پاسخ بنیانگذار زودشور به جوابیه اخیر اتحادیه خشکشویی ها؛

اتحادیه خشکشویی ها که توان پیشگیری از فعالیت خشکشویی هایی که در سطح شهر تهران لباس شهروندان را همراه ملحفه عفونی می شورند ندارد چه طور می خواهد متولی استارتاپ ها شود؟

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۷

محمد رهی بنیان گذار استارتاپ زودشور به جوابیه اخیر اتحادیه خشکشویی ها پاسخ داد.

به گزارش وبنا متن جوابیه استارتاپ «زودشور» به شرح زیر است:

«ما هرگز برای دریافت جواز مغازه خشکشویی به اتحادیه مراجعه نکردیم و همه ی مراجعات ما برای اخذ مجوز خشکشویی آنلاین بوده با بیزینس مدلی که درحال حاضر در حال اجرا است. که در ارتباط با همین موضوع هم هیچ همکاری با ما نشد و جوابی جز تهدید و اخطار و تاخیر ندیدیم و نشنیدیم. مجوزی که حالا با شکل‌گیری اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی دیگر نیازی هم به آن نداریم.


فعالیت ما صرفا از طریق فضای مجازی صورت میپذیرد. ماهیچ مغازه ای و مراجعه حضوری نداریم و تمامی سفارشات ما از طریق وب سایت، اپلیکیشن و پیام رسان های مختلف و یا به صورت تلفنی است و طبق قوانین اتحادیه کسب و کار اینترنتی نیاز به دریافت مجوز از اتحادیه خشکشویی نداریم. قسمتی از فعالیت ما لاجستیک است پس طبق منطق اتحادیه خشکشویی ما باید از اتحادیه حمل و نقل ، شهرداری ، تاکسی رانی ، باربری و….. هم مجوز دریافت کنیم !

زودشور با بهترین خشکشویی هایی سطح تهران که دارای مجوز رسمی از اتحادیه خشکشویی دارند کار میکند و در تمام مدت فعالیت ما حتی با یک مورد اعتراض با شکایت روبه رو نشده‌ایم که انها آبشویی کرده باشند ! همه ی آنها دستگاه های خشکشویی مدرنی دارند و من وارد کردن اتهام خشکشویی و غیربهداشتی بودن را به استارتاپ های این حوزه به نوعی زیر سوال بردن صنف شریف خشکشویی‌ها و سایر اعضای آن اتحادیه محترم است. اگر در سطح شهر تهران خشکشویی‌هایی فعالیت می‌کنند که ابشویی می کنند و لباس های شهروندان تهرانی را با ملحفه های عفونی می شورند اقای رجب زاده و اتحادیه تنها نظاره گر هستند باید این سوال را مطرح کرد که چطور اتحادیه‌ای که در حوزه سنتی خودش چنین تخلفات سنگین و قابل پیشگیری ‌ای رخ می‌دهد و توان مقابله با آنها را ندارد می خواهد متولی استارتاپ ها هم بشود؟!

اعضای محترم اتحادیه محترم خشکشویی ها نه زودشور و نه همکاران دیگر که سرویس خشکشویی آنلاین راه اندای کرده اند هرگز حوزه اصناف را به میدان جنگ مقایسه نکردیم و امیدوار بویدم قبل از اخطار پلمپ از سمت شما، طی نامه ای از ما دعوت می شد برای مذاکره نه تهدید به پلمپ و فرصت ۱۵ روزه ! آن هم در ۱۵ روزی که بیش از ۷ روز آن تعطیل است !

در جای دیگری آقای رجب زاده فرمودند که راننده های ما مشخص نیست چه کسانی هستند. این اطمینان را به ایشان میدهم که ما به غیر از گواهی عدم سو پیشینه و اعتیاد به خاطر اینکه امانت مردم در دست رانندگان ما هست، سفته نیز دریافت میکنیم و اطلاعات سکونت راننده را هم احراز میکنیم. ما شرکت ثبت شده هستیم با پرونده مالیاتی در اداره مالیات کشور پس مسلما مالیات هم میدهیم!

موضوع آخر، اینکه هوم سرویس های زیادی هستند که خدمات متنوعی  ارائه میکنند. از جمله خدمات نظافت منزل ، کارواش ، ساختمان ، تعمیر خودرو ، تاسیسات و….. آیا برای هرکدام از این خدمت ها باید از چند اتحادیه جداگانه جواز کسب کنند؟

توصیه می کنم به جای تلاش برای زیر سوال بردن استارتاپ ها و مبارزه با زحمات جوان های ایران زمین از اینکه با کمک این کسب و کارها ‌‌ایده ها شهروندان خدمات بهتری دریافت می کنند و کسب و کارها رونق می گیرند دفاع کنیم»

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *