بازار داغ کسب و کار اینترنتی سبب شده تا سایتهای زیادی در زمینه تولید محتوای آموزش این حوزه فعالیت کنند. محتوای اینگونه سایتها را می توان به چند قسم طبقه بندی نمود :
الف ) محتوای اصیل : تولید محتوای اختصاصی و آموزشی توسط متخصصین انگشت شمار کسب و کارهای اینترنتی که غالباً ترکیبی از تجارب و اندوخته های آنان و همچنین استفاده از منابع آموزشی انگلیسی می باشد.
ب ) محتوای ترجمه شده : سایتها و افراد متعددی با ترجمه مقالات آموزشی کسب و کار اینترنتی از سایتهای معتبر خارجی تحت نام خود به عنوان ناشر و مدرس آن محتوا، در این زمینه فعالیت می کنند.
ج ) محتوای تکراری : انبوهی از سایتها صرفاً به کپی مستقیم از دو نوع مطالب ذکر شده در بالا و کپی غیر مستقیم ( بازنویسی مطلب ) به نشر محتوای آموزشی اقدام می نمایند.
صرف نظر از محتوای بی ارزش نوع سه ، دو نوع محتوای اول و دوم کاستی های زیر را دارا می باشند:
۱- تمرکز بر آموزش تئوریک مباحث کسب و کارهای اینترنتی
۲- عدم بومی سازی مطالب آموزشی مطابق با شرایط ایران
۳- عدم معرفی و ارائه مصداقهای عملی و عینی برای تئوریها و تکنیکها
این سه عامل سبب شده تا آراتیس، به عنوان اولین سایت تحلیلگر کسب و کارهای اینترنتی راه اندازی شود. آراتیس بر آن است تا با تولید محتوای زیر، خلاء موجود در منابع آموزشی تحلیلی، عینی و بومی را برطرف نماید :
۱- ارائه تمام مطالب در حوزه کسب و کارهای اینترنتی ایرانی
۲- معرفی و بررسی استارتاپهای اینترنتی ایرانی ( تحت وب و اپلیکیشن )
۳- تحلیل و بررسی کمپینهای تبلیغاتی و عملکرد وبسایتها
۴- مطالب آموزشی با رویکرد عملی مطابق با فضای کسب و کار اینترنتی در ایران
آراتیس با تمرکز بر کسب و کارهای اینترنتی برتر قصد دارد برای استارتاپهای نوپا و تازه واردان حوزه الگوسازی نموده و با تحلیل و بررسی نمونه های موردی ایرانی، بتواند مسیر پیش روی فعالان این حوزه را هموارتر نماید.