بیانیه‌ی شورای داوران دهمین جشنواره‌ی وب و موبایل ایران

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۶

با عنایت پروردگار متعال و همکاری همه جانبه‌ی حامیان جشنواره، نخبگان و فعالان اکوسیستم کسب‌وکارهای آنلاین ایران، دست‌اندرکاران وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها و تمامی کاربران فضای مجازی فارسی، جشنواره‌ی وب و موبایل ایران به دهمین تجربه‌ی خود رسید.

با توجه به این تجارب طولانی و دریافت بازخوردها، در روند فراخوان، ثبت‌نام‌ها و برگزاری دور نخست بررسی شرایط لازم برای باقی ماندن در رقابت سالم، در هر دو شاخه‌ی وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها، در نهایت ۳۶۴۳ وب‌سایت و ۴۲۴۹ اپ در مرحله‌ی مسابقه حاضر شدند؛ بیش از ۱۱۰۰۰ کاربر طبق آیین‌نامه در رای‌گیری شرکت کردند و اینک، نوبت به بررسی آرای عمومی توسط شورای داوران رسید.

در روزهای ۵ و ۶ بهمن‌ماه، در جوار بارگاه امام هشتم (ع) در مشهد، جمعی از متخصصان با تجارب و زمینه‌های متنوع فنی، محتوایی و اجرایی، به عنوان شورای داوران برای انتخاب نامزدهای نهایی در هر گروه گردهم آمدند و در چندین جلسه‌ی فشرده با چالش‌های پرتعداد و تبادل نظر جدی، نامزدهای نهایی برای انتخاب برندگان هر گروه، عصر جمعه ششم بهمن ۱۳۹۶ در ادامه‌ی این بیانیه اعلام می‌شوند.


پیش از اعلام اسامی وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های نامزد برای هر گروه، یادآوری چند نکته‌ی مهم برای ادامه‌ی منسجم‌ و بهبود کیفیت‌ فضای حرفه‌ای وب و موبایل ایران، ضروری است؛
۱. بسیاری از شرکت‌کنندگان در جشنواره، با وجود تعاریف تخصصی گسترده برای هر دسته‌بندی در گروه‌های رقابتی، باز هم در گروه مناسب ثبت‌نام نکرده‌اند. شورای داوران بر اساس تجارب این ده دوره، تصمیم گرفت تا حد امکان از انتقال و تصحیح گروه‌بندی‌ای که خود شرکت‌کنندگان انتخاب کرده‌اند، پرهیز کند. هم‌زمان، مقرر شد با دریافت بازخوردها و نظرات تخصصی، گروه‌‌ها و شرح و عناوین هر یک، بار دیگر بازنگری و شفاف‌تر شوند. بدیهی است که با گستردگی رقابت‌ها و به‌روزرسانی پرشتاب شاخه‌های فعالیت، این کار با همت و یاری همگان میسر خواهد بود.
۲. با گذشت سال‌ها از تجربه‌ی عمومی کاربری و کسب‌وکار آن‌لاین در فضای وب فارسی، به نظر می‌رسد بسیاری از تعاریف تخصصی مربوط به این اکوسیستم، همچون اصول ابتدایی و بدیهی فنی، تجربه‌ی کاربری، محتوای استاندارد و… همچنان در این پهنه‌ی گسترده دچار اختلاف‌ها و ضعف‌هایی است. امیدواریم این روند داوری‌ها و چالش‌ها، نه برای ایجاد اختلاف، که منجر به تقویت مهارت‌ها و تخصص‌ها و در نهایت، ارتقای سطح ارتباطات و همراهی با کاربران این کهکشان بزرگ ارتباطی شود.
۳. پیچیدگی مسائل مربوط به حفظ مالکیت معنوی آثار و محصولات و هم‌چنین، چالش‌های حقوقی مربوط به شرایط خاص بازار ایران در ارتباط با فضای کسب‌وکار بین‌المللی، برای ما قابل درک است. با این همه تلاش ما این است که تا حد امکان و توان، این شرط مهم را در داوری‌ها رعایت کنیم و قطعا نیازمند نظرات و بازخوردهای بیشتر هستیم.

شورای داوران دهمین جشنواره‌ی وب و موبایل ایران، بر اساس این بیانیه، نامزدهای نهایی گروه‌های رقابتی را، برای دومین گام انتخاب توسط کاربران، اعلام می‌کند.

به منظور مشاهده کاندیدای این دوره از جشنواره وب و موبایل ایران به این لینک مراجعه نمایید.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *