ضوابط ارایه خدمت کارت به کارت در اپلیکیشن‌های موبایلی ابلاغ شد

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶

به گزارش فناوران، بانک مرکزی پنجشنبه گذشته با انتشار بخشنامه‌ای خطاب به بانک‌ها شرایط و ضوابط ارایه خدمت انتقال کارت به کارت دو جانبه بدون حضور کارت را ابلاغ کرد.

معرفی این خدمت می‌تواند از طریق پرداخت سازان (Payment Inititator) در قالب‌هایی نظیر برنامک‌های همراه به مردم ارایه شود و گامی مهم برای ایجاد بسترهای بانکداری باز و تعمیق خدمات مبتنی بر فناوری‌های مالی است. بر اساس ضوابط اعلام شده از سوی بانک مرکزی، انتقال کارت به کارت دو جانبه توسط برنامک‌های بانک‌ها یا مؤسسات اعتباری یا پرداخت سازان طرف قرارداد با آنها، از تاریخ این نامه امکانپذیر است. همچنین بانک یا مؤسسه اعتباری می‌تواند با پذیرش مسوولیت‌های مرتبت به ارائه خدمت مزبور، عملیات آغاز و تجمیع تراکنش‌های مرتبط با خدمت را به اشخاص حقوقی تحت عنوان پرداخت ساز برون سپاری کند.

بر اساس این دستورالعمل، در صورت تجمیع خدمات چند بانک، برنامک پرداخت ساز باید امکان انتخاب بانک یا مؤسسه اعتباری ارایه دهنده خدمت را برای مشتری فراهم سازد و برنامک پرداخت ساز نمی‌تواند به صورت خودکار، بانک ارایه کننده خدمت را انتخاب کند و این انتخاب باید از سوی مشتری انجام شود. همچنین، پس از دریافت درخواست توسط برنامک پرداخت ساز، تراکنش انتقال وجه باید تحت کنترل بانک یا مؤسسه اعتباری ارایه دهنده خدمت و توسط زیرساخت‌های آن صورت پذیرد. این دستورالعمل می‌افزاید: ارایه این خدمت و هر گونه خدمت دیگری که منجر به انتقال وجه بین بانکی شود، باید منحصرا از طریق زیرساخت‌های ملی پرداخت و تسویه موجود صورت پذیرد.


درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *