قابلیت پرداخت های بانکی در «ایتا» ایجاد می شود

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۷

مدیر پیام رسان ایتا با اشاره به اینکه پیام رسان ایتا قابلیت پذیرش پنج میلیون کاربر را دارد، گفت: در تلاش هستیم تا قابلیت های ایتا را افزایش دهیم به طوری که از این پیام رسان برای پرداخت های بانکی استفاده کنیم و به کیف پول مخاطبان تبدیل شود.

به گزارش وبنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محسن غفاری مدیر پیام رسان ایتا با اشاره به حضور حدود دومیلیون کاربر در پیام رسان ایتا اظهار کرد: در کافه بازار یک میلیون و ۷۰۰ هزار کاربر فعال وجود دارد که با ارتقای ظرفیت این پیام رسان اکنون توانایی پذیرش پنج میلیون کاربر را داریم.
وی با بیان اینکه در صورت استقبال کابران زمینه افزایش ظرفیت کاربران را ایجاد می‌کنیم خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ارتقای سیستم پذیرش کاربران هزینه بر است ما به عنوان بخش خصوصی توانایی این خطرپذیری که در نهایت با نتیجه مطلوب همراه نباشد را نداریم.
غفاری درباره نحوه نامگذاری پیام رسان ایتا نیز گفت: شرکت خصوصی ما به نام اندیشه یاوران تمدن امروز است که ایتا را از مخفف کردن اسم شرکت نامگذاری کرده ایم.
وی درباره علت شباهت  پیام رسان ایتا با تلگرام اظهار کرد: در ابتدای ورود، ایتا به طور آگاهانه کارکردی شبیه به تلگرام بود، با توجه به اینکه مردم چند مدتی با تلگرام کار کرده بودند بنابراین تغییر روش کارکرد برای آنان سخت بود پس شباهت با تلگرام موجب جذب مخاطبان بیشتری در این حوزه می‌شد، این نوع طراحی جنبه های مثبتی داشت و این استراتژی از سوی دیگران موفق عنوان شده است.
مدیر پیام رسان ایتا با بیان اینکه ما تبلیغ و تلاشی برای جذب مخاطب نکرده ایم، تصریح کرد: ایتا جز پیام رسان های حمایتی نبود و در رسانه ها اسمی از آن نمی بردند اما به دلیل شباهتی که با تلگرام داشتیم مورد اقبال مخاطبان قرار گرفتیم و پس از آن در لیست حمایتی مسوولان قرار گرفتیم.
غفاری با اشاره به اینکه ایتا دیرتر از سایر پیام رسان ها به این عرصه وارد شد اظهار کرد: پیش از ورود ما دولت تصمیم به پرداخت وام به پیام رسان های داخلی گرفته بود که همین موضوع سبب شد تا ما مشمول حمایت های دولت نشویم.
وی با بیان اینکه ایتا پس از ورود به عرصه پیام رسان‌ها باید قابلیت های خود را اثبات می‌کرد افزود: زمانی که مخاطبان ما به یک میلیون نفر رسید مرکز ملی فضای مجازی اعلام کرد که ایتا جز پیام رسان های مورد حمایت دولت است.
وی درباره ارتقای قابلیت های ایتا بیان کرد: در حال اضافه کردن قابلیت‌های ابر گروه هستیم با این روش محدودیت افراد در گروه‌ها از بین می رود یا محدودیت ها کاهش می‌یابد.
مدیر پیام رسان ایتا با اشاره به اینکه آموزش در فضای مجازی، افزودن بات‌ها از دیگر قابلیت‌های ایتا است که در دستور کار قرار دارد ادامه داد: قابلیت پرداخت از بخش پرداخت شاپرک در دستور کار قرار گرفته است و این قابلیت سبب می شود که مخاطب از ایتا آن به عنوان کیف پول استفاده کند.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *