامت دارد.

وی با اشاره به برگزاری هشتمین جشنواره بازی‌های ویدیویی ایران گفت: انتخاب سالانه بهترین بازی‌ها می‌تواند در رشد بازار نقش داشته و به مردم نیز بازی‌های خوب را معرفی کند و در نتیجه اقبال به سمت بازی ایرانی بیش از پیش شود.

مجری سند حمایتی و برنامه اقدام توسعه خدمات فضای مجازی کودک تاکید کرد: از نظر فنی، هنری و سوژه در کشور ما برای بازی‌سازی چیزی کم نداریم. اما طبیعتا ساخت بازی در حد و اندازه پروژه‌هایی مانند Clash of Clans نیاز به سرمایه‌گذاری جدی دارد و هنوز سرمایه‌گذاران بزرگ، آن طور که باید و شاید وارد این حوزه نشده‌اند.

براساس این گزارش فراخوان جشنواره بازی‌های ویدیویی ایران مدتی است که منتشر شده و بازی‌سازان فرصت دارند آثار خود را تا ۱۵ دی ماه برای حضور در جشنواره به صورت الکترونیکی ارسال کنند. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به سایت جشنواره به نشانی http://irangamefestival.ir مراجعه کنید.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *