تغییر برند ایران رنتر به لندو!

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۹

تغییر نام برند در میان استارتاپ‌ها به ندرت اتفاق افتاده و معمولا مجموعه‌ها در صورت نیاز، ری‌برندینگ را از جنس تغییر لوگو و هویت بصری رقم می‌زنند. تغییر نامی که به گوش مخاطبان آشناست، اقدامی همراه با ریسک برای یک کسب و کار است اما حالا در این میان ایران‌رنتر نام خود را در کنار هویت بصری‌اش تغییر داده است! لندو نام جدید این استارتاپ است.

حدودا ۵ سال از فعالیت لندو که یک استارتاپ فینتکی در زمینه لندتک (استفاده از فن‌آوری برای ارائه تسهیلات) است، میگذرد. لندو پس از تغییراتی در مدل کسب و کار طی این سال‌ها، در سال جدید نام و نشان تجاری‌اش را نیز تغییر و در تاریخ یکم ادیبهشت ماه از برند جدیدش به نام لندو رونمایی کرد.

تغییرات لندو طی این سال‌ها

این استارتاپ در اردیبهشت ۱۳۹۴ آغاز به کار کرد و ابتدا در زمینه اجاره دادن وسایل فعالیت می‌کرد. با گذشت زمان به سوی اجاره با امکان مالکیت تغییر مسیر داد، سپس به فروش اقساطی کالا رو آورده و در نهایت امکان خرید اقساطی از فروشگاه‌های آنلاین با ارائه اعتبار و تسهیلات را فراهم کرد. چشم‌انداز لندو به گفته خودشان، پدید آوردن تحولی در نظام  اعتباری کشور است.


چرا نام قبلی (ایران‌رنتر) باید تغییر می‌کرد؟

به گفته امیر حق‌رنجبر؛ مدیرعامل لندو: “نام ایران‌رنتر با اهداف جدید لندو هم‌خوانی نداشت. این تغییر برند در راستای کمک به ساخت یک اکوسیستم لندتک در ایران و قدم نهادن در مسیر ارائه محصولات نوآورانه در زمینه تسهیلات مالی انجام شد.”

بر اساس گفته‌های مدیر عامل لندو، در ایران در زمینه وام‌‌دهی و تسهیلات، استارت‌آپ‌هایی که محصولات گوناگون عرضه کنند، نداریم. به همین خاطر لندو با اسم و برند جدیدش تصمیم دارد وارد حوزه‌های مختلف وام‌دهی شود و محصولات گوناگونی برای دریافت اعتبار عرضه کند. درگاه اعتباری که محصولی نوین در حوزه فینتک است و نسل دوم رتبه بندی اعتباری بر پایه هوش مصنوعی از محصولاتی است که در ماه های آینده لندو قصد رونمایی از آن ها را دارد

 

دلیل انتخاب نام «لندو»

طبق توضیحات صفحه مربوط به ری‌برندینگ لندو، نام ایران‌رنتر که از واژه (Rentبه معنای اجاره کردن گرفته شده بود، حالا دیگر برای نشان دادن حوزه فعالیت لندو مناسب نیست چون این استارتاپ دیگر در زمینه اجاره کالا فعالیت نمی‌کند. لندو از واژه (Lend) به معنای وام و اعتبار دادن گرفته شده است و همچنین نام یک شیرینی متعلق به دیار سیستان و بلوچستان نیز هست. از این پس ایران‌رنتر با نام جدید لِندو فعالیت خواهد کرد.

رونمایی از لوگوی جدید

لوگوی جدید از ۴ عنصر تشکیل شده که نشان‌دهنده ۴ بُعد از کسب و کار لندو هستند؛ مشتریان، سرمایه‌گذاران، فروشگاه‌ها و خود لندو. پیکان سورمه‌ای‌رنگ نمایان‌گر حرف L و لندو است. علامت مثبت (+) در میان این چهار پیکان نیز بیان‌کننده مفهوم هم‌افزایی است.

رنگ سبز در طراحی لوگو بیانگر حس اعتماد و رنگ سورمه‌ای نیز نشان‌دهنده مفهوم توجه به مسائل مالی است که از ارکان اصلی لندوست.

بروزرسانی وبسایت لندو

وب‌سایت لندو نیز با حفظ امکانات گذشته به‌روز شده و با تغییراتی در ظاهر، رابط کاربری و عملکرد در دسترس قرار گرفته است.

روند رو به رشد لندو

یکی از اتفاقات مهم برای لندو، جذب سرمایه در سال ۹۸ بود. لندو با جذب سرمایه از فینووا (نهاد سرمایه‌گذاری شرکت تجارت الکترونیک ارتباط فردا) توانسته بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری در حوزه فینتک ایران را رقم بزند. همچنین اعداد و ارقامی که در گزارش سال ۹۸ این کسب‌وکار به چشم می‌خورد گردش مالی رو به رشد، و روند افزایشی تعداد فروشگاه‌های آنلاین طرف قرارداد لندو را نشان می‌دهد. ضمن اینکه این استارتاپ در حال گسترش فعالیت به شهر‌های بیشتری نسبت به ۷ شهر فعلی نیز هست. از این پس ایران‌رنتر را با نام لندو بشناسید.

 

 

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *