همکاری‌های فناورانه پارک فناوری پردیس و مراکز فناوری اتریش توسعه خواهد یافت

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۵

به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس، با امضای تفاهم‌نامه همکاری ایران و اتریش در حوزه پارک‌های فناوری و خوشه‌های فناوری، همکاری‌های فناورانه پارک فناوری پردیس و مراکز فناوری اتریش توسعه خواهد یافت.

در حال حاضر امین‌رضا خالقیان مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل پارک فناوری پردیس که در قالب هیأت عالی‌رتبه ایرانی در اتریش حضور دارد، با اشاره به این خبر افزود: تفاهم‌نامه‌ امضا شده که مذاکرات آن طی یکسال گذشته در جریان بود، کمک خواهد کرد تا شرکتهای ایرانی بتوانند طرف‌های متناظر خود را شناسایی کرده و با پشتوانه مناسب، همکاری‌های فناورانه خود را تعریف نمایند.

وی همچنین با اشاره به برگزاری نشست فناوری ایران و اتریش افزود: در این نشست شرکت‌های فناور اتریشی با پارک فناوری پردیس و مزیت‌های آن آشنا شدند و مذاکراتی به‌منظور توسعه روابط با شرکت‌های عضو پارک انجام شد که نیازمند پیگیری برای اجرایی شدن است.


خالقیان همچنین به حضور در نشست با دانشجویان و متخصصین ایرانی مقیم اتریش اشاره کرد و گفت: در این نشست که معرفی پارک و فرصت‌های آن بعنوان یکی از برنامه‌های اصلی بود، پیشنهادهایی در خصوص امکان همکاری شرکت‌های عضو پارک با نخبگان ایرانی مقیم اروپا دریافت شد که به نظر می‌رسد می‌تواند به مرحله اجرا برسد.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل پارک فناوری پردیس با اشاره به برگزاری نشست فناوری‌های کارا در وین گفت: در این نشست موضوع اجرایی شدن تفاهم‌نامه امضا شده از طریق استفاده از مزایای دو کشور برای فعالیت‌های فناورانه مطرح گردید و برخی طرح‌های دولت اتریش برای حمایت از این فعالیت‌ها تشریح شد.

شایان ذکر است سفر هیأت عالی‌رتبه فناوری ایران به اتریش به ریاست معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور و با هدف توسعه همکاری‌های فناوری دو کشور طی روزهای نهم تا یازدهم اسفند سال‌جاری برگزار گردید.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *