نامه مشترک تپ سی، الوپیک و ماکسیم در اعتراض به انحصار طلبی اسنپ؛

روند فعلی منجر به تضعیف و حذف رقبا و ایجاد انحصار به نفع اسنپ خواهد شد

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۷

تپ سی، الوپیک و ماکسیم، سه نرم افزار فعال در زمینه حمل و نقل در نامه ای به وزرای صنعت، معدن و تجارت و ارتباطات و فناوری اطلاعات و همچنین معاونین حقوقی و علمی رئیس جمهور خواستار رسیدگی به انحصار طلبی نرم افزار اسنپ شدند.

اعتراض این نرم افزارها به ایجاد محدودیت از سوی اسنپ برای رانندگان نرم افزار های رقیب است.

محدودیتی که آخرین بار گریبان گیر رانندگان الوپیک شد به گونه ای که این رانندگان برای فعالیت در اسنپ مجبور به حذف نرم افزارهای رقیب از تلفن همراه خود بودند.


اسنپ در پاسخ به سوالات وبنا در زمینه محدودیت های ایجاد شده برای رانندگان الوپیک گفته بود: پیش از این رفتار اسنپ در شورای رقابت انحصارطلبانه و ضدرقابت شناخته نشده است.

به گزارش وبنا در بخشی از این نامه نوشته شده است: «روشن است اگر اقدام موثر و جدی از سوی مسئولین برای توقف محدودیت مذکور، انجام نشود، روند فعلی که منجر به تضعیف رقبا شده، به زودی به حذف سایر رقبا و ایجاد انحصار به نفع گروه اینترنت ایران ( اسنپ ) منتج خواهد شد. امری که بدون شک به کاهش کیفیت خدمات، کاهش حق انتخاب رانندگان و در نتیجه کاهش درامد ایشان و نهایتا افزایش قیمت برای مسافران در نبود یک شرایط رقابتی منجر خواهد شدف بدین وصف، اقدام فوری برای توقف از ادامه تحمیل چنین محدودیتی مورد تقاضاست.»

برای دیافت فایل این نامه اینجا کلیک کنید

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *