جهرمی:”مراجع دولتی و قضایی باید موانع گسترش کسب‌وکارهای نوپا را حل کنند”

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶

وزیر ارتباطات با بیان اینکه فضای مجازی اقدامات مدیران را در اتاق شیشه‌ای قرار داده است، گفت: با گسترش کسب‌وکارهای نوپا و نبود قوانین مناسب، مراجع دولتی و قضایی برای این کسب‌وکارها موانعی ایجاد کرده‌اند که باید حل شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدجواد جهرمی در اولین اجلاس ملی گزارش پیشرفت‌ها و راهکارهای رفع موانع تحقق حقوق شهروندی که با حضور رییس‌جمهور در سالن اجلاس سران در حال برگزاری است، گفت: ارتباطات، ابزار مناسبی برای نیل به اهداف حقوق شهروندی و تحقق عدالت اجتماعی و گردش اطلاعات است. رشد ۱۵ برابری مشترکان پهنای باند و گسترش تلفن همراه و توجه ویژه به مشکلات ارتباط مناطق روستایی از اهداف ماست.

وزیر ارتباطات با اشاره به گسترش فضای مجازی در جامعه ادامه داد:‌ شاهد هستیم که بودجه کل کشور در زمان کوتاهی مورد نقد قرار گرفته است و در نتیجه فضای مجازی، اقدامات مدیران را در اتاق شیشه‌ای قرار داده است. وی افزود:‌ کسب‌وکار نوپا موجب افزایش اشتغال شده است و جنسیت، قومیت و محل زندگی آن‌ها در آن نقشی ندارد. بر اثر توسعه این فضا، دولت‌ها با چالش‌های جدی مثل حفظ حریم خانواده و گسترش آسیب‌های اجتماعی مواجه شده اند. با گسترش کسب‌وکارهای نوپا و نبود قوانین مناسب، مراجع دولتی و قضایی برای این کسب‌وکارها موانعی ایجاد کرده‌اند که باید حل شود.


جهرمی با بیان اینکه برای هماهنگی بین قوا از ظرفیت شورای اجرایی فناوری اطلاعات و عزم مدیران باید استفاده شود، اظهارکرد: با استناد به اصل ۲۵ قانون اساسی می‌توانیم کار کنیم. پالایش هوشمندانه را به جای انسداد استفاده کنیم. برای حل مشکلات حقوق کسب‌وکارهای نوپا، گروهی مامور شدند تا کار کنند. وی همچنین از رونمایی نرم‌افزار دولت همراه خبرداد.

 

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *