سورنا ستاری:

اشتراک دستاوردهای ایرانی با افریقا/ ساختن بازار با ایده های نو

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه با رشد نوآوری و توسعه محصولات فناورانه، رشد اقتصادی حاصل می شود، گفت: امیدوار هستیم که دستاوردهای ایرانی را با افریقای جنوبی به اشتراک بگذاریم.

به گزارش وبنا به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سورنا ستاری در نشست علمی آفریقای جنوبی با اشاره به فعالیت های علمی صورت گرفته در ایران و اهمیت این دست فعالیت ها برای مردم گفت: امیدواریم بتوانیم دستاوردهای علمی ایران و افریقا را با یکدیگر به اشتراک بگذاریم.

وی ادامه داد: ایران در زمینه های مختلف علمی از جمله نانو، بایو، سلول بنیادی، زیست فناوری و فناوری اطلاعات، دستاوردها و محصولات فناورانه زیادی دارد.


ستاری گفت: در روزهای گذشته این دستاوردها به مراکز مختلف در آفریقای جنوبی ارائه شد و بر همین اساس امیدواریم همکاری مشترک خوبی با آفریقا داشته باشیم.

عصر تحریم تمام شده است

وی با تاکید بر اینکه عصر تحریم تمام شده است و ایده های فناورانه می توانند بازارها را بسازند، افزود: در حال حاضر، در ایران شرکتهای دانش بنیان واستارتاپ های زیادی فعالیت می کنند و موفق به تولید و ارائه خدمات متعددی شده اند.

به گزارش مهر، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در راس یک هیات تجاری و فناور شامل ۴۸ نفر از روسای شرکت های دانش بنیان و مدیران صندوق های تامین مالی فعال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، سلامت و زیست فناوری، معدن و صنایع معدنی، تجهیزات صنعتی و ماشین آلات و برق و الکترونیک به دو شهر پرتوریا و ژوهانسبورگ در آفریقای جنوبی سفر کرده است.

در این سفر که با هدف توسعه صادرات محصولات شرکت های دانش بنیان و گسترش کسب و کار بین المللی انجام شده است. شرکت های دانش بنیان ایرانی با شرکت های متناظر خود در آفریقای جنوبی و در محل اتاق بازرگانی آفریقا مستقر در ژوهانسبورگ دیدار و مذاکره می کنند. امروز آخرین روز سفر این هیات به آفریقای جنوبی است.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *