به گزارش وبنا به نقل از روابط عمومی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، این مرکز در راستای انجام مأموریت های خود در حوزه ساماندهی و رتبه بندی کسب و کارهای الکترونیکی با هدف فرهنگ سازی و کمک به ارتقاء کیفیت فضای تجارت الکترونیکی کشور و حمایت از حقوق فعالان این حوزه به ویژه مصرفکنندگان و خریداران، در نخستین گام اجرایی به تدوین شاخص ها و امتیازدهی نحوه پاسخگویی به شکایات دریافتی توسط کسب وکارها پرداخت. در این گام نحوه تعامل بیش از پنجاه هزار کسب و کار با مشتریان در قبال شکایات دریافتی، نظارت و امتیازدهی گردید و کسب و کارها از امتیازهای دریافتی خود مطلع شدند.
حال، در گام دوم اجرای طرح مذکور، این مرکز به توسعه شاخص های رتبه بندی و امتیازدهی در سایر حوزه های مرتبط با عملکرد کسب و کار از جمله سوابق و وضعیت کنونی پرداخته است. لذا، ضمن تشکر از همکاری و همراهی تمامی کسب و کارهای دارای نماد اعتماد الکترونیکی در اجرای این طرح، پیشنویس شاخص های نهایی رتبه بندی کسب و کارهای الکترونیکی به پیوست اعلام می گردد.
خواهشمند است ضمن بررسی شاخص های مذکور، با ارسال پیشنهادات، انتقادات و نظرات سازنده خود به آدرس پست الکترونیکی rating@ecommerce.gov.ir، این مرکز را در اجرای گام دوم طرح رتبه بندی کسب و کارهای الکترونیکی یاری فرمائید.