امکان استقرار تیم‌های بازی‌سازی واجد شرایط در پارک فناوری اطلاعات و ارتباط فراهم شد

تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷

شرکت‌ها و تیم‌های بازی‌سازی واجد شرایط می‌توانند در پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات (سجاد) مستقر شده و از مزایای استقرار در این پارک استفاده کنند. همچنین معاونت حمایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در حال رایزنی برای ایجاد امکانات ویژه‌ای برای شرکت‌ها و تیم‌های عضو همگراست که قصد استقرار در این پارک فناوری را داشته باشند.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در راستای توسعه کسب ‏و کارهای حوزه فاوا نسبت به نهادسازی گسترده در سطح ملی اقدام کرده که یکی از مهم‏ترین این اقدامات تأسیس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات (سجاد) واقع در کیلومتر ۲۶ جاده کرج است. در اثر این اقدام، اکنون امکان استقرار کسب‏ و کارهای فناورانه حوزه فاوا در محیطی هم ‏افزا و استفاده از مزایای قانونی مناطق آزاد فراهم شده است.

در این راستا، پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات (سجاد) در نظر دارد نسبت به پذیرش تعداد محدودی شرکت فعال در حوزه ICT با شرایط و مزایای ذیل جهت استقرار در این پارک، اقدام کند. از کلیه شرکت‏های واجد شرایط که علاقه‏ مند به حضور در پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات (سجاد) می‏باشند دعوت به‏ عمل می ‏آید تا نسبت به تکمیل فرم‏ها و ارسال اطلاعات خود از طریق وب سایت به نشانی http://ictstp.itrc.ac.ir اقدام کنند.


اهم مزایای حضور و استقرار در پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات (سجاد) عبارت است از:

– استفاده از مزایای قانونی مناطق آزاد شامل معافیت‏های مالیاتی

– دسترسی عالی از شهرهای تهران و کرج و اسکان در فضای با کیفیت

– برخورداری از زیرساخت شبکه اطلاعات پرسرعت

– برخورداری از امکانات فضای ابری

– برنامه توسعه شرکت‏های جوان و دریافت حمایت‏های مالی (مشروط به تصویب برنامه تحقیقاتی و توسعه شرکت)

– برنامه‏ های تسهیل دسترسی به بازار ملی

– امکان مشارکت در پروژه‏ های پیشران پارک

شروع ثبت نام از روز دوشنبه ۲۸/۰۸/۱۳۹۷ و آخرین مهلت ثبت نام و ارسال مدارک، حداکثر تا پایان وقت اداری روز سه شنبه ۲۰/۰۹/۱۳۹۷ خواهد بود. لازم به ذکر است، سقف تعداد درخواست ‏های پذیرش در این فراخوان، چهل شرکت می‏باشد و چنانچه تعداد درخواست ‏ها زودتر از مهلت تعیین شده به سقف برسد، ثبت درخواست‏ ها متوقف می‏گردد.

همچنین، با توجه به محدودیت ظرفیت پذیرش، اولولیت با شرکت‏هایی است که مطابق نظرکارگروه ارزیابی، امتیاز بالاتری را کسب نمایند.

حداقل شرایط لازم جهت پذیرش در پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات (سجاد):

۱. عدم عضویت و استفاده هم‏زمان از تسهیلات سایر پارک‏های علم و فناوری کشور؛

۲. داشتن حداقل سه سال سابقه فعالیت شرکت و ارایه حداقل سه اظهارنامه مالیاتی (در صورت تغییر عنوان شرکت، سوابق شرکت قبلی که حداقل ۵۰ % سهام‏داران مشترک باشند، الزامی است)؛

۳. داشتن حداقل هشت میلیارد ریال درآمد مطابق اظهارنامه مالیاتی در سه سال اخیر(در مجموع)؛

۴. داشتن حداقل ۳۰ لیست بیمه ماهانه در طی مدت سه سال اخیر؛

۵. ارایه دهنده محصولات و خدمات در سطوح فناوری متوسط به بالا در حوزه ICT (منظور محصولات و خدماتی است که از فرآیندهای تحقیق و توسعه و یا مهندسی معکوس تولید شده باشند)؛

۶. این پارک دارای شعبه ای در شهر مشهد می باشد و صرفاً شرکت های مستقر در استان خراسان می توانند متقاضی استقرار در این شعبه باشند؛

در صورت وجود هرگونه پرسش می‏توانید با کارشناس پذیرش و ارزیابی پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات (سجاد) از طریق شماره ۰۲۶۳۶۱۰۲۵۶۸ (خانم قارون) تماس حاصل کنید. همچنین تیم‌ها و شرکت‌های بازی‌‎سازی می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۸۸۳۱۰۲۲۲ داخلی ۳۲۳ تماس بگیرند.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *