مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد:

گردشگری الکترونیک نقطه عطفی در توسعه اقتصاد گردشگری است

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۷

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد، با اشاره به پتانسیل بالای گردشگری استان گفت: با توجه به فعالیت شرکت‌ها و تیم‌های فناور در این زمینه، پیوند فناوری و گردشگری به عنوان دو حوزه مولد اشتغال و درآمد دارای اهمیت است.
به گزارش وبنا به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد، اکرم فداکار مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد، پس از شرکت در اولین نشست کمیته گردشگری الکترونیک این استان، بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت و توان بخش خصوصی و لزوم برگزاری فراخوان عمومی برای شناسایی و جذب همه فعالان حوزه گردشگری و فناوری اطلاعات تاکید کرد.

وی با تاکید بر کاربردهای فناوری اطلاعات در حوزه گردشگری، ضرورت تبلیغات، اطلاع رسانی و معرفی استان و جاذبه های گردشگری را یادآور شد و پیشنهاد کرد کمپین های گردشگری طراحی و برگزار شود.

فداکار با بیان اینکه زیرساخت‌ها و قابلیت‌های فضای مجازی یکی از عوامل مهم در توسعه اقتصادی گردشگری است، آمادگی کامل اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان برای همکاری در راستای گسترش خدمات الکترونیک گردشگری را اعلام کرد.


مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد پیشنهاد داد تا نمایندگانی از صنف گردشگری و صنایع دستی استان، نظام صنفی رایانه ای استان و شهرداری یزد به ترکیب کمیته افزوده شوند.

عضو کمیته گردشگری الکترونیک یزد، با اشاره به مفهوم داده‌های باز (Open Data) و نقش آن در توسعه صنعت و کسب و کارهای حوزه گردشگری، خواستار ایجاد هماهنگی و همکاری لازم برای انتشار داده های این حوزه، در بخش های دولتی و غیردولتی شد.

بر اساس این گزارش، اولین نشست گردشگری الکترونیک یزد، ظهر روز یکشنبه، پانزدهم مهرماه جاری، به میزبانی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، و تنی چند از فعالان بخش خصوصی در این حوزه برگزار شد.

گفتنی است کمیته گردشگری الکترونیک یزد با پیشنهاد و پیگیری اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، و در راستای شعار روز جهانی گردشگری در سال جاری (۵ مهر- ۲۷ سپتامبر) با عنوان «گردشگری و تحول دیجیتالی»، تشکیل شده است.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *