ماه: مرداد ۱۳۸۹

افزایش میزان تاثیرگذاری تبلیغات در وب سایت ها

افزایش میزان تاثیرگذاری تبلیغات در وب سایت ها

وبنا – امین گرجی – جذب تبلیغات در وب به معنای کسب درآمد و باعث ماندگاری یک وب سایت می باشد. ایده و تکنیک شما هرچقدر تاثیرگذار و بروز باشد ولی اگر به کسب درآمد نرسد، ماندگار نخواهید بود.

اما قبل از جذب تبلیغات، یکی از مهم ترین کارها اندازه گیری میزان تاثیرگذاری تبلیغات در وب سایت شما است. اگر تبلیغات در سایت شما تاثیرگذاری نداشته باشد شما مشتری تجاری خود را از دست خواهید داد.

حال اگر میزان تاثیرگذاری تبلیغات در سایت خودتان را اندازه گیری نکرده باشید چگونه می توانید روی آن قیمت بگذارید. آیا رنک سایت Alexa معیار مناسبی برای قیمت گذاری است؟ 

حال سوال این است که شما چگونه فضای تبلیغات مناسب در را در سایت خود انتخاب می کنید؟ چرا هر فضا قیمتی متفاوت دارد؟ توجیه شما برای مشتری چیست؟ چگونه می توانید مطمئن باشید که مشتری از تبلیغ در سایت شما پاسخ می گیرد؟ آیا این فضا ها را تست کرده اید؟ چه نوع بنری تاثیرگذاری بیشتری دارد؟

اگر این میزان قابل اندازه گیری باشد شما می توانید به مدیران شرکت های تجاری آمار قابل قبولی ارائه دهید و تعرفه قیمت موجه تری تعریف کنید. ما در حال بررسی راهکارهایی هستیم که این امر را قابل اندازه گیری کند. ووزلای ببینیم و سایتی مانند bit.ly این امکان را به نوعی برای شما فراهم می آورند.

برای مشاهده متن کامل این مقاله می توانید به سایت ببینیم مراجعه کنید

فعال شدن آگهی ویژه در پیام نتوورک

فعال شدن آگهی ویژه در پیام نتوورک

وبنا – سایت اینترنتی پیام نتوررک به تازگی سرویس آگهی های ویژه خود را فعال کرده است. کاربران می توانند با مراجعه به این سایت آگهی های خود را در سه بخش آگهی ها، بانک اطلاعات شرکت ها و رزومه ها بصورت رایگان ثبت کنند.

تمام سرویس های این سایت رایگان است و تمام اگهی ها بصورت رایگان در صفحه اول سایت نمایش داده می شود اما کاربرانی که تمایل دارند آگهی ثبت شده در سایت برای تمام مدت اعتبار آگهی در صفحه اول سایت نمایش داده شود می توانند تنها با پرداخت هزار تومان آگهی خود را ویژه کنند.

برای مشاهده سایت به آدرس www.payamnetwork.com مراجعه کنید.

سایت آگهی رایگان در زمینه خدمات جهانگردی

سایت آگهی رایگان در زمینه خدمات جهانگردی

وبنا – برای اولین بار در ایران سایت آگهی رایگان در زمینه تخصصی خدمات مسافرتی ، جهانگردی و اقامتی با همکاری اساتید و همکاران با تجربه در داخل و خارج از ایران و با تمام کم و کاست پیش بینی نشده به مرحله بهره برداری رسید.

برای مشاهده سایت به آدرس http://www.ttir.ir مراجعه کنید.

دومین شماره ماهنامه مدیریت محتوای فارسی منتشر شد

دومین شماره ماهنامه مدیریت محتوای فارسی منتشر شد

وبنا – دومین شماره ماهنامه مدیریت محتوای فارسی منتشر شد. در این شماره می خوانید:

– فارس نیوک موان در راه است … – مصاحبه با گناهکار ( مدیریت وردپرس فارسی ) – ساختار HTML5 و تگ های جدید آن – اوپن سورس را بیشتر بشناسیم – راهنمای استاندارد سازی وب فارسی – اشتباهات رایج در طراحی صفحات وب – روانشناسی رنگ ها در طراحی حرفه ای وب سایت – مصاجبه با امیر حسین معظمی ( مدیریت پی اچ پی نیوک فارسی ) – معرفی مسابقات جهانی مهارت – مصاحبه با یوسف دهقانی – معرفی سیستم مدیریت محتوای زوپس فارسی – تازه ترین اخبار وب و اینترنت

برای مشاهده سایت به آدرس www.cmsmagazine.ir مراجعه کنید.

سایت بوکمارکینگ شیرین ترین راه اندازی شد

سایت بوکمارکینگ شیرین ترین راه اندازی شد

وبنا – سایت بوکمارکینگ فارسی “شیرین ترین” راه اندازی شد. این وب سایت مبتنی بر وب۲ طراحی شده است و جالب ترین لینک های های علمی، فرهنگی، هنری، تفریحی ورزشی را به انتخاب کاربران بازنشر می کند.

برای مشاهده سایت به آدرس shir.intar.in مراجعه کنید.

پرشین کتاب راه اندازی شد

پرشین کتاب راه اندازی شد

وبنا – سایت پرشین کتاب با هدف گسترش فرهنگ کتاب و کتاب خوانی، راه اندازی شده است. هدف این سایت ایجاد سرعت و سهولت دسترسی به کتاب و رواج شیوه های نوین ارتباطی در جامعه اطلاعاتی می باشد. پرشین کتاب به منظور جذب مخاطبین به سوی کتاب، تلاش می کند با ارائه خدمات مناسب و عرضه کتاب با تخفیف های دائمی علاوه بر گسترش فرهنگ کتاب خوانی، ارتباط مطلوبی میان افراد کتاب خوان با فن آوری نوین ارتباطی ایجاد نماید
در پرشین کتاب علاقه مندان به کتاب و کتاب خوانی می توانند کتاب های مورد نظر خود را در زمینه های مختلف به صورت الکترونیکی خریداری نمایند و در نشانی درخواستی خود تحویل بگیرند. در این سایت می توان به کامل ترین مجموعه کتاب های ایرانی شامل موضوعات: مدیریت، ادبیات، کودک، اجتماعی، علمی، تاریخی، درسی، روانشناسی، مذهبی، علوم قرآنی و عمومی و غیره دسترسی یافت. ما سعی کردیم برای تکمیل کتب ارائه شده در این سایت با کلیه ناشران و توزیع کنندگان معتبر ارتباط برقرار کرده تا مجموعه کاملتری را در اختیار شما قرار دهیم. مجموعه پرشین کتاب با بیش از ۱۰۰۰ عنوان کتاب شروع بکار کرده و این عناوین روز به روز در حال افزایش می باشد.

برای مشاهده سایت به آدرس www.persianketab.ir مراجعه کنید

مصاحبه اختصاصی وبنا با مدیرکل فروش رپیدشیر

مصاحبه اختصاصی وبنا با مدیرکل فروش رپیدشیر

وبنا – رپیدشیر در سال ۲۰۰۴ توسط اریک اشمیت جهت ارائه خدمات به جمعی از دوستان وی آغاز گردید و در زمان کوتاهی به دلیل استقبال فراوان، وی تصمیم به تبدیل این خدمات به یک وب سایت تجاری نمود. شرکت رپیدشیر (Rapidshare AG) با دامنه Rapidshare.com در سال ۲۰۰۶ رسماً به ثبت رسید و سریعاً به عنوان پیشواز فایل هاستینگ در دنیا توانست ظرف مدت محدودی کاربران فراوانی را در سرتاسر دنیا جذب نماید. شرکت های بسیار زیادی سعی در شکست رپیدشیر و رقابت برای کسب بیشترین تعداد کاربر داشته اند اما هنوز هیچ یک از آنها در فهرست پنجاه وب سایت برتر در Alexa قرار نگرفته اند. این در حالیست که رپیدشیر توانست در دوره معینی خود را به ششمین وب سایت پر بیننده دنیا تبدیل نماید.

رپیدشیر با شعار میزبانی آسان فایل ها، سریع ترین و بزرگترین فایل هاستینگ در دنیا می باشد که کاربران می توانند در آن فایل ها را آپلود و ذخیره نمایند و آنرا با دیگران به اشتراک بگذارند. کاربران می توانند در رپیدشیر فایل های بسیار حجیم را هم ذخیره نمایند. پیش از این افراد مجبور به استفاده از هاستینگ های بسیار گران و یا ذخیره و ارسال اطلاعات حجیم از طریق CD و یا USB بوده اند، چرا که ارسال فایل های حجیم از طریق ایمیل هم امکان پذیر نبوده است.

متن زیر مصاحبه اختصاصی وبنا با مدیر کل فروش رپیدشیر، آقای متونی (Mathoni Torke) می باشد که در دفتر رپیدشیر، واقع در سوئیس در ۹ تیرماه ۸۹ انجام گرفته است. متن کامل این مصاحبه به زبان انگلیسی نیز به زودی منتشر می شود.

وبنا: سلام، با تشکر از اینکه وقتتون رو در اختیار این وبنا گذاشتین. آقای متونی، رپیدشیر در کنار تمام دوستان میلیونی که داره همواره دشمنان محدودی داشته که سعی در مبارزه و توقف رپیدشیر داشته اند. این ماجرا به نظر شما چه پایانی دارد؟

متونی: دوست دارم ابتدا به شما خوش آمد بگم و سلامی هم به تمامی کاربران ایرانی رپیدشیر داشته باشم. در واقع بهتر می دونم تا قبل از هر چیزی کمی شما رو با تاریخچه فعالیت رپیدشیر آشنا کنم. رپیدشیر فعالیت خودش رو در سال ۲۰۰۶ به طور رسمی آغاز کرده و بیشترین کاربران را در سرتاسر دنیا داراست. شما گفتید که رپیدشیر دشمنان زیادی داره من باید اعلام کنم در چند ماهه اخیر دادگاه هایی تأیید کرده اند که فقط کاربران مسئول فعالیت های خودشون هستند و رپیدشیر مسئول محتوای آپلود شده توسط کاربران نیست. ما بسیار خوشحالیم که دادگاه این مسئله را متوجه شده است. به خاطر اینکه رپیدشیر با موارد کپی رایت مبارزه می کند و دادگاه هم این را تأئید کرده است. این نکته حائز اهمیت است که رپیدشیر هیچ وقت برای مبارزه با کپی رایت، اطلاعات شخصی کاربران خود را در اختیار شخص ثالثی قرار نداده و نخواهد داد. حریم شخصی کاربران مهم ترین مسئله در رپیدشیر است.

وبنا: رپیدشیر رقبای بسیاری داشته و هنوز هم داره! خیلی ها رو به خاطر قدرتش کنار زده ولی با این حال خیلی ها هم در حال رشد هستند و می خواهند به رپیدشیر برسند. نگاه شما به رقبای خودتون و بازار اونها چیست؟

متونی رپیدشیر، فایل هاستینگ با یک کلیک (One-click Hosting) را ابداع کرد. ما خودمون را با تمامی رقبائی که خدمات و سیستم ما را کپی کرده اند متمایز می دونیم. ما به دلیل کاربری آسان، سرورهای فوق سریع و امنیت اطلاعات، هنوز هم بزرگترین هستیم. رپیدشیر بیشترین حجم اطلاعات و سرعت را داراست. ما امروز بیش از ۶۰۰ گیگابایت در ثانیه پهنای باند و ۱۶ پتابایت حافظه موجود داریم. (هر پتابایت معادل یک میلیون گیگابایت است) هیچ کدام از فایل های هاستینگ های دیگر مجوز قانونی جهت تطابق با کپی رایت را ندارند. این به خاطر چارچوب قوی رپیدشیر هست. رپیدشیر دارای تیم پشتیبانی تلفنی و ایمیلی بسیار بزرگی هست. همچنین تیم مدیریتی قوی که نیازهای بازار را بررسی و به موقع تصمیم گیری می نمایند. ما همواره آماده دیدار حضوری با شرکت ها و سازمان ها هستیم. هیچ کدام از موارد فوق در مورد سایت های رقیب ما صدق نمی کند و این موارد دلیل روشنی برای موفقیت رپیدشر در دنیا است. این موضوع باعث می شود که ما هیچ وقت نگران رقبای خودمون نباشیم. رقابت برای ما تنها به معنی افزایش کیفی خدمات جهت کسب رضایت بیشتر مشتریان هست.

وبنا: رپیدشیر اخیراً تغییرات اساسی رو در نوع و نحوه خدمات ایجاد کرده. این تغییرات از کجا نشأت می گیره؟ فکر می کنید چه تأثیری بر بازار شما بگذره؟

متونی: ما می دونیم که در ایران کاربران زیادی هستند که فایل های بسیاری را آپلود و دانولد می کنند. ما سعی کردیم بهترین گزینه رو برای تمامی کاربران ایجاد کنیم. در سیستم جدید که کاملاً منطبق بر نیاز کابران شکل گرفته، کاربران رپیدپرو (Rapidpro) با پرداخت ۹۹ رپیدز (هر رپیدز =۹۹ سنت یورو) می توانند به مدت یک ماه از فضای ۱۰ گیگابایت حافظه و ۳۰ گیگابایت ترافیک دانلود استفاده کنند. ترافیک دانلود هیچ وقت منقضی نمی شود. این در حالیست که اگر کاربر به ترافیک بیشتر و یا حافظه بیشتر احتیاج داشته باشد، می تواند به راحتی با پرداخت ۱۴ رپیدز ۵ گیگابایت ترافیک و با پرداخت ۲ رپیدز، یک گیگابایت حافظه به مدت ۳۰ روز تهیه کند. این باعث شده ما به کاربران اکانت یک ماهه با ترافیک ۳۰ گیگابایت را کمتر از ۲۰۰۰ تومان برسونیم و این پایین ترین قیمت تا به حال بوده است. به زودی تغییرات مثبتی هم در رپیدشر اتفاق می افتد که مزایای بسیاری رو برای کاربران خواهد داشت. آماده شنیدن خبرهای خوب باشید.

وبنا: آقای متونی، برنامه های آتی رپیدشیر چه خواهد بود؟

متونی: ما قصد داریم سبد محصولات و خدمات خودمون رو با هدف ارائه مزایای بیشتر به کاربران توسعه بدهیم. به زودی این برنامه های توسعه ای را اعلام خواهیم کرد. در بازار ایران هم، برنامه داریم فعال تر عمل کنیم. ما در حال حاضر از جشنواره وب سایت های ایران webward حمایت کردیم و برنامه داریم که این پشتیبانی ها رو به زودی در سطوح بیشتری انجام بدیم.

وبنا: خیلی ممنون از اینکه به ما فرصت دادید تا از نزدیک با شما مصاحبه داشته باشیم.

متونی: من هم خیلی خوشحال شدم که با شما دیدار داشتم و از شما می خواهم که سلام گرم ما رو به کاربران ایرانیمون برسونید. امیدواریم بتونیم هر روز خدمات بهتری به اونها ارائه کنیم.

نخستین جشنواره اینترنتی فیلم های تبلیغاتی برگزار می شود

نخستین جشنواره اینترنتی فیلم های تبلیغاتی برگزار می شود

وبنا – نخستین جشنواره اینترنتی فیلم های تبلیغاتی در سطح ملی با هدف تاکید بر رعایت صداقت در تبلیغات و تاکید مضاعف بر علمی بودن صنعت تبلیغات برگزار می شود .

به گزارش روابط عمومی نخستین جشنواره اینترنتی فیلم های تبلیغاتی ، در این جشنواره که اختتامیه آن در تاریخ ۱۵ شهریورماه ۸۹ برگزار خواهد شد ، فیلم های تبلیغاتی تا حداکثر مدت زمان ۶۰ ثانیه در سه بخش: “فیلم های تبلیغاتی صنعتی” ، “فیلم های تبلیغاتی آموزشی و فرهنگی” و “فیلم های تبلیغاتی اطلاع رسانی” توسط ۵ داور که ۲ نفر از ایشان از خارج کشور دعوت می شوند ، مورد بررسی و داوری قرار خواهند گرفت.

محمد علی حجازی دبیر این جشنواره افزود : این نخستین جشنواره اینترنتی به معنای واقعی در ایران خواهد بود که تمامی امور و مراحل جشنواره فقط و فقط در وب سایت رسمی جشنواره انجام می گیرد . آپلود کردن فیلم ها ، بررسی و انتخاب فیلم ها توسط هیات انتخاب ، داوری فیلم ها توسط هیات داوران و مخاطبان ، اعلام نتایج و برگزاری اختتامیه همگی به واسطه وب سایت رسمی جشنواره صورت خواهد گرفت .

حجازی با اشاره به اینکه این جشنواره در سال اول به صورت ملی برگزار خواهد شد ، بیان داشت : در سال نخست برگزاری جشنواره سعی می شود تا آثار داخلی با یکدیگر به رقابت بپردازند و در سال های آینده پس از بررسی سطح کیفی فیلم های تبلیغاتی داخلی و مقایسه آنها با استانداردهای بین المللی ، تصمیم برای برگزاری آن در سطح جهانی گرفته خواهد شد .

دبیر جشنواره در ادامه در خصوص اهداف برگزاری این جشنواره افزود : بررسی سطح کیفی فیلم های تبلیغاتی ، ارائه الگوهای موثر و مطابق با فرهنگ ایرانی اسلامی ، تاکید بر رعایت صداقت در تبلیغات ، تاکید بر علمی بودن صنعت تبلیغات ، ایجاد تحرک و پویایی در میان شرکت های تبلیغاتی ، تاکید بر ایجاز و تأثیرگذاری تبلیغات در کم ترین زمان ، ایجاد فضایی برای دوباره دیده شدن تبلیغات از جمله اهداف چهارده گانه این جشنواره اینترنتی است .

حجازی دبیر جشنواره اینترنتی فیلم های تبلیغاتی در پایان بیان داشت : از آنجا که امروزه تکنولوژی در دسترس همگان قرار دارد و باید به نحو مطلوب در جهت بالا بردن سطح کیفی فعالیت ها از آن بهره برد ، این جشنواره نیز تلاش می کند با استفاده از تکنولوژی های موجود نسبت به برگزاری جشنواره با شیوه ای نوین اقدام نماید .

لازم به ذکر است که این جشنواره توسط شرکت فیدار تصویر برگزار می گردد .

علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به وب سایت رسمی جشنواره به آدرس www.1minute.ir مراجعه کنید.

همایش تخصصی و سراسری لمپ در ایران

همایش تخصصی و سراسری لمپ در ایران

وبنا – سایت پی اچ پی دولوپر در نظر دارد با همکاری استانداری زنجان و چند سایت دیگر از جمله ایران پی اچ پی سمینار سراسری و تخصصی LAMP را در شهر زنجان برگزار نماید. 

این سمینار کاملاً رایگان است و چندین کارگاه تخصصی که برای اولین بار در ایران برگزار می شود را در دست اقدام دارد. هدف از برگزاری این سمینار فقط و فقط تغییر دید برنامه نویسان و کاربران رایانه نسبت به جنبش کدباز (open source) اشاره کرد.

برای مشاهده سایت به آدرس conference.phpdevelopers.ir مراجعه کنید.

چهارمین شماره ماهنامه اینترنتی دیده منتشر شد

چهارمین شماره ماهنامه اینترنتی دیده منتشر شد

وبنا – دیده به روایت لغت‌نامه معین به معنی چشم است و همینطور نگاه و رویت‌شده. دیده عنوان ماهنامه‌ای الکترونیکی‌ است که به دو زبان فارسی و انگلیسی منتشر می‌شود و می‌خواهد دست کم در نخستین سالش به نمونه‌های قابل‌توجه عکاسی معاصر ایران بپردازد. 
دیده با تاکید بر نمایش یک پروژه در هر شماره‌اش و با همراهی کلمات و نوشته‌هایی از عکاسان و منتقدین مختلف سعی به تصویر کشیدن تنوعی دارد که به عکاسی معاصر معنی می‌دهد.

برای مشاهده سایت به آدرس www.didemag.com مراجعه کنید.

تولد سایت شعرنو پایان سال پنجم فعالیت

تولد سایت شعرنو پایان سال پنجم فعالیت

وبنا – تیر ماه ۱۳۸۴ شروع فعالیت سایت شعرنو با حدود ۳۲۰۰ شعر از شاعران معاصر فارسی زبان بود که از همان روزهای آغازین شعرنو علاوه بر آثار شاعران نامی معاصر پذیرای شاعران جوان فارسی زبان از سراسر دنیا بوده است ، شعرنو با روندی جدید در عرصه فعالیت های ادبی دنیای مجازی اولین سایت ادبی با محور دسترسی مستقیم نویسنده به محتوای سایت است و تمام بخش های سایت توسط کاربران آن توسعه می یابد و این روند در سومین جشنواره رسانه های دیجیتال سال ۱۳۸۸ لوح نوآوری را به سایت اختصاص داد ، شعرنو با هدف ایجاد فرصتی برای نویسندگان در سراسر ایران (حتی دور افتاده ترین روستاهایی که دسترسی اینترنت دارند) جهت ارائه آثار خود و ارزیابی و تعامل با سایر نویسندگان شروع به کار کرد و طی سال ها با توسعه و عبور از مشکلات و سازگاری با شرایط مختلف به تدریج شعرنو به اولین سایت ادبی شعر فارسی از نظر محتوا ؛ کاربر ؛ مخاطب در ایران و جهان تبدیل شد و با گذشت زمان و تکمیل بخش های مختلف بصورت تخصصی به ارائه ابزار متنوعی جهت انتشار اینترنتی شعر تبدیل شده است ، شعرنو هم اکنون مرجعی برای معرفی شاعران جوان در دنیای اینترنت است و تک تک اعضا سایت به عنوان نتیجه اول موتور جستجوی گوگل در این سایت معرفی می شوند.

برای مشاهده سایت به آدرس www.shereno.com مراجعه کنید.