در اجلاس سران مختار ITU؛

آذری جهرمی جهان را به استفاده صلح آمیز از فناوری اطلاعات فراخواند

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۷

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سخنرانی خود در کنفرانس سران مختار ITU نسبت به استفاده نادرست از ارتباطات و فناوری اطلاعات در راه جنگ افروزی ابراز نگرانی کرد و جهان را به استفاده صلح آمیز از آن فراخواند.
به گزارش وبنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در کنفرانس سران مختار ITU در دوبی سخنرانی کرد.
وی که در جمع وزرای ارتباطات کشورهای مختلف سخن می گفت، با اشاره به اینکه ارتباطات و فناوری اطلاعات ابزاری برای خلق ثروت است، گفت: در بعضی موارد، صنایع مولد ثروت به عنوان ابزار جنگ افروزی بکار گرفته شده‌اند.
آذری جهرمی اظهار کرد: باید مراقبت کنیم که ارتباطات و فناوری اطلاعات کماکان ابزار صلح باقی بماند و به وسیله ای برای هژمونی و یکجانبه‌گرایی برخی کشورها تبدیل نشود.
بنابه این گزارش، دیروز (پنجشنبه) نیز وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه برگزاری اجلاس ITU در دوبی با وزرای ارتباطات آذربایجان، اندونزی و ترکیه دیدار و گفت و گو کرد.
وی محور این دیدارها را پیگیری توافق های گذشته در زمینه توسعه همکاری ها در حوزه اقتصاد دیجیتال دانست و ضمن اعلام شرکت ایران در حوزه های فضایی، کسب و کارهای نوپا و امنیت سایبری در نمایشگاه باکوتل، از حضور وزیر ارتباطات اندونزی در ایران و همچنین نشست چندجانبه همسایه های شمالی در باکو به منظور ایجاد منطقه قوی تر در حوزه ICT خبر داد.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *