در اختتامیه جشنواره وب و موبایل ایران چه گذشت؟

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۵

در دوره‌های پیشین جشنواره وب و موبایل ایران پس از پایان کنفراس، اختتامیه و مراسم اهدای تندیس به برگزیدگان آغاز می‌شد.

امسال نیز طبق روال دوره‌های پیش مراسم اختتامیه پس از کنفرانس وب و موبایل از ساعت ۱۷:۳۰ آغاز شد و تا ساعت ۲۰:۳۰ ادامه داشت.

اختتامیه نهمین دوره جشنواره وب و موبایل با تلاوت آیاتی از قرآن مجید و پخش سرود ملی آغاز شد.


رضا الفت نسب دبیر انجمن صنفی کسب و کار اینترنتی به روی صحنه آمد و حاضرین را در جریان آمار و ارقام مربوط به شرکت‌کنندگان در جشنواره قرار داد.

الفت نسب: امسال مجموع ۹۰۸ نرم‌افزار و ۴،۰۰۷ وب‌سایت شرکت کردند و تعداد ۳۲۰,۱۱۶ رای مردمی و ۲۸۸,۰۰۳ رای داوری در این دوره ثبت شد که رشد چشمگیری نسبت به دوره‌های پیشین داشته است.

آقای دکتر مرتضی موسویان به روی سن آمد و توضیحاتی در خصوص آینده تکنولوژی ارائه کرد. پس از آن رضا الفت نسب، شایان شلیله و میلاد احرام پوش برگزارکنندگان جشنواره وب و موبایل ایران، از پدر شهید رسول پورمراد مدافع حرم که در حوزه آی‌تی فعال بود، تقدیر به عمل آوردند.

در ادامه فربد صادقیان مدیرعامل PPG از فضای دیجیتال در ایران صحبت کرد.

صادقیان: درحال حاضر بیش از ۳ میلیارد کاربر اینترنتی در سطح جهان وجود دارد که تا ۳ سال آینده این آمار دوبرابر خواهد شد و این موضوع اهمیت بازاریابی و تبلیغات دیجیتال را نشان می‌دهد. او افزود که تنها ۳۰٪ از جریان تبلیغات استراتژی و ۷۰٪ دیگر تمرکز روی بهینه سازی تبلیغات است.

صادقیان اشاره کرد به جای اینکه اطلاعات را به گوگل بدهیم و همان اطلاعات را از گوگل بخریم باید اطلاعات را میان خودمان به اشتراک بگذاریم.

شلیله ناراحتی خود از عدم حضور برخی از مدیران دولتی که در جشنواره دعوت شده بودند را ابراز کرد و گفت ما قصد داشتیم در یک حرکت نمادین از این دو مسئول دولتی به واسطه تلاش‌هایی که در دوسال گذشته برای این صنعت داشته‌اند تقدیر کنیم که عدم حضور این بزگرواران نشان دهنده این است که درک درستی از اهمیت این صنعت نداشته‌اند.

شلیله در ادامه گفت مسئولین دولتی به چنین گردهمایی‌هایی که توسط بخش خصوصی برگزار می‌شود می‌بایست توجه بیشتری داشته باشند. صنعت وب به عنوان یک صنعت نوپا در راستای سیاست‌های اقتصادی کشور نیازمند حمایت دولت است.

در میان صحبت‌های سخنرانان وبدیو‌هایی درخصوص برگزاری جشنواره که توسط گروه هنری سه‌ماهی ساخته شده بود به نمایش گذاشته شد.

پس از صحبت‌های شلیله و احرام‌پوش مراسم اهدای تندیس به برگزیدگان نهمین جشنواره وب و موبایل ایران آغاز شد.

برترین وب‌سایت‌ها و نرم‌افزارهای این دوره را مشاهده کنید.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *