بانوی کارآفرین ایرانی، بر سکوی آسیا و اقیانوسیه ایستاد

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷

روز سوم ۳ آذرماه ۹۷، سی و دومین اجلاس اتاق‌های بازرگانی و صنعت آسیا و اقیانوسیه در استانبول ترکیه برگزار شد. کنفدراسیون اتاق‌های بازرگانی و صنعت آسیا و اقیانوسیه (CACCI) که یک سازمان غیردولتی است هر دو سال با برگزاری کنفرانسی در یکی از ۲۷ کشور عضو، با هدف ترویج و توسعه فعالیت‌های اقتصادی غیردولتی، نوآوری و خلاقیت، نقش آسیا در اقتصاد نوین جهانی، و دستیابی به توسعه پایدار؛ طی یک رقابت بین نمایندگان کشورهای عضو، کارآفرین جوان برتر آسیا و اقیانوسیه را انتخاب و معرفی می‌کند. این بار نوبت ایران بود که نماینده‌اش، فرد منتخب سی و دومین اجلاس CACCI باشد.

رقابت نهایی برای انتخاب کارآفرین برتر جوان در روزهای جمعه و شنبه، دوم و سوم آذرماه در استانبول ترکیه برگزار شد. طی این کنفرانس دو روزه، ۵ نماینده جوان از کشورهای منتخب آسیا و اقیانوسیه برای مرحله‌ی نهایی، با ارائه‌ی دستاوردهای مهمشان در مقابل هیئت‌داوران CACCI به رقابت پرداختند. در پایان این رقابت، نماینده ایران توسط هیئت‌داوران به عنوان برترین کارآفرین جوان آسیا و اقیانوسیه برگزیده شد. این نخستین بار بود که یک نماینده از کشورمان برنده‌ی این عنوان می‌شد. معیارهای این جایزه که هر دو سال یک بار اهدا می‌شود، شامل هوشمندی در کسب‌وکار، مشارکت در سازمان‌ها یا انجمن‌های تجاری غیرانتفاعی یا مشارکت در فعالیت‌های کنفدراسیون اتاق‌های بازرگانی آسیا– اقیانوسیه و قابلیت‌های رهبری و اخلاق کسب‌وکار است.

خانم دانشور، بنیان‌گذار و مدیرعامل سایت تخفیف و خرید گروهی تخفیفان که یکی از پیشگامان تجارت الکترونیک ایران است نماینده ایران در این رقابت بود و جایزه کارآفرین برتر جوان آسیا و اقیانوسیه را از آن خود کرد. ایشان که یکی از موفق‌ترین بانوان کارآفرین ایرانی است پیش‌ازاین نیز چند افتخار بین‌المللی را نصیب کشورمان کرده بود.


داستان تخفیفان از کجا شروع شد؟

خانم دانشور در ۱۶ آذر ۱۳۶۲ در تهران به دنیا آمد و مدرک تحصیلی خود را در رشته فناوری اطلاعات از دانشگاه امیرکبیر تهران گرفت. اولین شغل رسمی او برنامه‌نویسی در یکی از شرکت‌های بزرگ کشور بود. وی بعد از مدتی برای تجربه‌ی یک فرصت شغلی به انگلستان رفت و نتیجه‌ی آن بازگشت به ایران و راه‌اندازی اولین سوپرمارکت آنلاین کشور بود. هرچند این استارتاپ در مدت‌زمان کوتاهی شکست خورد، اما تجربه‌ی بزرگی بود تا خانم دانشور برای کسب تجربه و شناخت بیشتر از بازار با یک قرارداد کاری عازم آلمان شود. علاقه‌ی خانم دانشور به راه‌اندازی یک کسب‌وکار در ایران و تلاش برای ساختن آنچه همیشه به آن فکر می‌کرده این بار هم او را به ایران برگرداند تا نخستین سایت تخفیف و خرید گروهی کشور را راه‌اندازی کند.

خانم دانشور به همراه خواهرش، نگین دانشور، در سال ۱۳۹۰ سایت تخفیفان را راه‌اندازی می‌کند. این بار، قدم‌های او کوچک‌تر اما دقیق‌تر و حساب شده‌تر بودند. تلاش‌های شبانه‌روزی خانم دانشور و خواهرش بالاخره بعد از پنج ماه به نتیجه رسید و تخفیفان اولین پرسنل خود را استخدام کرد تا در عرض چند سال تبدیل به یکی از تأثیرگذارترین استارتاپ‌های کشور شود.

تخفیفان در پایان اولین سال فعالیت خود با ۱۲۰ کسب‌وکار مختلف قرارداد بسته بود. این تعداد در پایان سال چهارم به بیش از ۸۰۰۰ عدد رسید. البته که رشد تخفیفان فقط به تعداد همکاران تجاری‌اش محدود نمی‌شود. تخفیفان هر سال ۱۵۰% رشد داشته و هر سال اعضای جدید بسیاری را در خانواده‌ی بزرگ خود پذیرفته است. دامنه‌ی فعالیت تخفیفان فقط محدود به تهران نمانده و هر ساله نمایندگان تخفیفان در شهرهای مختلفی از کشور فعالیت خود را آغاز کرده‌اند. حالا با گذشت بیش از هفت سال، تخفیفان ضمن ارائه‌ی خدمات متنوع در بیش از ۱۰ دسته‌بندی مختلف، در چندین استان ایران نیز فعال است و کاربران در استان‌های خراسان رضوی، مازندران، گیلان، اصفهان، فارس و… نیز از خدمات این سایت بهره‌مند هستند. کاربران تخفیفان جدا از وبسایت می‌توانند از طریق اپلیکیشن تخفیفان نیز خدمات موردنظرشان را با بیشترین تخفیف‌ها خریداری کنند. بیش از ۵۰۰ هزار نصب فعال اپلیکیشن تخفیفان روی موبایل‌های کاربران نتیجه اعتماد آن‌ها به تخفیفان است.

تخفیفان که حالا با ۱۵۰ پرسنل یکی از پرمخاطب‌ترین سایت‌های وب فارسی است از ابتدا با چهار ارزش سازمانی «مشتری، مشتری، مشتری»، «آدم‌های بزرگ شرکت‌های بزرگ را می‌سازند»، «وسواس در انتخاب همکاران تجاری» و «زندگی با هیجان بیشتر»، جذب حداکثری مخاطبان، و کمک به بهبود شرایط ارائه خدمات و تفریحات در کشور را هدف قرار داد. خدمات متنوعی که در تخفیفان ارائه می‌شوند، شامل جذاب‌ترین، تفریحات، رستوران و کافی‌شاپ، هنر و تئاتر و… است. رشد و پویایی هر روزه‌ی تخفیفان باعث شده هر روز خدمات جدیدتر و متنوع‌تری روی این پلتفرم ارائه شوند، قسمت‌های تور مسافرتی، بلیط قطار، و رزرو هتل با تخفیف، و همچنین بزرگ‌ترین مرجع کدهای تخفیف تمام کسب‌وکارهای اینترنتی کشور از جمله خدماتی هستند که طی یک سال اخیر در تخفیفان ارائه شده‌اند. از همین رو تخفیفان یکی از فعال‌ترین کسب‌وکارهای اینترنتی ایران در زمینه جذب نیرو نیز هست و تلاش چشمگیری در جذب متخصصان جوان کشور دارد.

 

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *