دبیر جشنواره رسانه های دیجیتال سلامت گفت: طبق برنامهریزیهای صورت گرفته قرار است تا اواسط مهر ماه اولین مرکز نوآوری و شتابدهی سلامت الکترونیک یا سلامت دیجیتال راهاندازی شود.
امیرحسین اسدی، دبیر جشنواره رسانه های دیجیتال سلامت، در خصوص لزوم راهاندازی مرکز نوآوری و شتابدهی سلامت دیجیتال گفت: امروز یکی از ضرورتهایی که برای توسعه استارتآپ ها مطرح شده، استفاده از مراکز نوآوری و شتابدهی است. این مراکز خدماتی- از قبیل مکان فیزیکی، خدمات منتورینگ و مشاوره، تامین سرمایه اولیه و بذری، تامین بازار و همکاری در اخذ برخی از مجوزهای قانونی- که یک استارت آپ نیاز دارد را فراهم می کنند.
وی افزود: ما تاکنون به صورت متمرکز مراکز نوآوری و شتابدهی سلامت دیجیتال را نداشتیم؛ به عبارتی شتابدهنده تخصصی سلامت دیجیتال با استانداردهای یک مرکز شتابدهی که همه این خدمات را به صورت یک جا به استارت آپها ارائه کند نداشته ایم. یکی از برنامه های وزارت بهداشت کمک به شکلگیری مراکز نوآوری و شتابدهی است تا از این بستر، استارتآپهای حوزه سلامت دیجیتال رشد روزافزونی داشته باشند.
اسدی با اشاره به راه اندازی مرکز نوآوری و شتابدهی سلامت دیجیتال عنوان کرد: طبق برنامهریزیهای صورت گرفته قرار است تا اواسط مهر ماه اولین مرکز نوآوری و شتابدهی سلامت الکترونیک یا سلامت دیجیتال راهاندازی شود. هدف این مرکز این است که بتواند حداقل تا پایان سال روی ۳۰ استارتآپ سلامت دیجیتال سرمایهگذاری کند، آنها را پذیرش کرده، رشد بدهد و وارد بازار کند.
اقتصاد دیجیتال و اقتصاد سلامت دیجیتال، اقتصاد غالب در دهه آینده خواهد بود. اگر وزارت بهداشت و هر نهاد دیگری علاقهمند باشد که نقش پررنگی در ارائه خدمات در جامعه داشته باشد، لاجرم باید به سمت مباحث اقتصاد دیجیتال برود.
دبیر جشنواره رسانه های دیجیتال سلامت تأکید کرد: ما در منطقه از لحاظ کاربری اینترنت جایگاه خوبی داریم و ضریب نفوذ اینترنت در کشورمان حدود ۸۲ درصد است، همچنین نزدیک به ۶۰ میلیون گوشی و ابزارهای هوشمند در اختیار مردم ایران است که از اینها می توان در بحث اقتصاد دیجیتال سلامت کمک گرفت. امیدواریم با راهاندازی مراکز نوآوری و شتابدهی سلامت، پذیرش ایده ها و استارتاپ های جدید قدم بزرگی در راستای دیجیتال شدن صنعت سلامت برداریم.
وی با اشاره به اهمیت پرداختن به استارتآپ ها عنوان کرد: اگر ما بخواهیم ایده ها را جمعآوری و تیمهای فنآور را شناسایی کنیم چند روش وجود دارد. یکی از آنها استارتآپ ویکند یا استارتآپ ایونت است. در استارتآپ ویکند ما ایدههای تیم ها را دریافت و داوری می کنیم و آنها را برای ورود به مرحله شتابدهی آماده میکنیم.
وی خاطر نشان کرد: تا پایان سال نیز قرار است سه مرکز نوآوری سلامت دیجیتال راه اندازی شود. اگر هر کدام از این سه مرکز ۳۰ استارت آپ جذب کنند تا پایان سال نزدیک به ۱۰۰ استارتآپ دیجیتال سلامت خواهیم داشت.
منبع: مهر