ستاری تاکید کرد:

راه اندازی استارت آپ های حوزه بازار بهینه سازی انرژی و محیط زیست

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۷

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: پروژه بهینه سازی انرژی و محیط زیست با همکاری آلمانیها و راه اندازی استارتاپ ها در این حوزه به نتیجه خواهد رسید.

سورنا ستاری امروز در مراسم آغاز همکاری معاونت علمی و وزارت حفاظت محیط زیست آلمان که با هدف توسعه اقتصاد کم کربن و ایجاد بازار بهینه سازی انرژی و محیط زیست برگزار شد، اظهار کرد: این طرح بر پایه زیرساخت های موجود و قانون مصرف انرژی اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه این پروژه ملی متناسب با وضعیت های ساختاری کشور ما در حوزه انرژی است، گفت: کشور ما در زمینه ذخایر گازی رتبه اول و در زمینه ذخایر نفتی رتبه چهارم را دارد و در مجموع ذخایر نفت و گاز رتبه خوبی را داریم.


ستاری با بیان اینکه ظرفیت خوبی در منابع زیرزمینی داریم، افزود: در صدد هستیم که بازار جدیدی در حوزه انرژی با مدل های جدید ایجاد کنیم.

اقتصاد ایران متنوع ترین اقتصاد خاورمیانه است

ستاری با بیان اینکه همچنان ما بزرگترین استارتاپ ها را در زمینه آی سی تی، فناوری و … داریم، افزود: این نشان می دهد بیشترین تنوع اقتصادی در کشور ما وجود دارد و دلیل آن هم تحریم ها است.

وی با بیان اینکه متنوع ترین اقتصاد خاورمیانه مربوط به ایران است، تصریح کرد: این ظرفیت بزرگ می تواند با استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان به سمت بازار خوبی برود.

ستاری با اشاره به پروژه بازار بهینه سازی انرژی و محیط زیست ادامه داد: این پروژه می تواند کمک کند تا درک درستی از بازار در این زمینه داشته باشیم و بواسطه آن استارتاپ هایی شکل بگیرند.

راه اندازی استارت آپ در حوزه بازار بهینه سازی انرژی و محیط زیست

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری امیدواریم این پروژه بتواند راهکار خوبی باشد و به واسطه آن استارتاپ ها به صورت مشترک شکل بگیرند زیرا این بازار عظیم در کشور ما در زمینه انرژی وجود دارد تا بتوانیم مشکلات محیط زیست از جمله آلودگی های هوا را حل کنیم.

وی گفت: امیدوار هستیم که همکاری های خوبی بین دو کشور ایران و آلمان در این زمینه اتفاق بیافتد زیرا زیرساخت آن در کشور وجود دارد.

ستاری در جمع خبرنگاران تاکید کرد: خوشحالم که در این شرایط و مشکلات تحریم می توانیم این پروژه را با آلمان داشته باشیم تا در بازار بهینه سازی انرژی سرمایه گذاری کنیم.

وی تاکید کرد: بازار ما در حوزه انرژی وسیع است و استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان می توانند در این حوزه اقدام کنند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار داشت: این همکاری مشترک برای توسعه همکاری های دو کشور است و در این مرحله بودجه ۳.۵ میلیون یورویی از سوی آلمان در نظر گرفته شده است.

همچنین برشتولد سفیر جمهوری فدرال آلمان نیز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این پروژه نتیجه سفرهای گوناگون ما به ایران بوده است و خوشحالم که به واسطه اجرای این پروژه به نتیجه خواهد شد.

منبع: مهر

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *