‌بنیان‌گذار ای‌سلکت در گفتگو با وبنا؛

تاکنون ۷۷۰۰۰ سایت ایرانی در ای‌سلکت رتبه‌بندی شده اند / برای تکمیل فازهای بعدی نیاز به جذب سرمایه داریم / تسلیم نشوید، بمانید و برای رویاهای خود بجنگید

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷

ای‌سلکت سایت معرفی، دسته بندی و رتبه بندی سایت‌های ایرانی است. ای‌سلکت وبسایت‌های ایرانی را بر اساس ۳۰ پارامتر ایرانی و جهانی مقایسه و رتبه‌بندی می‌کند.

این استارتاپ اولین تجربه عباس دانش منش در حوزه راه‌اندازی کسب و کارهای آنلاین است. عباس دانش منش متولد دی ماه ۶۲ و دارای مدرک مهندسی کامپیوتر گرایش نرم افزار از دانشگاه آزاد واحد قزوین(باراجین) است.

دانش منش در گفتگو با وبنا در مورد شکل‌گیری ای‌سلکت می‌گوید: «بعد از چند بار تجربه ناموفق در خرید محصولات/خدمات از سایت‌های ایرانی به این فکر افتادم که برای اعتماد به یک کسب وکار در فضای آنلاین علاوه بر رتبه الکسا و سئو پارامترهای دیگری مورد نیاز است. به عبارت دیگر گاهی اوقات پیش می‌آید که برخی سایت های ارائه شده در الکسا با برخی معیارهای در نظر گرفته شده برای فعالیت آن سایت در یک کشور انطباق ندارد. بنابراین انطباق فعالیت وبسایت‌ها با قوانین و معیارهای داخلی هر کشور علاوه بر رعایت معیارهای جهانی، یکی از ضروریات جلب اعتماد عمومی به فعالیت این قبیل کسب و کارها به خصوص کسب وکارهای اینترنتی است. در نظر گرفتن این معیارها در رتبه بندی سایت های حوزه های مختلف می‌تواند اعتماد بیشتری را برای استفاده از خدمات آنها در جامعه ایجاد کند.»


او ادامه می‌دهد: «در واقع، ایجاد یک سامانه رتبه بندی داخلی علاوه بر رتبه بندی های خارجی که از وبسایت ها صورت می گیرد، می تواند به کاربران برای ایجاد اعتماد و انتخاب صحیح وبسایت‌های مورد نظرشان کمک کند. در واقع  معیارهایی مثل داشتن نماد اعتماد الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت، دارا بودن نماد ساماندهی وزارت ارشاد، حقوقی بودن و غیره که از نظر دولت جمهوری اسلامی ایران اعتبار یک کسب وکار در فضای آنلاین است، در سایت های مرجع خارجی مورد نظر قرار نمی‌گیرد و از طرفی این معیارها برای کاربران ایرانی جهت انتخاب صحیح و مطمئن بسیار مهم هستند.»

هم بنیانگذار ای‌سلکت با بیان این که این استارتاپ ۸ آذر ۹۴ راه اندازی شد، می گوید: «بنیانگذاران ای‌سلکت من و همسرم، خانم مهندس مهتا شاملو هستیم. همنیانگذار ما آقای مهندس محمد جواد رجبلو است که سمت مدیر فنی ای‌سلکت را هم دارد.»

دانش منش خدمات ای سلکت را اینگونه تشریح می‌کند: «فاز اول خدمات ای‌سلکت ارائه اطلاعات یکپارچه بیش از ۳۰ پارامتر بومی و جهانی، دسته بندی موضوعی سایت ها، دسته بندی بر اساس استان، دسته بندی بر اساس نماد ساماندهی و نماد اعتماد الکترونیکی، شناخت و تحلیل سایت ها از رقبای خود، ایحاد ترافیک موثر برای سایت ها و ایجاد یک مرجع امین و مورد اعتماد برای کاربران جهت انتخاب صحیح سایت ها است.»

او ارائه امکانات و گزارشات منحصر به فرد به مدیران کسب و کارها، سایت ها، متخصصین و فعالان حوزه تجارت الکترونیک را به عنوان فاز دوم خدمات ای‌سلکت معرفی می‌کند.

عباس دانش منش در رابطه با دستاورد‌های ای‌سلکت می گوید: حضور در بین ده استارتاپ برتر استارت دمو در فن بازار ملی ایران وابسته به پارک فناوری پردیس در سال ۹۵، عقد تفاهم نامه با مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت ارشاد مبنی بر رتبه بندی سایت های دارای نماد ساماندهی در سال ۹۷، همکاری با انجمن کسب و کارهای اینترنتی ایران به عنوان یکی از سایت های برگزار کننده جشنواره وب و موبایل ایران در سال ۹۷، رتبه بندی بیش از ۷۷۰۰۰ سایت ایرانی در ای‌سلکت، ارائه یکپارچه بیش از ۳۰ پارامتر بومی و جهانی سایت ها در ای‌سلکت و ایجاد یک الگوریتم اختصاصی و بومی جهت رتبه بندی سایت‌های ایرانی از جمله موفقیت‌های ای‌سلکت در چند سال فعالیت خود بوده است.»

دانش منش در پاسخ به سوال خبرنگار وبنا مبنی بر اینکه آیا تاکنون جذب سرمایه داشته‌اید، می‌گوید: «تاکنون خیر اما در این مرحله به دنبال جذب سرمایه هستیم.»

او مهمترین برنامه پیشروی ای‌سلکت را جذب سرمایه برای تکمیل فاز های بعدی سامانه ای‌سلکت عنوان می‌کند و ادامه می‌دهد: « تا اواخر سال جاری از نسل دوم سایت ای‌سلکت رونمایی خواهد شد. در نسخه جدید، وبسایت از لحاظ تکنولوژی پیاده سازی و بخش U‌X‌ و UI ارتقا خواهد یافت و بخش دسترسی به انواع پنل، امکانات و گزارشات سامانه ای‌سلکت به آن افزوده خواهد شد. همچنین در آینده قصد راه اندازی امکانات و ارائه گزارشات تخصصی و منحصر به فرد به مدیران کسب وکارها، سایت ها، متخصصین و فعالان حوزه تجارت الکترونیک را داریم.»

هم‌بنیانگذار ای‌سلکت در پایان به جوانانیکه  قصد راه‌اندازی کسب وکار دارند، توصیه می‌کند: «بدانید این مسیر فراز و نشیب های زیادی دارد و لحظاتی پیش می‌آید که ممکن است بسیار ناامید شوید و به خود و مسیرتان شک کنید. اما تسلیم نشوید، بمانید و برای رویاهای خود بجنگید. از نظر من برای موفق شدن علاوه بر مباحث تخصصی که باید بدانید و یاد بگیرید، ترکیب سه  “ت” بسیار اهمیت است. توکل به خدا، تلاش کردن و تسلیم نشدن.»

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *