وبسایت مرکز ملی پیشگیری از ایدز ایران، اطلاع رسانی و پاسخگویی به سوالات کاربران

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۶

بیماری ایدز چالش مهم هزاره سوم در جهان و ایران، یک بیماری عفونی است که ریشه‌ها و علل قوی رفتاری، آن را به صورت مشکلی بزرگ درآورده است. اعتیاد و رفتار جنسی پرمخاطره دو علت مهم این بیماری است و این دو پدیده پیچیده و مشکل، خود دلایل دشوار متعددی مثل فقر، بیکاری، عدم پایبندی به اخلاق و رفتار صحیح، طلاق و دیگر آسیب های اجتماعی دارد.بررسی آمارها در ایران حاکی از ابتلای بیش از ۳۲ هزار نفر به این بیماری است که با توجه به روند پنهان این بیماری و بی‌اطلاعی قربانیان از وجود آن می‌تواند به مراتب بیشتر از این ارقام باشد.

شروع فعالیت وبسایت مرکز ملی پیشگیری از ایدز ایران

کمیته پیشگیری و کنترل ایدز سازمان بهزیستی کشور، با توجه به اهداف سازمانی و درک صحیح الگوی پیشگیری به جای درمان در سال ۱۳۹۱ اقدام به راه اندازی وب‌سایت مرکز ملی پیشگیری از ایدز ایران نموده است.

خدمات وبسایت مرکز ملی پیشگیری از ایدز ایران

این وبسایت ضمن پوشش آخرین اخبار مرتبط با این بیماری، نسبت به اطلاع‌رسانی درباره همایش‌ها، کارگاه‌های آموزشی و سمینارهای علمی، به معرفی مراکز فعال در این حوزه اقدام می‌نماید. معرفی و امکان دریافت کتاب‌های الکترونیکی، مقالات و پاورپوینت‌های آموزشی مرتبط و ارائه گزارش عملکرد مراکز فعال در این حوزه نیز از دیگر امکانات این وبسایت است.


مرکز ملی پیشگیری از ایدز ایران با پاسخگویی به سوالات کاربران در مورد بیماری ایدز، با توجه به ماهیت اینترنتی و عدم نیاز به مراجعه حضوری و افشا هویت کاربران، می‌تواند پل ارتباطی مناسبی برای دریافت آموزش‌‌ها و اطلاعات برای افراد جامعه باشد. این وبسایت تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا در بخش‌های گوناگونی مانند مشاوره، علایم بیماری، روش‌های پیشگیری، راه‌های انتقال و بسیاری از موارد دیگر، اطلاعات مفیدی را در اختیار کاربران قرار دهد.

برای مطالعه مطالب مفید در مورد ایدز به وبسایت مرکز ملی پیشگیری از ایدز ایران مراجعه کنید و کانال تلگرام آن را دنبال نمایید.

وبسایت مرکز ملی پیشگیری از ایدز ایران در گزوه ورزش، بهداشت و سلامت به انتخاب داوران به عنوان برترین وبسایت در نهمین دوره جشنواره وب و موبایل ایران معرفی شد.

یک دیدگاه برای این مطلب ارسال شده است

  1. سلام ممکنه کسی مبتلا باشه وبعد ۷سال هنوز متوجه ابتلایش نباشه واین تا چند سال ادامه خواهد یافت که شخص متوجه ابتلایش باشه؟

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *