بازی‌خیزهای ۱۳۹۶؛ هم‌سنجی مصرف بازی‌های دیجیتال در استان‌های تهران، فارس، خوزستان، خراسان رضوی و اصفهان

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۷
گزارش پیش‌رو، همچون گزارش «نمای باز» بر کلیدی‌ترین اطلاعات از مصرف بازی‌های دیجیتال در بین بازیکنان ایرانی متمرکز است. این گزارش، به مقایسه اطلاعات مصرف بازی‌ها در میان ۵ استان دارای بیشترین بازیکن در کشور می‌پردازد؛ استان‌های تهران، اصفهان، خراسان رضوی، فارس و خوزستان.

در ارائه اطلاعات این استان‌ها، کل استان مدنظر بوده و این اطلاعات مشتمل بر اطلاعات مرکز استان، شهرهای تابعه و همچنین روستاهای استان است. در این گزارش، ۵ استان که اصلاحا بازی‌خیزتر و دارای تعداد بیشتری بازیکن نسبت به استان‌های دیگر هستند، سوژه اصلی  قرارگرفته‌اند. اگرچه در این گزارش نمایش ظرفیت بازار بازی‌های دیجیتال در این ۵ استان بررسی می‌شود اما متأسفانه استان تهران بازار بسیار بزرگ‌تری نسبت به سایر استان‌ها دارد و این مسئله ناشی از تمرکز امکانات و بالا بودن سطح رفاه عمومی در استانی است که پایتخت در آن قرار دارد. با این حال، چشم‌پوشی یا عدم توجه به ظرفیت بازار استان‌های دیگر در حوزه بازی‌های دیجیتال، امری معقول نیست و به نظر می‌رسد اطلاع از این ظرفیت برای حضور بازی‌سازان جهت تولید و ارائه محصول برای مخاطبان، کمک شایان توجهی به فعالسازی این ظرفیت نهفته خواهد داشت.

در این گزارش سرفصل‌های زیر مورد بررسی قرار گرفته‌اند:

۵ استان در یک نگاه، بازیکنیان کنسولی، چه کسانی بازی می‌کنند؟، چه بازی‌هایی می‌کنند؟، چگونه بازی می‌کنند؟، چگونه خرید می‌کنند؟، ما چه کسانی هستیم؟


در ادامه می‌توانید گزارش بازی‌خیزهای ۱۳۹۶ را دانلود کنید:

گزارش بازی خیزهای ۱۳۹۶

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *