گزارش سومین اجلاس توسعه‌دهندگان وب فارسی

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۶

سومین دوره از اجلاس توسعه‌دهندگان وب فارسی روز پنجشنبه پنجم بهمن‌ماه ۱۳۹۶ با حمایت کانون توسعه‌دهندگان فضای مجازی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران، سازمان فناوری اطلاعات ایران و پلیس فضای تبادل و تولید اطلاعات ناجا (فتا) در سالن همایش شهید قندی در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور جمع کثیری از جوانان و علاقمندان حوزه وب برگزار گردید که در ادامه توجه شما را به چکیده‌ای از آنچه در اجلاس گذشت جلب می‌نماییم:

پس از شروع رسمی مراسم پیام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، جناب آقای محمدجواد آذری جهرمی توسط ریاست اجلاس، جناب آقای حمیدرضا همتی قرایٔت شد.


سپس پنل اول با اجرای آرش برهمند که میزبان جناب آقای سلجوقی ازمدیران وزارت ارتباطات بود برگزار شد که در این پنل به موضوعات مهمی اعم از حمایت از استارتاپ‌ها، خلق ایده جدید، نیازسنجی از مردم جهت اجرای یک کسب‌وکار مفید و فیلترینگ برخی از شبکه‌های اجتماعی اشاره شد.

پس از این پنل آقای میلاد منشی‌پور مدیرعامل تپ‌سی ارایٔه‌ای در حوزه کسب‌وکار داشت که متشکل از شروع کسب‌وکار، جذب سرمایه‌گذار و تعامل با قانونگذار بود و در ارایٔه خود آمار و ارقام بسیار جالبی را برای حضار به نمایش گذاشت. در ادامه اجلاس آقای رضا قربانی با موضوع ارزهای دیجیتال ارائه خود را آغاز نمود که در آن به معرفی تاریخچه‌ای از این ارزها، حال و آینده‌ی آن‌ها پرداخت. او معتقد بود درآینده‌ای نه‌چندان دور ارزهای دیجیتال با تلفیق شدن با اینترنت اشیا و هوش مصنوعی نقش پررنگ‌تری را در زندگی همه ما خواهند داشت.

در ادامه پنل دوم رضا قربانی به گفتگو با آقای سید ولی‌الله فاطمی اردکانی مدیرعامل شرکت توسن که یکی از شرکت‌های نرم‌افزاری حوزه بانکی است پرداخت. در این پنل آقای فاطمی از تجربیات خود در طول سالیان گفتند و براین باور بودند که اگر جوانان هدفگذاری کنند و کاری را شروع کنند و با پشتکار ادامه دهند قطعا موفق خواهند شد و معتقد بود ناامیدی و گلایه داشتن از شرایط هیچگاه نمی‌تواند عامل پیشرفت و تعالی در زندگی شخصی و کاری شود. پس از آن آقای حمید سپیدنام یا مستر تیستر ارایٔه خود را با موضوع پرسنال برندینگ آغاز نمود. او از نفوذ بسیار زیاد رسانه‌ها بر زندگی افراد گفت و معتقد بود که اگر محتوای خوب و هوشمندانه‌ای بسازیم قطعا خواهیم توانست چه در فضای شبکه‌های اجتماعی و چه در فضای وب بازدیدکنندگان بسیاری را جذب کنیم و اصل صداقت قطعا در تولید محتوا بسیار مهم است. او از روش‌های خلاقانه و تجربیات خود در طول این سال‌ها برای تولید محتوا گفت که توجه حضار در سالن را جلب کرده بود. پس از ارایٔه آقای حمید سپیدنام زمان استراحت فرا رسید که بازار عکس‌های دسته جمعی و شبکه‌سازی و پرسش و پاسخ بسیار داغ بود.

پس از استراحت و حضور همه افراد در سالن، سخنرانی ریاست کانون توسعه‌دهندگان فضای مجازی، آقای حمیدرضا همتی با موضوع  فرماندهی کنید آغاز شد. او معتقد بود که محیط کسب‌وکار، میدان جنگ است و برای موفقیت باید جنگید و باید هدفگذاری کوتاه مدت داشت تا در دراز مدت بتوانیم پیشرفت خود را بسنجیم و رشد کنیم. در ادامه آقای سیامک مختاری از نحوه طراحی یک اپلیکیشن کاربرپسند گفت و سعی کرد تا تجربه خود در حوزه طراحی نرم‌افزار خدمات آنلاین بانکی را توضیح دهد.

پس از او آرش برهمند با موضوع فیلترینگ و تاثیر آن بر کسب‌وکارهای داخلی گفت و سعی کرد تا در حین ارایٔه خود با پرسش سوالاتی از حضار در سالن به ایجاد تعامل با آن‌ها و تبادل نظر بپردازد. او معتقد بود هر کسب‌وکاری برای رشد خود باید به مزایای رقابتی با رقبا، زیست بوم و پاسخگویی به نیاز کاربران توجه کند. اما آخرین سخنران اجلاس وب فارسی آقای علیرضا درخشان طراح رابط کاربری بود که تجربیات سال‌های کار خود را با بیانی جذاب برای حاضران در سالن تعریف کرد. او معتقد بود تخصص گرایی عامل موفقیت یک کسب‌وکار است و بهتر است به جای استخدام یک شخص با توانایی‌های متفاوت در هر حوزه‌ای، از افراد مختلف اما متخصص در حوزه‌های گوناگون استفاده کنیم. او همچنین معتقد بود با تلاش و کار فراوان می‌توان موفقیت‌های بزرگی در زندگی کسب کرد. در طول اجلاس چه حضار در داخل سالن و چه بینندگان اجلاس به صورت زنده از آپارات سوالات خود را از طریق هشتگ pwconf# در تویٔیتر می‌پرسیدند و تعامل بسیار خوبی در طول ارایٔه‌های متفاوت با ارایٔه‌دهندگان داشتند.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *