الوپیک و تازهبار برای حمایت ار سفیرهای الوپیک در شرایط سخت اقتصادی پس از شیوع کرونا همکاری مشترک خود را آغاز کردند.
به گفته مدیرعامل تازهبار، این استارتاپ فعال در حوزه فروش آنلاین میوه و ترهبار در پی این همکاری مشترک با الوپیک از این پس هر ماه بسته حمایتی به سفیران الوپیک ارائه خواهد کرد.
امین سلامی در این رابطه به خبرنگار وبنا توضیح میدهد: «براساس قرارداد امضا شده بین الوپیک و تازهبار، برای سفیران الوپیک ۵۰ هزار تومان سبد خرید حمایت خانوار در نظر گرفته شده است که با آن میتوانند ۱۵ تا ۲۵ درصد ارزانتر از نرخ مصوب سازمان میادین میوه و ترهبار شهرداری تهران (بازار روز) از تازهبار محصولات با کیفیت و تازه را تهیه کنند. برای مثال در قالب این کمپین پیاز زرد با نرخ ۱۵۰۰ تومان ارائه شده که همان پیاز در بازارهای روز شهرداری ۲۳۵۰ تومان و در مرکز شهر تا نرخ ۳۵۰۰ تومان عرضه میشود.»
مدیرعامل تازهبار ادامه میدهد: «در مرحله اول ۵۰۰ بسته برای سفیرهای الوپیک در نظر گرفته شده که در صورت استقبال قابل افزایش است. سفیرهای الوپیک برای دریافت این بسته حمایتی باید عدد ۱ را به شماره ۱۰۰۰۷۷۴۹ ارسال کنند و بسته حمایتی را در دفتر الوپیک تحویل بگیرند.»
سلامی که هدف از راهاندازی این کمپین را حمایت از اقشاری ضعیف اعلام میکند در پاسخ به سوال خبرنگار وبنا در رابطه با سود این کار برای تازهبار میگوید: «هدف تازه بار توانمندسازی کشاورزان برای فروش بدون واسطه محصولات کشاورزی و رساندن محصولات تازه و با کیفیت به دست مصرفکننده میباشد. از سوی دیگر تازهبار در راستای هدف خود برای حذف واسطهها بین کشاورزان و مردم، در حال انجام طرحهایی است تا روال سنتی عرضه بار در میدانبارها را تغییر داده و آنها را با تازهبار به عنوان راه حلی آنلاین برای عرضه محصولات آشنا کند.»
مدیرعامل تازهبار در ادامه در رابطه با تفاوت تهیه آنلاین میوه از تازهبار و تهیه میوه به طور سنتی میگوید: «قیمت میوه و ترهبار در تازهبار ۳۰ درصد از بازار روز شهرداری و در بعضی از محصولات نزدیک به ۵۰ درصد از فروشگاههای موجود در مرکز شهر پایینتر است. از سوی دیگر در بستر تازهبار امکان خرید به صورت عمدهفروشی برای کسبوکارها و همچنین خردهفروشی برای کاربران وجود دارد. در خرید به صورت عمده برای مثال یک کسبوکار و یا رستوران یک گونی سیبزمینی تهیه میکند که به مراتب ارزانتر از حالت خردهفروشی در تازهبار خواهد بود. از سوی دیگر مشتریان و مردم که همیشه از کیفیت محصولات ارائه شده در بازارهای روز شهرداری ناراضی هستند. از این رو در تازهبار سعی میکنیم پس از پردازش محصول در انبارها بهترین کیفیت را به کاربران ارائه کنیم.»
سلامی در پایان در رابطه با سبدخرید ۳۵۰ هزار تومانی تازهبار برای کاربران میگوید: « ما برای اینکه بتوانیم حاشیه سود خود را در پایینترین حد ممکن نگه داریم سبد خرید مطابق با خرید متوسط دو هفتهی یک خانوار طراحی کردهایم تا بتوانیم این خدمات را در کنار یک خرید به صرفه برای آنها فراهم کنیم. به همین دلیل عموما خانوادهها خرید هفتگی خود را از تازهبار انجام میدهند و یا در بعضی موارد چند خانواده با هم از تارهبار خرید میکنند.»